Strona 1 z 1
[80 B3 1,9E] Braki elementów obudowy filtra powietrza?
: 20 cze 2008, 01:59
autor: gocci
witam
dzisiaj oglądałem etke i pamiętając jak wygląda mój silnik zauważyłem pewne braki, mianowicie nie ma elementów takich jak krociec ssący, komory regulacji itp wszystkiego co zaznaczone na czerwono na załączony obrazku, pytanie teraz czy to jest potrzebne aby silnik prawidłowo pracował?
: 20 cze 2008, 02:43
autor: Grzegorzbielsko
Jak najbardziej potrzebne gdyby to było nie potrzebne to by Helmut tego nie zakładał.
Teraz zasysa ci powietrze z komory silnika czyli gdy zimo to zimne a gdy sie zagrzeje to gorące. Wiadome jest że im powietrze cieplejsze tym rzadsze i mniej tlenu dostaje sie do silnika(ktoś nawet wymyślił Intercooler-ang. "chłodnica pośrednia" do dodatkowego schładzania powietrza).
Tyle ględzenia i do rzeczy.
Właśnie te rury oraz zawór nr 27 odpowiedzialne są skąd zasysane jest powietrze, gdy silnik jest bardzo zimny bierze powietrze z nad kolektora wydechowego(ciepłe) jak już z jest dostatecznie ciepło zaczyna brać z wlotu przy lewej lampie bezpośrednio z zewnątrz(zimne).
Jak to pozakładasz powinieneś poczuć różnicę na ciepłym silniku-poprawę pracy.
: 20 cze 2008, 08:49
autor: gocci
...no to spoko, kolejny wydatek
życie...
: 20 cze 2008, 15:11
autor: yasio
No właśnie że nie,tzw zawór 27 nie jest w każdym 1.9SD.I nie jest on konieczny do zakładania.Wystarczy Ci kolanko 28,guma 29 i obudowa 31,32,37 i po kłopocie;)Jak widac element 27 i 28 nie mogą byc jednoczesnie założone,sprawdziłem u siebie :lol: Moim zdaniem wersje skandynawski mają ten zaworek 27 tylko...Także jedziemy na auto złom i kupujemy komplecik;)
: 20 cze 2008, 17:08
autor: gocci
no to będę kombinował, a czy brak tych elementów może być powodem przyduszania się silnika tak jakby na ja to mówie "pierwszym gazie" bo nie wiem czy to prawda ale słyszałem że w tych silnikach jest tak że jak jedziesz lajtowo to jedzie na dwóch garach a dopiero jak depniesz włącza się reszta.
: 21 cze 2008, 17:06
autor: yasio
Jak Cie się dusi to wyreguluj skład mieszanki,wymień filtr powietrza i sprawdz drożność dolotu.To z tymi dwoma garami to bajka,jest takie coś że jak jedzie lajtowo to dostaje mniejszą dawke paliwa ale jak dasz pedał do podłogi to dostaje mocno zwiększona dawkę paliwa i wtedy idzie jak by miał ze 150KM :lol: :mrgreen: Super to jest przy wyprzedzaniu 8-) Nie wiem czy zauważyłś al;e pedał gazu ma dwa stopnie jeden taki że lekko pedał naciskasz mniej więcej do połowy a od połowy pedał gazu jest twardszy to jest właśnie ten moment,przetestuj sobie :lol:
: 21 cze 2008, 21:13
autor: gocci
no to ja to właśnie nazywam "pierwszym" i "drugim" gazem, ale lata fajnie
a co do regulacji to się nie znam za bardzo więc pozostawie to kumplowi mechanikowi.
: 21 cze 2008, 22:53
autor: boskijacek447
Wątpie że w audiczce HEMI było montowane żeby działały tylko dwa cylindry(ewentualnie część calości) jeżeli coś to raczej bedzie działąć to jak Twinport w oplu na zasadzie dwóch przepustnic jedej malutkiej i drugiej już znacznie większej jak delikatnie naciskasz otwiera się tam mała i bardziej deptasz tym bardziej otwiera sie ta dużo u mnie w V-ce tak jest
ale do HEMI to jeszcze trochę brakuje