Strona 1 z 2
[ 80 b3 PP ] Zapytanie o spalanie
: 13 lip 2008, 15:18
autor: aqq_silesia
panowie od niedawna jestem posiadaczem Audi PP i nie wiem z moich wyliczen....
39L÷300km ( wtedy zdechl ) wychodzi 13 L
mam 1.6 pp wiec nie ma szalu ...
ile wam pali taki silniczek....
: 13 lip 2008, 15:20
autor: beice
jak na 1,6 troche dużo ale nie wiem ile powinien palić bo nigdy nie miałem takiego silniczka :!:
: 13 lip 2008, 15:37
autor: aqq_silesia
beice pisze:jak na 1,6 troche dużo ale nie wiem ile powinien palić bo nigdy nie miałem takiego silniczka :!:
no wlasnie, tez mi sie cos wydaje troszke duzo... hmmm... chyba jaka regulacja gazu by sie przydala...prosze o wiecej odpowiedzi moze cos wywnioskuje :lol:
: 13 lip 2008, 15:45
autor: Tdi B4 117Ps
: 13 lip 2008, 16:34
autor: aqq_silesia
wszystko ok TDI ale mi chodzi o gaz ! prosze czytac uwaznie a pozniej zwracac mi uwage :lol:
: 13 lip 2008, 16:43
autor: Tdi B4 117Ps
Sorki za to
: 13 lip 2008, 20:48
autor: goldi j51
witam posiadam taki sam silnik jeśli chodzi o spalanie to benzynki spala 10 litrów w mieście a gazu 12 litrów i raczej bym nie liczył mniej na trasie schodzi do około 10 litrów a nawet 9 zależy od stylu jazdy jeśli masz jakieś pytania pisz na PW jeżeli będę w stanie ci pomóc to pomogę pozdro
: 13 lip 2008, 21:20
autor: aqq_silesia
TDI, bez problemu
Goldi dzieki za info... hmm czyli nie ma sie co martwic
Dzieki wielkie..
: 13 lip 2008, 21:38
autor: benek77
aqq_silesia, może nie ma się co martwić ale ja mam ABK i mnie pali niewiele więcej po mieście gazu, co prawda ponoć 1.6 nie słyną z oszczędności biorąc pod uwagę moc i mniejszą masę w B3, ale 13 ltr. to moim zdaniem sporo, w 1.8 można zaakceptować a w 2.0 być szczęśliwym z takiego spalania. Niemniej jednak to zawsze lepiej niż 10 ltr. PB :mrgreen:
: 13 lip 2008, 22:02
autor: aqq_silesia
no wlasnie i tu mam problem bo mi tez sie wydaje ze 13 L na 100 to duzo.. moze regulacja gazu cos dla... jakie moga bys jeszcze przyczyny bo mechanice to sie nie znam zaczynam dopiero obcowac
...... nie wiem musze chyba zrobic full przeglad i bede wiedzial na czym stoje...
: 13 lip 2008, 23:06
autor: benek77
Regulacja swoją drogą, ale wartałoby przyjrzeć się wpierw bliżej układowi wysokiego napięcia, czyli przewody, świece itp oraz np. filtr powietrza, a te elementy mają wpływ na spalanie co przy gazie jest dosyć istotne. Jeżeli te elementy są stare to ich wymiana i tak będzie konieczna i dopiero wtedy do gazownika. Spalanie jest spore ale jak już pisałem te silniki tak mają, są trochę za słabe do tej budy i co za tym idzie niekiedy trzeba mocniej depnąć żeby szły, a wtedy więcej palą, sporo zależy więc od stylu jazdy. Moje B4 jest pewnie ze 200kg cięższe od B3, ma większy silnik, a pali podobnie.
: 14 lip 2008, 14:47
autor: Sekcyjny
Witam!
A ja mam takie pytanie - spalanie gazu mysle ze jest w normie - bo pali moje Audi 80 B3 z silnikiem 1.8S okolo 10l/100 gazu (cykl mieszany i miasto i trasa) tylko dodatkowo pobiera okolo 1l benzyny na 100km, dolewam srednio po przejechaniu 1000km okolo 11litrow Pb - czy to jest normalne?
Czasem jak jest rano zimno to odpalam na benzynie ale wiekszosc jest na gazie, jezdze tylko na gazie.
: 14 lip 2008, 14:57
autor: aqq_silesia
dzisiaj zauwazylem ze silniczek lapie lewe powietrze... przy zalaczonym silniku jak poruszam obudowa filtra powietrza, jest inny oddzwiek... gdzies na podstawie obudowy... musze poszukac i dokupic odrazu filtr zmienie... na dobry poczatek... jutro, pojutrze znajomy wkopie sie w autko i powie co jest jeszcze nie tak... bede informowal co bylo i co sie zmienilo
dzieki za wszystkie szybie i powazne odpowiedzi
: 14 lip 2008, 15:34
autor: benek77
Sekcyjny, Zależy jak często odpalasz na PB i jaki dystans przejedziesz zanim auto przejdzie na LPG, ale wg. mnie jest to normalne spalanie, w końcu zimny silnik pracuje wtedy na ssaniu i łyknie więcej niż silnik rozgrzany. Zresztą gdyby było coś nie tak z zasilaniem PB to i na LPG pił by sporo.
: 15 lip 2008, 07:04
autor: Sekcyjny
benek77 - dzieki za odpowiedz
...tzn tak - jak juz go odpalam na zimnym silniku na Pb to zaraz (po max 10-ciu sekundach) przelaczam na gaz, albo sam mi sie przelancza jak ma obroty okolo 2500 (ale czesciej ta pierwsza opcje). Dystans jaki przemierzam codziennie to minimum 50 km (czyli 2razy odpalam) ale co wiecej zauwazylem, ze na trasie - tzn przejechalem 500km tez tak jakby spadal poziom paliwa, czyli jakby nietylko mogl brac przy odpalaniu.