Strona 1 z 1

[B3 90 Coupe 2.0E] Drgania silnika, brak wolnych obrotów PB,

: 11 lip 2008, 09:22
autor: Katesh2
Zakupiłem stosunkowo niedawno tą ślicznotkę... ( pewnie wtopiłem kasę... jednak się zakochałem :D ) niestety problemy dopadają mnie a w Gdańsku nie wiem gdzie są dobre ( naprawdę dobre ) warsztaty do NASZYCH samochodów. Proszę o diagnozę :) i może przybliżone koszty poszczególnych napraw lub części.


1. Problem. DRGANIA SILNIKA (bez względu na rodzaj paliwa)


Zachowanie:
- Przy odpaleniu do obrotów ( lekkie obciążenie, "powolne" otwieranie przepustnicy) do 2000obrotów silnik nie wibruje przyjemna praca i wchodzenie na obroty... zero stuków

- powyżej 2000obrotów do 5200 zaczynają się wibracje przypominające jazdę po tarce po 5200 wibracje stają się o wiele mocniejsze ...

- odpuszczenie gazu powoduje lekki spadek wibracji jednak nadal jest odczuwalny.

NIE MA DRGAŃ NA KIEROWNICY

2. Problem. BRAK OBROTÓW NA PB oraz NIERÓWNA PRACA NA ZIMNYM LPG

Instalacja LPG z ręcznym przełączaniem zasilania.

- Odpalenie przebiega mniej więcej tak. Lekkie otwieranie przepustnicy i kluczyk odpala zawsze i na PB i na LPG. Czasem trzeba przytrzymać kluczyk z 6-7 sekund do odpalenia... ( Nie mogę uznać ze palenie idealne... )
- Wolne obroty na zimnym silniku LPG nierówne spadek nawet do około 200 ... poo rozgrzaniu do 50-70 st silnik utrzymuje 900obrotów z wskazaniem na nierówną pracę ( chybotanie samochodzikiem ( odczuwalne dla kierowcy :D )
- Wolnych obrotów na PB brak... chyba ze się samochodzikowi zachce....

Dodatek:
1. Wymiana łożyska oporowego na 100% ( szumy przy ruszaniu ... załączaniu sprzęgła na 1 biegu na jałowym cisza )

2. Wchodzi dobrze na obroty...

3. Często strzela przy próbie zbytniego obciążenia... ( przy wejściu z niskich obrotów z z byt wysokiego biegu przy małej prędkości... )

Więcej wad jeszcze nie znalazłem... przynajmniej technicznych. O wygląd chcę zadbać potem ...

By nie było :) Byłem dobrym Klubowiczem w poprzednich klubach... KTP i TKT :) więc proszę traktujcie mnie poważnie ... :) kto nie wie co to za skróty :) niech pyta ... ( nie są to kluby tematyczne... )

: 11 lip 2008, 09:37
autor: misiek440
co do drgań to najprawdopodobniej wybita poduszka na silniku, też tak mam tylko brak czasu :-/

: 11 lip 2008, 10:48
autor: k44761
z tym paleniem i drganiami, ja przyjrzałbym się układowi zapłonowemu - sam to przerabiałem niegdyś w swojej B3, ciążko palił i były drgania na wolnych obrotach, czasem przerywał podczas normalnej jazdy, wymiana kabli na Beru, Kopułki i palca Boscha, świec NGK i po drganiach ani śladu...
Na początek rozbierz aparat zapłonowy, przeczyść DROBNYM(!) papierem ściernym mosiężne styki w kopułce i na wierzchołku palca, weź sobie miernik do ręki, posprawdzaj oporność kabli zapłonowych, ruszając jednocześnie ich końcówki, powinieneś mieć około 2-10kΩ.
Sprawdź też jak wyglądają świece zapłonowe, czy nie są za bardzo wypalone.

Poza tym sprawdziłbym głowicę (czy na wałku rozrządu nie ma luzów).