Strona 1 z 2
[80 B4 2.0E ABK] Temperatura silnika i wentylatory
: 27 lut 2007, 22:33
autor: dziadek21
Mam Audi 80 (b-4) 2.0E z 1992 automat!!!
Przy uruchomieniu silnika wlacza sie odrazu wentylator i STRASZNIE
GLOSNO BUCZY! Wcale sie nie wylacza podczas dalszej jazdy i po
5-7 min odrazu temperatura wskazuje 90 st...chodzi az nie zgasze silnika!Silnik bardzo szybko
strasznie sie nagrzewa i caly czas bardzo buczy (WENTYLATOR),co strasznie mnie niepokoi!!!
Czym to jest spowodowane??? Co jest do wymiany???
PROSZE KLUBOWICZOW O POMOC!!!!
: 27 lut 2007, 23:07
autor: czarekj
Czy chodzi tu o uruchomienie silnika jak jest zimny? Jeżeli tak to sprawdź w pierwszej kolejności włącznik termiczny wentylatora, który znajduje się przy chłodnicy na dole. Po zdjęciu wtyczki wentylatory powinny sie wyłączyć. Jeżeli będzie tak jak napisałem to kup i zamontuj nowy włącznik.
: 28 lut 2007, 00:04
autor: oCOUPANT
A masz klime, bo ona ez jest sprzezona z wentyltorami i moze tam tkwi szkopul?
...
: 28 lut 2007, 13:35
autor: dziadek21
Wentylator wlacza sie niezaleznie od tego czy silnik jest zimny czy jest cieply!
Przy kazdym uruchomieniu silnika wentylator sie WLACZA i wcale nie chce przestac sie
wylaczyc az do momentu zgaszenia silnika!
Mam klime manualna ale jej nie wlaczam a wentylator i tak BUCZY!!!!
Nie wiem co jest grane! Wskaznik temperatury pokazuje 90 st i sie tak utrzymuje ale denerwuje mnie to ciagle buczenie wentylatora!
: 28 lut 2007, 13:48
autor: czarekj
Otwarcie samochou - 10 sekund, otwarcie maski - 10 sekund, zlokalizowanie czujnika w chłodnicy - 15 sekund, zdjęcie wtyczki z czujnika - 15 sekund, włączenie zapłonu i sprawdzenie - 15 sekund. Tyle zajmuje zdiagnozowanie podejrzanego o uszkodzenie elementu. "Bijecie pianę" niepotrzebnie zamiast wziąć sie do roboty. Filozofii w tym nie ma żadnej. Dopiero jak to nie pomoże to można się przyjrzeć klimatyzacji. Gdybać i gdybać można w nieskończoność, ale sukces przyjdzie wtedy późno. Sprawdź ten czujnik i daj znać to Ci pomogę w kolejnym etapie, sprawdzania klimy. Pozostaje jeszcze opcja "sklejonego "przekaźnika od wentylatorów, ale to później sprawdzimy.
A teraz pobawię się w czarodzieja i zgadnę, że poprzedniemu właścicielowi Twojego auta grzał się silnik, gdyż skąpił na wymianę uszkodzonego termostatu i aby doraźnie sobie pomóc zrobił z druciku zworkę we wtyczce i wentylatory chodzą non stop. Oczywiście moja czarodziejska kula może się mylić, ale jak zapytałem ją o cenę kompletu wentylatorów do ABK z klimą to sie za głowę można złapać. Jak tak dłużej pojeździsz to popalisz silniki od wentylatorów i latem sobie juz nie pojeździsz. Pozdrawiam.
Wtyczkę masz na dole chłodnicy po prawej stronie patrząc w kierunku auta. (strona kierowcy). Delikatnie zdejmij gumową osłonkę tak by jej nie porwać. Żadnych kluczy do tego nie potrzebujesz. Śmiało, tylko sie nie poparz.
: 28 lut 2007, 13:52
autor: dziadek21
Ok.... nie goraczkuj sie mam problem to pytam!
