Strona 1 z 1

[80 B4 2.0 ABK LPG] dziwna praca silnika

: 14 lip 2008, 09:46
autor: kaz6
Witam

Kolejny problem z samochodem
objawy nastepujace:
po odpaleniu zimnego silnika wszystko ok przejade kilkaset metrow i silnik przestaje pracować ( na gazie i na benzynie) po zgasnieciu silnika nie mozna go uruchomic ponownie

Po ok 10 - 15 minutach odpala i pracuje bez problemow taki stan trwa juz ponad 2 tyg i powtarza sie regularnie codziennie

Po zgaśnieciu silnika sprawdziłem iskrę na swiecy i okazało sie ze jej brak pewnie cos z WN
VAg nie pokazuje błędów

przewody,kopułka, palec ,swiece przekażnik 30 były wymienione

np wczoraj po ok 7-8 km silnik przerwał prace po 15 minutach odpalił i juz pracował nienagannie przez ok 90 km w deszczu i wilgoci i wszysko było ok
zawsze po ponownym odpalenu pracuje bez zarzutu

Zastanawia mnie cyklicznosc tego zjawiska. Czy ktokolwiek spotkał sie z takim zjawiskiem?

: 14 lip 2008, 10:10
autor: Danek
A nie masz czasem jakiegoś immobilizera z czasowym odcięciem? Bo tak mi to wygląda.

[80 B4 2.0 ABK LPG] dziwna praca silnika

: 14 lip 2008, 10:22
autor: kaz6
nie, nie mam

: 14 lip 2008, 11:17
autor: Danek
To w takim razie do sprawdzenia/przelutowania (jeszcze raz) przekaźnik nr 30 oraz cewka WN i moduł zapłonu.

: 14 lip 2008, 11:23
autor: Kokolino
Ja jeszcze bym sprawdził do tegto wszystkiego czujnika Halla <hmm> może to in robi takie psikusy :?:

[80 B4 2.0 ABK LPG] dziwna praca silnika

: 14 lip 2008, 11:34
autor: kaz6
wiedzac ze przekaznik 30 jest bardzo wazny zakupiłem 2 nowe sztuki z dwóch róznych zródeł Gdy silnik przestawal pracowac zamieniałem przekaznik

przekaznik 30 mozemy chyba wykluczyc

----------17,07-----------

Czy nikt nie spotkał sie z takim zjawiskiem ?
Moze ktos miał takie przygody?

[ Dodano: 2008-07-29, 09:34 ]
Zaobserwowałem brak iskry na przewodzie WN wychodzacym z cewki Podmieniłem cewkę wraz z modułem nic nie dało. Podmienię jeszcze czujnik halla i zobaczymy

[ Dodano: 2008-07-30, 08:40 ]
Gdy brak iskry wykonałem pomiary
napiecie na cewce 12,4 V modukle 12,4 V w kostce czujnka halla w aparacie zapłonowym 11,4 V.
Sprawdziłem czujnik halla odpiałem przewód WN z kopułki dodałem swiece i połaczyłem na krótko dwa piny z kostki aparatu zapłonowego i..... pojawiła sie iskra więc chyba to czujnik halla mam nadzieje

[ Dodano: 2008-08-01, 07:47 ]
Czujnik halla wymieniony. Zobaczymy czy pojawi sie przerwa w pracy silnika

[ Dodano: 2008-08-04, 08:05 ]
Do tej pory wszystko OK silnik pracuje bez przerw Zobaczymy jak dalej

[ Dodano: 2008-08-06, 14:40 ]
Zero przerw w pracy silnika. Chyba to jednak był hall.

[ Dodano: 2008-08-06, 14:41 ]
Zero przerw w pracy silnika. Chyba to jednak był hall.

[ Dodano: 2008-08-13, 08:18 ]
Silnik pracuje nienagannie. Mozemy przyjać że problemem był czujnik Halla w aparacie zapłonowym.