Strona 1 z 2
[80 B3 1.8 SF LPG] Podwyższone obroty
: 20 cze 2008, 23:23
autor: putolw
Witam, przeczytałem chyba wszystkie posty dotyczące obrotów ale na mój problem nie znalazłem rozwiązania, mianowicie, posiadam silnik na gaźniku keihin I, po odpaleniu silnika obroty są na poziomie 900, natomiast po przejechaniu kilku kilometrów i lekkim nagrzaniu silnika, obroty wskakują na 1100 i utrzymują się cały czas na tym poziomie, dodam że wymieniłem już świece, podstawę gaźnika oraz sprawdziłem wszystkie przewody od podciśnienia więc chyba wyeliminowałem "lewe" powietrze, problem ten jest zarówno na benzynie jak i lpg, co dziwne próbowałem regulować obroty przy gaźniku za pomocą śrubek regulacyjnych jednak nie ma reakcji i obroty jakie były takie są. Wydaje mi się że problem jest związany z temperaturą ponieważ tylko po lekkim nagrzaniu silnika obroty wskakują na wyższy poziom, jednak nie wiem jak może być to powiązane z gaźnikiem skoro ssanie jest mechaniczne. Jeszcze jedno, sprawdzałem również zawór i siłownik od powolnego spadku obrotów i jest w porządku, przy 2000 obr zawór się załącza, siłownik wysuwa i obroty spadają powoli, jednak na obroty na biegu jałowym nie ma to wpływu, proszę o jakieś rady i z góry dzięki.
: 21 cze 2008, 14:40
autor: WOJTEK26
Sprawdź czy śrubka przy przepustnicy nie opiera sie o dźwignię siłownika przyspieszonego biegu jałowego. Jeżeli sie bedzie opierać to nie będzie reakcji na śrubke od wolnych obrotów
: 21 cze 2008, 16:06
autor: putolw
Nie śrubka od przepustnicy nie opiera się o siłownik przyspieszacza, jest ok
[ Dodano: 2008-06-22, 22:30 ]
Koledzy pomóżcie, bo te obroty już mnie denerwują, jak odpalam jest ok, jak pochodzi chwile obroty rosną i co to może być???
: 23 cze 2008, 09:44
autor: WOJTEK26
A mozesz wrzuc fotke gaźnika na odpalonym silniku chciałbym sie przyjżec temu siłownikowi i dźwigni gazu
Foty
: 23 cze 2008, 16:54
autor: putolw
foty
: 24 cze 2008, 08:02
autor: WOJTEK26
To sa fotki na odpalonym silniku :?: Jezeli tak to faktycznie podwyższenie obrotów nie działa zobacz czy nie masz zbyt mocno naciągnietej linki od gazu i dlatego nie mozna obnizyc obrotów
: 24 cze 2008, 09:06
autor: putolw
Tak to są fotki na odpalonym silniku, linkę też już sprawdzałem i wydaje mi się że jest tak jak powinno być, zastanawiające jest że obroty rosną jak auto złapie trochę temperatury. WOJTEK26, czy w tym modelu gaźnika - keihinI i silniku SF temperatura wody ma jakiś wpływ na obroty?
: 24 cze 2008, 13:10
autor: WOJTEK26
Na zimnym silniku czujnik włącza elektrozawór i ten siłownik od podwyzszonych obrotów uchyla lekko przepustnice zeby ponieść obroty ale po osiągnieciu 50-60 stopni wyłacza sie i obroty powinny zmalec do tych nominalnych. A która śruba próbowas zmniejszyc obroty w gaźniku.
