[B3 90 Coupe 2.0E] Drgania silnika, brak wolnych obrotów PB,
: 11 lip 2008, 09:22
Zakupiłem stosunkowo niedawno tą ślicznotkę... ( pewnie wtopiłem kasę... jednak się zakochałem ) niestety problemy dopadają mnie a w Gdańsku nie wiem gdzie są dobre ( naprawdę dobre ) warsztaty do NASZYCH samochodów. Proszę o diagnozę i może przybliżone koszty poszczególnych napraw lub części.
1. Problem. DRGANIA SILNIKA (bez względu na rodzaj paliwa)
Zachowanie:
- Przy odpaleniu do obrotów ( lekkie obciążenie, "powolne" otwieranie przepustnicy) do 2000obrotów silnik nie wibruje przyjemna praca i wchodzenie na obroty... zero stuków
- powyżej 2000obrotów do 5200 zaczynają się wibracje przypominające jazdę po tarce po 5200 wibracje stają się o wiele mocniejsze ...
- odpuszczenie gazu powoduje lekki spadek wibracji jednak nadal jest odczuwalny.
NIE MA DRGAŃ NA KIEROWNICY
2. Problem. BRAK OBROTÓW NA PB oraz NIERÓWNA PRACA NA ZIMNYM LPG
Instalacja LPG z ręcznym przełączaniem zasilania.
- Odpalenie przebiega mniej więcej tak. Lekkie otwieranie przepustnicy i kluczyk odpala zawsze i na PB i na LPG. Czasem trzeba przytrzymać kluczyk z 6-7 sekund do odpalenia... ( Nie mogę uznać ze palenie idealne... )
- Wolne obroty na zimnym silniku LPG nierówne spadek nawet do około 200 ... poo rozgrzaniu do 50-70 st silnik utrzymuje 900obrotów z wskazaniem na nierówną pracę ( chybotanie samochodzikiem ( odczuwalne dla kierowcy )
- Wolnych obrotów na PB brak... chyba ze się samochodzikowi zachce....
Dodatek:
1. Wymiana łożyska oporowego na 100% ( szumy przy ruszaniu ... załączaniu sprzęgła na 1 biegu na jałowym cisza )
2. Wchodzi dobrze na obroty...
3. Często strzela przy próbie zbytniego obciążenia... ( przy wejściu z niskich obrotów z z byt wysokiego biegu przy małej prędkości... )
Więcej wad jeszcze nie znalazłem... przynajmniej technicznych. O wygląd chcę zadbać potem ...
By nie było Byłem dobrym Klubowiczem w poprzednich klubach... KTP i TKT więc proszę traktujcie mnie poważnie ... kto nie wie co to za skróty niech pyta ... ( nie są to kluby tematyczne... )
1. Problem. DRGANIA SILNIKA (bez względu na rodzaj paliwa)
Zachowanie:
- Przy odpaleniu do obrotów ( lekkie obciążenie, "powolne" otwieranie przepustnicy) do 2000obrotów silnik nie wibruje przyjemna praca i wchodzenie na obroty... zero stuków
- powyżej 2000obrotów do 5200 zaczynają się wibracje przypominające jazdę po tarce po 5200 wibracje stają się o wiele mocniejsze ...
- odpuszczenie gazu powoduje lekki spadek wibracji jednak nadal jest odczuwalny.
NIE MA DRGAŃ NA KIEROWNICY
2. Problem. BRAK OBROTÓW NA PB oraz NIERÓWNA PRACA NA ZIMNYM LPG
Instalacja LPG z ręcznym przełączaniem zasilania.
- Odpalenie przebiega mniej więcej tak. Lekkie otwieranie przepustnicy i kluczyk odpala zawsze i na PB i na LPG. Czasem trzeba przytrzymać kluczyk z 6-7 sekund do odpalenia... ( Nie mogę uznać ze palenie idealne... )
- Wolne obroty na zimnym silniku LPG nierówne spadek nawet do około 200 ... poo rozgrzaniu do 50-70 st silnik utrzymuje 900obrotów z wskazaniem na nierówną pracę ( chybotanie samochodzikiem ( odczuwalne dla kierowcy )
- Wolnych obrotów na PB brak... chyba ze się samochodzikowi zachce....
Dodatek:
1. Wymiana łożyska oporowego na 100% ( szumy przy ruszaniu ... załączaniu sprzęgła na 1 biegu na jałowym cisza )
2. Wchodzi dobrze na obroty...
3. Często strzela przy próbie zbytniego obciążenia... ( przy wejściu z niskich obrotów z z byt wysokiego biegu przy małej prędkości... )
Więcej wad jeszcze nie znalazłem... przynajmniej technicznych. O wygląd chcę zadbać potem ...
By nie było Byłem dobrym Klubowiczem w poprzednich klubach... KTP i TKT więc proszę traktujcie mnie poważnie ... kto nie wie co to za skróty niech pyta ... ( nie są to kluby tematyczne... )