Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABT 91r] Wentylator chłodnicy

: 01 lip 2008, 19:33
autor: new21
Mam pytanie na temat wentylatora chłodnicy. Dokładnie chodzi mi czy w silniku [ABT-2.0] maja byc zamontowane dwa wentylatory czy jeden??. W moim jest jeden , ale mam podejrzenie iż wczesnej była zamieniana chŁodnica. A drugie moje pytanie dotyczy kierunku obrotu wirnika wentylator , czy ma on zasysać powietrze z zewnątrz przez chłodnice do wewnątrz komory silnika?? (dla mnie bardziej logiczne zgodne z kierunkiem jazdy pojazdu) czy wentylator ma zabierać powietrze z komory przez chłodnice na zewnątrz ( w moim przypadku)??. Pytanie dlatego takie ponieważ rośnie mi temperatura do okolo 105 C, i ma problem pozniej zejsc( objaw pojawia sie jak stoje w korku a pozniej jade trasa okolo 90km/h i widze ze caly czas ma taka temp. i wentylator chodzi. Napewno nie jest to wina korka ani plynu a nawet termostatu. prosze o pomoc dzieki. pozdrawiam

: 01 lip 2008, 20:13
autor: Jasiu
Witaj.
W silniku ABT jest tylko jeden wentylator.
Kierunek przepływu powietrza powinien być zgodny z kierunkiem wymuszonym w czasie jazdy,czyli wysysać powietrze z zewnątrz do komory silnika.
Jeśli jest inaczej, tz.tak jak u Ciebie,w czasie jazdy powstaje "poduszka"powietrzna która uniemożliwia swobodny przepływ powietrza co powoduje wzrost temperatury silnika.
Poprostu zamień miejscami dwa przewody zasilające silnik wentylatora.
Jasiu

: 01 lip 2008, 21:21
autor: new21
Witam. dziękuje za pomoc . To w takim razie tylko została mi zamiana przewodów i koniec z problem wysokiej temperatury. Pozdrawiam

: 01 lip 2008, 21:45
autor: Kokolino
Jasiu pisze:W silniku ABT jest tylko jeden wentylator
Nie koniecznie ja mam u siecie podwójny wentylator i sporo Audiczekk z silnikiem ABT widziałem na podwójnym. Co prawda ten drugi jest napędzany przez pasek klinowy od wentyla napędzanego silnikiem.

: 01 lip 2008, 22:02
autor: mobi
ja też mam jeden wentylator,mimo że mam klime,a może powinienem mieć dwa?Jak już o grzaniu to spytam tu bo mnie się bardzo często załancza wentylator jak stoje w korku to potrafi tak co minute albo nawet mniej się załanczac i to na niezby długo(czasami) i nie wiem czy to normalny objaw

: 04 lip 2008, 17:08
autor: seba1025
hm... cos z tym kierunkiem dmuchania wentylatora ci sie pokrecilo... u mnieteż jest ze wentylator zasysa z komory silnika na zewnątrz powietrze i nie ma nigdy problemów z chłodzeniem... a jesli masz problem z chłodzeniem nawet podczas jazdy mogła ci sie zapchać chłodnica... i licho przechodzi przez nią plyn chłodniczy... chyba ze jeździsz na wodzie z kranu lub ją dolewasz to sie nie dziw:P

: 04 lip 2008, 19:37
autor: Kokolino
seba1025 pisze:hm... cos z tym kierunkiem dmuchania wentylatora ci sie pokrecilo
Niestety kolego ale nie masz racji. Powitrze ma być zassysane z zewnątrz w kierunku silnika. W innym przypadku chłodzenie nie miało by sensu bo wyobraź sobie sytuacje gdzie podczas jazdy załancza się wentyl. A pozatym to jak ma chłodzić powietrzem z komory silnika jak temperatura chłodnicy to rząd 85-100 stopni a powietrze w komorze silnika podczas postoju w a szczególnie w upalne dni to jest tam powietrze które dużo wyższą temperature także o chłodzeniu nie ma mowy.

podobny problem

: 06 maja 2009, 15:33
autor: loth
mam podobny problem co kolega. poczytałem troche i mam drobne pytanie a nie chce zakaldac nwoego wątku. Z grona podobnych tematów wybieram ten ponieważ mam tensam motor. :)

wentylator na chłodnicy po umyciu silnika zaczął mi swirowac. najpierw sie neispodziewanie wlaczyl i wylaczyc nie chcial przy okolo 80-90 stopniach (sie wlaczyl) zanim jeszcze zdazyl sie zagrzac silnik.
dojechalem do domku nastepnego dnia bylo wszytko okej. pojechalem do narzeczonej posiedzialem z 5 godzin odpalam niunie a tu wentylator chodzi na zaplonie..
tak mi glupial wlaczal sie wylaczal. przez kilka dni a wczoraj wymienialem jeden z przewodów płynu chłodniczego po czym zagrzałem silnik.. zagrzałem go do 105 stopni mniejwiecej odpowietrzajac przewody ale wentylator si enie wlaczyl.. sprawdze dzisiaj na krótko czy bedzie dzialal sam wentylator.

a teraz pytanie do szanownych forumowiczów.
czy to czujnik jest padniety ?

pytanie nr 2
z pompy wody płyn hamulcowy biegnie gdzies w okolice filtru powietrza.
tam gdzies chyba sie wtrysk znajduje..
po co ten płyn tam biegnie ? :>
(ten wezyk musialem wymienic bo strasznie sparciały juz był i awaria była bliska.

proszę o nie spieszną odpowiedz :)

Pozdrawiam was keirowcy najlepszych aut na swiecie

: 06 maja 2009, 19:56
autor: Darecki3037
wentylator na chłodnicy po umyciu silnika zaczął mi swirowac
zamoczyłeś czujnik w wyniku czego zaczął działać wadliwie.
z pompy wody płyn hamulcowy biegnie gdzies w okolice filtru powietrza.
tam gdzies chyba sie wtrysk znajduje..
po co ten płyn tam biegnie
nie hamulcowy tylko chłodzący, biegnie zagrzać kolektor ssący.

: 06 maja 2009, 23:12
autor: loth
hehe no hamulcowy :)
o czym innym myslalem co innego napisalem ;)
podlaczylem na krotko wentylator.. tzn zwarłem przewody biegnace do czujnika.. i wwentylator dzialal. wymienie czujnik i powinno byc ok