Strona 1 z 2
[80 B3 1.8] Brak przyspieszenia i prędkości
: 02 cze 2008, 22:04
autor: dj_krzynio
Witam. Kupiłem ostatnio Audi 80 B3 1.8s z 1987r.(gaźnik)nie pojedzie tym
samochodem szybciej niż 130km/h a do tego po mieście pali 18l gazu a na
trasie 14l gazu !!! Proszę pomóżcie !!!! POZDRAWIAM
: 03 cze 2008, 09:53
autor: gandii2
witam ,napisz jakie masz obroty przy tych 130km\h oraz określ więcej szczegółów-z tego co napisałeś wynikać mogą jedynie takie rzeczy jak to że masz np.zaciągnięty ręczny i nie idzie jechać więcej
pozdr
: 03 cze 2008, 21:13
autor: dj_krzynio
Przy prędkości 130km/h mam jakieś 4,5tyś i dalej nie idzie.....ręczny działa dobrze i napewno go spuszczam przed ruszeniem ;p;p;p ile powinna paliś i z jaką prędkościa jeździć ??
: 03 cze 2008, 21:21
autor: Drizzt
Pierwsza sprawa: Czy sytuacja wygląda tak samo niezależnie od tego czy jedzie na gazie czy na benzynce?
Druga sprawa: Pali zdecydowanie za dużo - moja B3 1.6 w mieście max spala 12 LPG (korki), na trasie zdarza się zejść do 8 przy jeździe ok 90km/h
Jaką masz instalkę (generacja, firma)? Jaki jest przebieg tej instalacji i co było tam dotychczas wymieniane? Byłeś na jakimś przeglądzie tej instalki ostatnio?
: 03 cze 2008, 21:24
autor: dj_krzynio
tak samo jest na benzynie jak i na gazie. ostatnio była robiona regeneracja parownika, ale przedtem było tak samo. Więcej nie odpowiem bo nie wiem
: 03 cze 2008, 21:35
autor: Drizzt
dj_krzynio pisze:tak samo jest na benzynie jak i na gazie. ostatnio była robiona regeneracja parownika, ale przedtem było tak samo. Więcej nie odpowiem bo nie wiem
Szkoda, bo to wiele by wyjaśniło
Na Twoim miejscu udałbym się do jakiegoś warsztatu raczej...
Jeśli świece i filtr powietrza są OK to może niedomaga filtr paliwa? Czy na niższych biegach się muli?
: 04 cze 2008, 10:30
autor: goldi j51
a ja bym zaczął od sprawdzenia ciśnienia w cylindrach jeżeli autko tak samo zachowuje się na benzynie i na gazie a pózniej szukał dalej
: 04 cze 2008, 12:41
autor: dj_krzynio
hehe, wymieniłem dziś rozrząd i jest o niebo lepiej
tylko jeszcze nie do końca
Gaz mam ten zwykły nie sekwencyjn, bez elektryki. A jest możliwość żebym ja miał katalizator jak mam gaźnik ??
: 04 cze 2008, 14:17
autor: Dziki
w NE nie ma katalizatora jest jedynie początkowy tłumik który z zewnatrz wyglada jak kat
: 04 cze 2008, 16:15
autor: WOJTEK26
Na poczatek sprawdź jaką średnicę miksera masz załozona na gaźnik a po drugie sprawdź czy otwiera sie 2 przepustnica.
: 04 cze 2008, 17:29
autor: bloku
Skoro jest gaźnik....to przypuszczalnie jest za to wienien... Warto zobaczyć czy ktoś czasem przypadkiem nie zmieniał go i założył np od starszych silników 1,3 gdzie był Keihin lub Pierburg 1B - strasznie zamulały. Po drugie tego rodzaju gaźniki jak 2B2 i 2B5 oraz 2E2 i 2E5 miały problemy ze ssaniem...co powodowało zmniejszenie dawki powietrza do mieszanki... Najlepiej rozebrać gaźnik i delikatnei przeczyścić. Jedno wazne ostrzeżenie...dokładnie zapamietac jego budowe i dobrze złożyć...inaczej nei będzie działał lub bedzie kulał - może własnie ktoś go źle poskładał.
: 04 cze 2008, 18:22
autor: dexx
Dziki pisze:w NE nie ma katalizatora jest jedynie początkowy tłumik który z zewnatrz wyglada jak kat
Tak? Czyli są w sumie 3 tłumiki? A w dowodzie mam wpisane 1.8 kat. ? Już sam nic nie wiem <osohozi>
: 05 cze 2008, 10:34
autor: WOJTEK26
Były katalizatory tylko nie regulowane + tłumik srodkowy przed tylna osia i końcowy
: 06 cze 2008, 18:00
autor: dj_krzynio
Więc tak, katalizator mam, bo ma miejsce na sonde, silnik podobno jest jakiś ABT czy jakoś tak. Okazało się,że średnice miksera miałem 36mm a powinna byc 32mm. Gazownik sprytnie załatwił ten problem bez wymiany miksera i samochód wreszcie ma kopa :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
: 09 cze 2008, 09:12
autor: WOJTEK26
ABT w B3 to raczej nie, najwazniejsze ze auto zaczęło jeździc