Strona 1 z 2

[80 B3 2.0E 3A] Falujące obroty.

: 11 lip 2008, 10:32
autor: sasiad
Witam, jak w temacie obroty falują. TO jest 2 litrowa audiczka, z 89r. bez podtlenku LPG. Wolne obroty falują na jałowym, od 300 do 1000 obrt. Czasem spadna tak nisko ze zgasnie. Odnosnie jazdy jest ok, tzn nigdy nie puszczam ja na wolne zeby sie toczyla, ale jest to bardzo denerwujace, np. na swiatlach czy cos faluje. Wiem, ze bylo duzo tematow odnosnie tych obrotow, ale niestety nie moge znalesc zadnego z moim silnikiem 3A. Jeśli ktos ma lepszy wzrok odemnie w szukajce, albo wie co to moze byc prosze o odp. Z gory dzięki!

: 11 lip 2008, 12:21
autor: misiek440
Do sprawdzenia na początek Silniczek krokowy (zawór biegu jałowego), Dalej,kable,świece, kopułka, zapłon. Mi pomogło wyczyszczanie silniczka krokowego Wd40 + benzyna <ok>

a i sprawdź jeszcze czujnik temperatury ten koło głowicy(dość często lubi padać)

: 11 lip 2008, 12:30
autor: wolf
sprawdz szczelnos wszystkich wezy gumowych bo mi sie tak dzialo i okazalo sie ze stylu za kolektorem ssacym byl byl luzny cybant i raz łapał raz nie lewy luft

: 11 lip 2008, 12:47
autor: Quetzalcoatl
Witam! Ja mam B3 1,8 S z LPG i dokładnie ten sam problem, obroty falują, od 500 do 1400 na biegu jałowym, czasem zgaśnie. Zarówno na gazie jak i na benzynie. Jak jest silnik zimny i obroty są powyżej to nie ma tego problemu, trzyma równe obroty. Przy jeździe powyżej 1400 obrotów silnik pracuje równo ale podczas stania w korkach i jeździe przy bardzo małych prędkościach strasznie denerwuje. Ponoć jakby było coś z silnikiem krokowym to gasnąłby cały czas. Kable i świece były wymieniane, zapłon regulowany (chyba że źle :-? )
Nie wiem czy może mieć związek ale też wskazówka temperatury podczas pracy silnika pokazuje między 100 a 110 stopni mimo że silnik się nie grzeje (nigdy sie woda nie zagotowała) a wentylator załącza się przy przekroczeniu 110 stopni.
No i jeszcze jedna rzecz: pali 12 litrów gazu w trasie i 17 na mieście :cry:
Jakby ktoś poskładał to wszystko do kupy byłbym wdzięczny, ja sam się nie znam za bardzo a od mechaników słyszę za każdym razem inną wersję... Pozdrawiam!

: 11 lip 2008, 20:47
autor: sasiad
Kable swiece zaplon ok, silniczek krokowy byl czyszczony, nie lapie powietrza. Moze to ten caly silniczek jest zjechany. Mialby ktos ewentualnie na sprzedaz takie cudo ?

: 11 lip 2008, 21:59
autor: misiek440
nie pamiętam jak ale jakoś się sprawdzało ten silniczek :-/ , a i jak kolega pisze sprawdź szczelność dolotu ;-) , a czujnik sprawdzałeś?

: 11 lip 2008, 22:09
autor: beice
sprawdz jeszcze wszystkie gumowe przewody od podcisnienia czy nie sa przetarte, jeżlei nie to tak jak koledzy wczesniej pisali wymien silniczek krokowy :!:

: 12 lip 2008, 10:00
autor: sasiad
Gumy sprawdzone, sa ok, moze to ten silniczek, prosze o wiecej opinii, ew. moze ma ktos taki sprzedac ? koncowka nr to . ... ... ... 512

: 12 lip 2008, 10:18
autor: misiek440
a próbowałeś go odpiąć? jest jakaś reakcja? - Ja mam prawdopodobnie taki, ale jestem z Krakowa :-?

: 12 lip 2008, 10:21
autor: sasiad
Probowalem, chodzi ciut inaczej niz kiedys, ale RÓWNO, do kraka mam 130 km ok, w pon bede papierki na polibude zlozyc. Ile bys sobie cenil taki zawór?

: 12 lip 2008, 11:11
autor: leszek_08
kolego gdy odepniesz wtyczkę od rozdzielacza lub od krokowca to jest jakaś reakcja bo ja mam ten sam model iu mnie nie ma i jaki masz gaz.

: 12 lip 2008, 11:47
autor: misiek440
bez podtlenku LPG.
przecież on nie ma gazu :-P

: 12 lip 2008, 12:51
autor: sasiad
Mozna by zakombinowac w taki sposob. Jest moze ktos z okolic Tarnowa, Mielca, Dębicy, Ropczcyc z Audi z silnikiem 3A? Moglbym podjechac i, jesli oczywiscie ktorys z was sei z godzi, przepiac na chwile ten zawor biegu jalowego. Jest moze ktos, kto moglby mi pomoc?

: 13 lip 2008, 11:57
autor: k44761
w silniku 3A po odpięciu krokowca na wolnych obrotach nie powinno się NIC stać, obroty nie powinny się zmienić i to jest prawidłowa reakcja. Tak samo po odpięciu elektrozaworu przy przepływce (tutaj minimalnie mogą spaść, ale nigdy się zwiększyć).
Szczelina powinna być ustawiona na 1,2-1,9mm, przepływ na poziomie 25-35 powietrza na minutę przy standardowym podciśnieniu na kolektorze.

: 13 lip 2008, 13:09
autor: sasiad
Wiem, i tak wlasnie sie dzieje, jak sie go odepnie chodzi rowno, co z reszta pisalem
sasiad pisze:Probowalem, chodzi ciut inaczej niz kiedys, ale RÓWNO, do kraka mam 130 km ok, w pon bede papierki na polibude zlozyc. Ile bys sobie cenil taki zawór?
Moze sie znajdzie ktos kto by mi pozyczyl taki silniczek, w sesie ze pozwolil na chwile wymontowac swoj i wlozyc do mnie? Napewno ktos w poblizu ma audi z jednostka 3A. A ja przynajmniej bede wiedzial.