Na rysunku nr.1 regulacja wolnych obrotów nr.2 skład spalin
: 24 cze 2008, 15:27
autor: putolw
Mam książkę z działu download i czytałem o tym gaźniku zanim zacząłem grzebać, więc najpierw próbowałem zmniejszać obroty śrubką 1, ale nie reagował więc ustawiłem ją w takiej pozycji w jakiej była, potem kręciłem śrubką 2 i też nie reagował więc również zostawiłem tak jak było, WOJTEK26 a może to mieć coś wspólnego z zapłonem jeszcze?Pytam bo nie mam innych pomysłów
: 25 cze 2008, 08:22
autor: WOJTEK26
Zapłon nie ma nic do tego, obroty i tak powinny sie dawac regulowac. Spróbuj odłaczyc linke gazu i srubka od wolnych obrotów wykręcac i patrz czy śrubka cofa sie razem z przepustnica czy przepustnica zostaje w miejscu i robi sie szczelina miedzy srubka a zderzakiem. A byłeś na analizatorze spalin :?: pamietam ze też chyba miałem ten problem spróbuj wkrecac srubke 2 od składu i w pewnym momencie powinien schodzic z obrotów, jeżeli nie bedzie schodził to oznaka ze gdzies ciagnie paliwo bokiem
: 25 cze 2008, 10:11
autor: putolw
Byłem na analizatorze, przy okazji regulacji gazu i było ok, ok spróbuje jeszcze tak jak napisałeś pokręcić trochę tymi śrubkami, a jeszcze jedno wpadło mi do głowy możliwe że ciągnie powietrze w miejscu gdzie mikser siada na gaźnik i gdzie obudowa filtra powietrza siada na mikser :?: Bo tam nie ma żadnej uszczelki tylko jest uszczelnione silikonem wysokotemp., może tam ma "bóla" i ciągnie powietrze. Spróbuje najpierw jeszcze raz wyregulować...
: 25 cze 2008, 11:23
autor: WOJTEK26
To nie wpływa na wolne obroty bo nieszczelnośc ewentualna jest przed przepustnicą.
: 25 cze 2008, 23:14
autor: putolw
WOJTEK 26, wielkie dzięki, problem rozwiązany, śrubkę od regulacji wykręciłem aż silnik zgasł potem zacząłem regulować na wypiętej lince gazu i ustawiłem obroty miodzio :mrgreen: , jest tak jak powinno być, śrubki od składu spalin nie ruszałem bo pojadę jeszcze raz na analizator żeby ustawił to jeszcze raz. Dziwne jest tylko to że wcześniej ustawiałem obroty i nie reagował, nieważne, teraz jest dobrze. Pojawił się natomiast inny problem, na Pb wydostaje się paliwo z gaźnika przez zawór iglicowy, sprawdzałem pływak jest ok, więc w takim razie chyba zawór iglicowy będzie walnięty, prawda :?: Czytałem troche na forum o tym, ale temat nie był do końca wyjaśniony.
: 26 cze 2008, 08:17
autor: WOJTEK26
Ciesze sie że doszedłąes do ładu z obrotami :mrgreen: , co do paliwa to wydostaje sie przez srubke na dekielku gaxnika przy wejściu przewodu :?: jeżeli tak to jest właśnie regulacja pływaka tez tak miałem i niestety musiałem wymienic gaźnik w żaden sposób nie mogłem tego uszczelnic. Poza tym nie polecam uszczelniania bo jak pusci to auto moze sie spalic, paliwo bedzie kapac na kolektor wydechowy
: 26 cze 2008, 12:23
autor: putolw
Tak, dokładnie przy wejściu przewodu paliwa, paliwo wywala do góry czyli zawór który ma zamykać dopływ paliwa kiedy pływak jest uniesiony do góry wystarczająco wysoko nie zamyka dopływu i nadmiar wydostaje się górą. Myślałem żeby zmienić oringi na tym zaworze i uszczelnić go ale jeśli zawór puszcza to nadmiar paliwa musi gdzieś znaleźć ujście więc i tak wywali to paliwo. Może uda mi się gdzieś znaleźć na szrocie sam zawór iglicowy bo nie chce wymieniać całego gaźnika, tym bardziej że jest tak dobrze wyregulowany :mrgreen: