Strona 1 z 2

[80 B3 1.8] Brak przyspieszenia i prędkości

: 02 cze 2008, 22:04
autor: dj_krzynio
Witam. Kupiłem ostatnio Audi 80 B3 1.8s z 1987r.(gaźnik)nie pojedzie tym
samochodem szybciej niż 130km/h a do tego po mieście pali 18l gazu a na
trasie 14l gazu !!! Proszę pomóżcie !!!! POZDRAWIAM

: 03 cze 2008, 09:53
autor: gandii2
witam ,napisz jakie masz obroty przy tych 130km\h oraz określ więcej szczegółów-z tego co napisałeś wynikać mogą jedynie takie rzeczy jak to że masz np.zaciągnięty ręczny i nie idzie jechać więcej ;-) pozdr

: 03 cze 2008, 21:13
autor: dj_krzynio
Przy prędkości 130km/h mam jakieś 4,5tyś i dalej nie idzie.....ręczny działa dobrze i napewno go spuszczam przed ruszeniem ;p;p;p ile powinna paliś i z jaką prędkościa jeździć ??

: 03 cze 2008, 21:21
autor: Drizzt
Pierwsza sprawa: Czy sytuacja wygląda tak samo niezależnie od tego czy jedzie na gazie czy na benzynce?

Druga sprawa: Pali zdecydowanie za dużo - moja B3 1.6 w mieście max spala 12 LPG (korki), na trasie zdarza się zejść do 8 przy jeździe ok 90km/h ;)

Jaką masz instalkę (generacja, firma)? Jaki jest przebieg tej instalacji i co było tam dotychczas wymieniane? Byłeś na jakimś przeglądzie tej instalki ostatnio? ;)

: 03 cze 2008, 21:24
autor: dj_krzynio
tak samo jest na benzynie jak i na gazie. ostatnio była robiona regeneracja parownika, ale przedtem było tak samo. Więcej nie odpowiem bo nie wiem :-P

: 03 cze 2008, 21:35
autor: Drizzt
dj_krzynio pisze:tak samo jest na benzynie jak i na gazie. ostatnio była robiona regeneracja parownika, ale przedtem było tak samo. Więcej nie odpowiem bo nie wiem :-P
Szkoda, bo to wiele by wyjaśniło ;) Na Twoim miejscu udałbym się do jakiegoś warsztatu raczej...

Jeśli świece i filtr powietrza są OK to może niedomaga filtr paliwa? Czy na niższych biegach się muli?

: 04 cze 2008, 10:30
autor: goldi j51
a ja bym zaczął od sprawdzenia ciśnienia w cylindrach jeżeli autko tak samo zachowuje się na benzynie i na gazie a pózniej szukał dalej :-D

: 04 cze 2008, 12:41
autor: dj_krzynio
hehe, wymieniłem dziś rozrząd i jest o niebo lepiej :-) tylko jeszcze nie do końca :-( Gaz mam ten zwykły nie sekwencyjn, bez elektryki. A jest możliwość żebym ja miał katalizator jak mam gaźnik ??

: 04 cze 2008, 14:17
autor: Dziki
w NE nie ma katalizatora jest jedynie początkowy tłumik który z zewnatrz wyglada jak kat

: 04 cze 2008, 16:15
autor: WOJTEK26
Na poczatek sprawdź jaką średnicę miksera masz załozona na gaźnik a po drugie sprawdź czy otwiera sie 2 przepustnica.

: 04 cze 2008, 17:29
autor: bloku
Skoro jest gaźnik....to przypuszczalnie jest za to wienien... Warto zobaczyć czy ktoś czasem przypadkiem nie zmieniał go i założył np od starszych silników 1,3 gdzie był Keihin lub Pierburg 1B - strasznie zamulały. Po drugie tego rodzaju gaźniki jak 2B2 i 2B5 oraz 2E2 i 2E5 miały problemy ze ssaniem...co powodowało zmniejszenie dawki powietrza do mieszanki... Najlepiej rozebrać gaźnik i delikatnei przeczyścić. Jedno wazne ostrzeżenie...dokładnie zapamietac jego budowe i dobrze złożyć...inaczej nei będzie działał lub bedzie kulał - może własnie ktoś go źle poskładał.

: 04 cze 2008, 18:22
autor: dexx
Dziki pisze:w NE nie ma katalizatora jest jedynie początkowy tłumik który z zewnatrz wyglada jak kat
Tak? Czyli są w sumie 3 tłumiki? A w dowodzie mam wpisane 1.8 kat. ? Już sam nic nie wiem <osohozi>

: 05 cze 2008, 10:34
autor: WOJTEK26
Były katalizatory tylko nie regulowane + tłumik srodkowy przed tylna osia i końcowy

: 06 cze 2008, 18:00
autor: dj_krzynio
Więc tak, katalizator mam, bo ma miejsce na sonde, silnik podobno jest jakiś ABT czy jakoś tak. Okazało się,że średnice miksera miałem 36mm a powinna byc 32mm. Gazownik sprytnie załatwił ten problem bez wymiany miksera i samochód wreszcie ma kopa :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

: 09 cze 2008, 09:12
autor: WOJTEK26
ABT w B3 to raczej nie, najwazniejsze ze auto zaczęło jeździc