Jestem nowym wlascicielem Audiczki i nie za bardzo
mam o niej pojecie jeszcze dlatego pytam bardziej doswiadczonych
klubowiczow!A masz moze fotke pokazujaca gdzie ta wtyczka sie
konkretnie znajduje???Czy jest mozliwosc odlaczenia jej bez
wjezdzania na kanal??
: 28 lut 2007, 14:05
autor: Organista18
Ta wtyczka jest jak stoisz przodem do auta z lewej strony, u dołu chłodnicy. Jest założona na niebieski czujnik wkręcony w chłodnicę. Albo może i nie założona jak pisze czarekj, i wtedy oba styki są zwarte drucikem. Sam to u siebie robiłem jak sprawdzałem, czy wentylator działa:)
Aha. I nie musisz na żaden kanał wjeżdżać
PS. A sprawdzałeś wogóle termostat? może on się nie otwiera i dlatego się tak grzeje!
...
: 28 lut 2007, 14:08
autor: dziadek21
Dzieki....juz lece do garazu sprawdzic i sprobowac to zrobic!!!!
Pozniej napisze co udalo mi sie zrobic i jakie sa dalsze komplikacje lub
ich brak! Dziek za pomoc
: 28 lut 2007, 14:24
autor: czarekj
Widzę, że udało mi sie kolegę zdopingować, ale tego wymagała sytuacja. Nasze autka są dosyć znacznie obciążone termicznie i niestety trzeba dbać o wszystkie elementy układu chłodzenia. Przegrzanie pociaga za sobą znaczne uszkodzenia a co za tym idzie i wydatki.
[ Dodano: 2007-02-28, 14:27 ]
W silniku Audi 80 B3 1,8 PM faktycznie czujnik jest zamontowany w chłodnicy po stronie pasażera. Natomiast w Audi 80 B4 2,0 ABK z oryginalna klimą - takie jak ma dziadek21 czujnik jest po stronie kierowcy.
: 28 lut 2007, 14:43
autor: Organista18
czarekj pisze:W silniku Audi 80 B3 1,8 PM faktycznie czujnik jest zamontowany w chłodnicy po stronie pasażera. Natomiast w Audi 80 B4 2,0 ABK z oryginalna klimą - takie jak ma dziadek21 czujnik jest po stronie kierowcy
Sorki o tym nie pomyślałem, że może być z drugiej strony. nie chciałem źle:|)
: 28 lut 2007, 14:50
autor: czarekj
Spoko, mi też się zdarza z rozpędu nie spojrzeć na to jakim klubowicz autem jeździ.
Co do B3 1,8 PM to mam tylko miłe wspomnienia. Sam jeździłem 5 lat tym modelem i wymieniłem tylko akumulator i uszczelniacze. Szerokiej drogi życzę.
: 28 lut 2007, 15:37
autor: dziadek21
Kurna....znalazlem ten czujnik bez problemu ale za cholere
nie udalo mi sie go odlaczyc!!! Na sile nic nie chcialem robic zeby jeszcze
bardziej nie spieprzyc i pogorszyc sprawy!!Nie wiem jak go wyciagnac :evil: !
: 28 lut 2007, 15:45
autor: Organista18
tą wtyczkę trzeba poprostu mocno pociągnąć i powinna zejść. Ciągnij za to najszersze miejsce, tylko nie za kable, ona się pewnie tam zaśniedziała i nei chce zejść.
...
: 28 lut 2007, 15:52
autor: dziadek21
Zaraz pojde jeszcze raz sprobowac!!!
Glupia wtyczka i oporna jak cholera!!!
No a jak uda mi sie ja sciagnac, uruchomie silnik a
wentylatory beda dalej CHODZIC to jaka
moze byc dalsza przyczyna???
: 28 lut 2007, 15:59
autor: Organista18
To we wtyczce dwa styki bedą zwarte razem, żeby wentylator chodził bez przerwy. Pewnie daltego, że masz walnięty termostat, jeżeli po zliwidowaniu tej usterki, czyli wyciągnięcie "drucika " z wtyczki, wentylator będzie się włączał dopiero na 97st (chyba) A auto będzie ci się grzało, oznacza termostat do wymiany. A czujnik i wentylator ok. Mam nadzieje że zrozumiiesz bo zakręciłem to trochę.