Strona 1 z 1
[80 B3]zaworek
: 03 cze 2008, 12:17
autor: arti85944
Witam ponownie i pytam:przy gazniku od strony akumulatora jest jakis zawór sterowany elektrycznie i są do niego podpiete dwa przewody podcisnien.Jakie zadanie pełni ten zawór i ewentualnie jakie objawy wystepuja gdy jest zepsuty.
: 04 cze 2008, 11:51
autor: Oofol
Hmm prawdopodobnie będzie to zawór elektromagnetyczny na przewodzie paliwowym. Ale głowy nie dam bo nie wiem jak jest w gaźniku..
: 04 cze 2008, 12:33
autor: marko
Ten zawór służy do podtrzymania obrotów przy nagłym puszczeniu pedału gazu . Przedział obrotów w jakim powinien działać jest opisany w książce w dziale Download .
[80 B3]
: 05 cze 2008, 08:28
autor: arti85944
Ok dzieki ale jeszcze jak mozesz to powiedz mi czy jest mozliwe ze jakby on był niesprawny to jakie zakłócenia by były przy pracy silnika.
: 05 cze 2008, 09:12
autor: marko
Jeżeli zawór będzie przepuszczał podciśnienie to na stałe podbije wolne obroty .
Jeżeli nie będzie przepuszczał podciśnienia lub odepniesz przewody podciśnieniowe to przy puszczeniu pedału gazu powiedzmy przy 4000 obr , obroty będą spadać do 900 bez spowolnienia do 2000 obr .
Ten zawór nie ma żadnego wpływu na podawanie paliwa .
[80 B3]
: 05 cze 2008, 12:18
autor: arti85944
Dzieki Marko ale i tak mam problem z gaznikiem bo ta cholera jak sie zagrzeje to jakims cudem cisnie na wolnych obrotach paliwo w drugą gardziel i nie mam pojęcia co to może byc.
: 06 cze 2008, 22:35
autor: marko
Paliwo na wolnych obrotach jest w obu studzienkach z dyszami I i II przelotu , dopiero odpowiednie podciśnienie przy wciśniętym gazie powoduje otworzenie II przelotu i wysysanie benzynki z gaźnika .
[80 B3]
: 11 cze 2008, 15:11
autor: arti85944
Czyli co jest w takim razie nie tak z tym gaznikiem to tak wychodzi ze gdzies sie dostaje cisnienie.
: 11 cze 2008, 21:23
autor: marko
Wygląda na to , że zawór iglicowy w komorze pływakowej nie odcina dopływu paliwa i dlatego przelewa paliwo , drugim powodem może być "utopiony" pływak - efekt jest ten sam - wysoki poziom paliwa . W silnikach gaźnikowych jedynyn urządzeniem dającym ciśnienie paliwa jest mechamiczna pompa paliwa - chyba że przerobyłeś na elektryczną i prubuje cały czas tłoczyć paliwo a zawór nie jest w stanie go odciąć .
[80 B3]
: 13 cze 2008, 13:36
autor: arti85944
Własnie nic nie robiłem z pompa ani niewiele z gaznikiem i przypuszczam ze poprzedni właściciel tez mial ten problem ale to mnie zastanawia ze jak silnik pracuje i jest nagrzany to na wolnych obrotach to wystepuje ze w drugiej gardzieli jest wtryskiwane paliwo a jak go przegazuje to potem na jakąś chwile jest spokój,Może jest któraś przepustnicazle ustawiona albo cos innego.
: 13 cze 2008, 13:46
autor: WOJTEK26
Musiałbys sprawdzic ustawienie przepustnicy II gardzieli czy nie jest lekko uchylona i dlatego jest zasysane paliwo
[80 B3]
: 13 cze 2008, 13:56
autor: arti85944
a kolego jak mam to sprawdzic jesli mozesz podpowiedziec
: 13 cze 2008, 14:01
autor: marko
Zdejmij gaźnik z podstawki gumowometalowej i od spodu bedzie widać , czy przepustnica II przelotu dokładnie zamyka II przelot , czy nie .
: 13 cze 2008, 14:02
autor: WOJTEK26
Na odpalonym silniku spróbuj przymknąć przepustnice II przelotu jest słabe dojście ale jest to mozliwe. Najlepiej byłoby wyjąc gaźnik i sprawdzic czy nikt nie grzebał w ustawieniu przepustnicy jest tam mała srubka regulująca zamknięcie przep[ustnicy II przelotu
[80 B
: 13 cze 2008, 14:05
autor: arti85944
Dzięki koledzy sprawdze i napisze co jest zgrane.
[ Dodano: 2008-06-13, 17:07 ]
lipa koledzy ale juz mniej wiecej wiem o co chodzi bo jak zgasze silnik to paliwo cisnie w pierwszym przelocie z rurki emulsyjnej i tak samo jak chodzi silnik ale jak go przegazuje to przestaje