Strona 1 z 1

[80 B4 2.0 ABK]płyn chłodniczy dziwny przypadek

: 27 lut 2007, 21:07
autor: Kamil0075
Witam.Mam problem z samochodem posiadam AUDI 80 2.0e 115KM B4 Z 92 ROKU .Problem polega na tym ze po kupnie autka postanowiłem wymienic płyn chłodniczy bo był brudny a poprzedni włascicial uzupełniał ubytki czym popadnie (płyn niebieski czerwony woda).Po wymianie płynu pojawiły sie problemy (układ odpowietrzyłem), wskaznik temperatura jak przyspieszam wskakuje na 90 jak jade wolniej spada na 70 -80stopni, najpierw płyn wywalało mi przez zbiorniczek co wskazywało by na wydmuchana uszcelke pod głowica zalałem mu uszczelniacz przestało ale temperatu dalej skacze,podejrzewam ze to moze byc czujnik temperatury ale nie jestem pewnein prosze o rady.Pozdrawiam

: 27 lut 2007, 21:15
autor: Organista18
Nie wiem czy to może mieć związek z płynem. Moze to być wina czujnikam ale też samego wskaźnika!

: 27 lut 2007, 22:09
autor: foxbat
obadaj też funkcjonowanie termostatu - może być non stop otwarty - a jak z nagrzewaniem się silnika po odpaleni?

: 27 lut 2007, 22:12
autor: Organista18
Gdyby termostat był nonstop otwarty to auto by się nie dogrzewało, a ono łapie 90st. później spada. Tekże "moim" zdaniem termostat odpada. Ale mogę się mylić.

: 27 lut 2007, 22:19
autor: Jasiu
Witam.
No najprawdopodobnie jednak uklad jest zapowietrzony.Czy odpowietrzyłes go w najwyższym miejscu?Najlepiej na wężu który prowadzi do nagrzewnicy,pod maską silnika doskonale go widać ,to ten lewy z dwóch które wchodzą do kabiny(na ścianie grodziowej)Jeśli nie pomoże to zmień termostat to częsta przyczyna.Potem dopiero myśl o uszczelce głowicy.Zrobileś błąd dodając uszczelniacz,to ustrojstwo często zapycha nagrzewnicę.
Jasiu.
PS. Pamiętaj o bezpieczeństwie! W zapowietrzonym ukladzie rośnie ciśnienie płynu chłodzącego!
Jasiu.

: 27 lut 2007, 22:22
autor: czarekj
Zalecam wymiane termostatu. Koszt niewielki a uchronić można silnik przed ewentualną poważniejszą naprawą. Uszkodzenie termostatu może sie objawiać jego zacinaniem się. Raz będzie to pozycja termostatu non stop otwartego a czasami non stop zamkniętego. Obydwie nie są wskazane, przy czym zamknięty termostat spowoduje przegrzanie silnika i opisany przez Pana przypadek "wywalania płynu". Po osiągnieciu temperatury pracy przez silnik i przy sprawnym termostacie wachania temperatury silnika nie powinny być większe niz góra 10 stopni. (zakładam że wskaźnik jest sprawny) . Temperatura 70-80 stopni to według mnie silnik niedogrzany. Nominalnie powinno byc z tego co pamietam 92 stopnie. Pozdrawiam.

: 27 lut 2007, 22:25
autor: Organista18
czarekj pisze:Zalecam wymiane termostatu. Koszt niewielki a uchronić można silnik przed ewentualną poważniejszą naprawą. Uszkodzenie termostatu może sie objawiać jego zacinaniem się. Raz będzie to pozycja termostatu non stop otwartego a czasami non stop zamkniętego. Obydwie nie są wskazane, przy czym zamknięty termostat spowoduje przegrzanie silnika i opisany przez Pana przypadek "wywalania płynu". Po osiągnieciu temperatury pracy przez silnik i przy sprawnym termostacie wachania temperatury silnika nie powinny być większe niz góra 10 stopni. (zakładam że wskaźnik jest sprawny) . Temperatura 70-80 stopni to według mnie silnik niedogrzany. Nominalnie powinno byc z tego co pamietam 92 stopnie.
No i to jest fachowa porada. Co mechanik to mechanik! Szacunek

: 28 lut 2007, 11:47
autor: Lisek
siemano moi zdaniem sprawdź jeszcze korek wlewu do zbiorniczka wyrównawczego,może być walnięty zawór który odprowadza nadmiar powietrza z układu chłodzenia a z tym uszczeliaczem to zgodze się z kolegą lepiej go nielać. Chociasz u moiej żony w astrze ciekła chłodnica wlałem to ustrojstwo i jest lux.

: 28 lut 2007, 18:58
autor: Kamil0075
w najblizszym czasie sprawdze termostat narazie jezdze na krótkie dystanse. dziekuje za rady pozdrawiam