Strona 1 z 1

[80 B3 1.8] Potrzebuję fotki silnika

: 16 cze 2008, 14:41
autor: nioop
Witam Wszystkich.
Problem mój tkwi w wolnych obrotach, otóz gdy silnik jest zimny obroty są bardzo małe około 5tys , natomiast osiągając coraz to wyższą temteraturę , jednocześnie wolne obroty są coraz wieksze , przy 90 stopniach obroty dochodzą do 20tys.
Nie jestem specem w tej dziedzinie, gdyż dopiero zaczynam historie z motoryzacją , jednak wydaje mi się iż silnik dostaje za duzo powietrza, bo gdy przytykam reką wlot do filtra silnik natychmiast łapie wieksze obroty. Wymieniłem filtr, jednak nic to nie dało... Jednak wydaje mi się iż czegoś brakuje mi w układzie powietrza, dlatego tez bardzo bym prosił jezeli ktoś posiada zdjęcia silnika audi 80 b3 1.8 wersie z okrągłym filtrem.
Byc moze się mylę , a jeżeli tak to równiez prosiłbym o poradę w tej sprawie, dodam jeszcze iz mam zamontowaną instalacje gazową, gdzie na benzynie i na gazie z obrotami jest tak samo , wiec wykluczam możliwość uszkodzenia instalacji. Moja wersja silnikowa jest na gazniku. Przy filtrze równiez znaduje sie chyba przepływomierz, jednak jaką on funkcje pełni skoro wewnątrz jest pusty?? Czy powinny od niego odchodzić jakieś rurki ??
Za wszelką pomoc bardzo dziekuje...

: 17 cze 2008, 08:56
autor: WOJTEK26
Kolego jeżeli chcesz żeby Ci pomóc to podaj oznaczenie silnika i popraw opis. ;-)

: 17 cze 2008, 09:14
autor: Narki1
Witam
Przy dźwigience gazu powinien być regulator zmieniający obroty wraz ze wzrostem temperatury silnika. Może on jest uszkodzony ?

: 17 cze 2008, 09:45
autor: nioop
Przepraszam za brak typu silnika, lecz nie znam go , a nie wiem jak spawdzić , a co do tego regulatora... to n znajduje się przy gaźniku ?? Jak mniejwiecej on wygląda ??

: 17 cze 2008, 09:56
autor: WOJTEK26
Ale czy napewno masz gaźnik czy monowtrysk to wazne.

: 17 cze 2008, 11:41
autor: Narki1
Jak mniejwiecej on wygląda ??
U mnie jest coś w rodzaju białej plastikowej rurki ze sprężynką i wychodzącym ze środka bolcem. Oczywiście jeżeli dobrze pamiętam.
Aby określić typ silnika sprawdź forum tutaj

: 17 cze 2008, 17:50
autor: darioj1
Może to jest taki silnik ? Jego symbol to: pm.

: 17 cze 2008, 22:41
autor: nioop
Tak dokładnie to jest ten silnik ze zdjęcia... Tam widzę ze są jeszcze jakieś rury odprowadzone od filtra, czy są one konieczne ?? gdyż u mnie ich nie ma...

: 18 cze 2008, 09:16
autor: WOJTEK26
nioop napisz czy masz pompke mechaniczna paliwa przykrecona z lewej strony bloku silnika miedzy alternatorem a aparatem zapłonowym czy tam nic nie ma?. jeżeli masz tą pompke to masz silnik na gaźniku i tam nie ma regulatora wolnych obrotów, jedynie jest potrzywanie wolnych obrotów na zimnym silniku czyli przepona lekko uchyla przepustnice i przy 50 stopniach wyłacza sie. Najlepeij zdejmij obudowe filtra i cyknij fotke bo tak mozna sobie grac w zgaduj zgadule

: 18 cze 2008, 09:35
autor: nioop
Pompe mam mechaniczną, ale ok , dziś cyknę fotę jak to u mnie wygląda..

[ Dodano: 2008-06-20, 23:15 ]
Jak objecałem ... Foto silnika... Rozchodzi mi się głownie o element zaznaczony w kółko... Czy tam przypadkiem czegos nie brakuje ?? Bo to przez niego leci powietrze do filtra... A on "zasysa" gdy silnik jest zimny , zimne powietrze , a gdy ciepły to ciepłe powietrze , czy to nie ma róznicy ?? Moze to być własnie przyczyna moich problemów z obrotami ?? Jeżeli ktoś ma , moze zamieścić zdjecie jak to powinno prowidłowo wyglądać , lub chociaż sam rysunek czy schemat...
Obrazek
Obrazek

: 21 cze 2008, 17:24
autor: darioj1
Masz rację , brak rurek do ciepłego powietrza na kolektor wydechowy taka żebrowana z aluminium a druga do zimnego i zakończona powinna być taką skrzynką z otworami , pózniej podam ci fotki.

[ Dodano: 2008-06-21, 21:00 ]
Mam już fotki , chciałem przez fotosik przesłać ale nie dostałem jeszcze linka aktywacyjnego.

: 23 cze 2008, 09:46
autor: WOJTEK26
Faktycznie brakuje Ci tych rur ale to nie jest wina probemów z obrotami. W poprzednije tez miałem gaźnik bez tych rurek od ciepłego i chodził normalnie na PB i LPG