Strona 1 z 1
[80 b4 ABK LPG] Przy obrotach od 2000 do 2200 grają zawory
: 06 lip 2008, 15:59
autor: mpmail
Witam! Przy obrotach od 2000 do 2200 grają zawory. Gdzie jest problem, pompa oleju czy jednak szklanki? Dodam, że co jakiś czas, głównie na gorącym silniku słychać dość dobrze jeden zaworek. Proszę o pomoc.
: 06 lip 2008, 18:06
autor: ponczo
Mpmail, pewnie na wolnych obrotach słychać popychacz. Jeśli wymieniałeś ostatnio filtr oleju to sprawdź czy dobry masz założony (spotkałem się z filtrami które mają zaworki które trzymają ciśnienie i na wolnych obrotach pojawiał się problem ze stukającymi popychaczami ) Jeśli filtr jest ok a stukanie nie jest głośne to na razie nie masz się czym przejmować i spokojnie możesz tak jeździć. Czasem po wymianie popychacze na nowe popychacze stukają gorzej niż przed wymianą
Pompę oleju raczej bym wykluczał - jeśli byłoby z nią coś nie tak to słyszałbyś też zawory w innych zakresach obrotów i jeśli miałbyś za małe ciśnienie oleju to pewnie zapalałaby się kontrolka od ciśnienia oleju i brzęczyk też by dał znać
Jeśli chodzi o granie zaworów to miałem podobnie w B3 2.0 16V. W czasie jazdy po dodaniu gazu właśnie w okolicach 2000-2500 obr/min słyszałem "granie" zaworów - jak się okazało zapłon był troszkę przestawiony :->
Sprawdź to u siebie.
: 21 lip 2008, 16:01
autor: tomek1982
hmm jak sprawdzic czy jest dobry filtr oleju z tym zaworkiem i jak sprawdzic czy zapłon jest troszke przestawiony bo mi szklanka stuka po kazdym postoju nawet jak wylącze go na 10 min i odpale to juz stuka po jakis 2 minutkach przestaje Audi 80 2.0 E ABK
: 21 lip 2008, 16:16
autor: ponczo
tomek1982, zobacz czy masz na filtrze oleju jakieś numery - spisz je i podejdź do sklepu motoryzacyjnego lub sprawdź na
http://ekatalog.intercars.com.pl/ (zakładka eKatalog) czy zgadzają się z numerami filtra do Twojego silnika. Nowy filtr oleju kosztuje około 20 zł nie jest to dużo a będziesz miał pewność że masz założony prawidłowy
Jeśli chodzi o zapłon to podjedź na stacje diagnostyczną i poproś o sprawdzenie - koszt około 20 zł. Co do stukającej szklanki/popychacza jeśli nie jest to głośny stuk i po chwili pracy silnika cichnie to nie masz się co martwić.
: 21 lip 2008, 17:23
autor: czarekj
Kolejną ważną rzeczą jest sprawdzenie i wyregulowanie zapłonu.
: 03 gru 2011, 13:29
autor: KAROLEK22XX
witam pdodepne sie pod temat mampytanie załwarzyłem ze zaczoł mi grac zawór tak mi sie wydaje nie orjetujecie sie moze jaki to jest koszt tego oczywiscie popychacze tez bym zrobił wiodomo juz i tak rozebraje bo napewno sam tego nie bede robił <ok>
: 03 gru 2011, 14:06
autor: Pieterb
KAROLEK22XX pisze:witam pdodepne sie pod temat mampytanie załwarzyłem ze zaczoł mi grac zawór tak mi sie wydaje nie orjetujecie sie moze jaki to jest koszt tego oczywiscie popychacze tez bym zrobił wiodomo juz i tak rozebraje bo napewno sam tego nie bede robił
może czas wymienić szklanki. Co do kosztów to nie orientuję się.
: 07 gru 2011, 09:50
autor: KAROLEK22XX
dzieki wielkie <ok> musze sie porozgladac a jakiej firmy graty kupic ?? zeby cos dobrego była ale widomo nie mrega drogiego
: 07 gru 2011, 16:01
autor: Prestige
Jeśli chodzi o popychacze to tylko INA. Uszczelki, uszczelniacze Elring, Goetze.. reszta tutaj:
https://audi80.pl/all-niezbednik-pos ... t50207.htm
Popychacze ok 8x19zł, płaciłem pół roku temu
Re: [80 b4 ABK LPG] Przy obrotach od 2000 do 2200 grają zawo
: 08 gru 2011, 18:39
autor: karolas123
mpmail pisze:Witam! Przy obrotach od 2000 do 2200 grają zawory. Gdzie jest problem, pompa oleju czy jednak szklanki? Dodam, że co jakiś czas, głównie na gorącym silniku słychać dość dobrze jeden zaworek. Proszę o pomoc.
Obawiam się ze jesli dzieje sie to na rozgrzanym silniku i w takim zakresie to moze być coś o wiele gorszego niż szklanki. Radziłbym stetoskopem osłuchac silnik, czy aby to nie z dołu.
: 18 gru 2011, 11:34
autor: davidpolska
witam, koledzy u mnie na zimnym leciutko stuka coś albo lepiej to powiedzieć "cyka" , w miare nagrzewania jak silnik się nagrzeje do 90 to wogóle jak stoje i mu przygazuje do 2500 tys i puszczam gaz to słychać jakby zawory przez chwile, obroty zejdą do 900-1000 i dalej coś rzegocze i rzęzi w silniku pod pokrywą jak by łańcuszek metalowy wrzucić pod pokrywe zaworow, słychać to na górze silnika. oleju nie bierze prawie wogóle, szklanki zmieniane jakieś 100 tyś temu INA, ale pamiętam jak chodził przed wymianą szklanek tak chodzi dalej tak samo.Nic się nie dzieje ; spalanie ok, tylko drga silnikiem czuć na kierownicy a szczególnie to wszystko się dzieje jak się nagrzeje, autko ma 400 000 tyś, olej minerał + LPG,uszczelka pod głowicą oryginał bo jest znaczek na niej także nie ruszana napewno. Ruszać to czy jeździć tak.