Strona 1 z 1

[80 B3 1.8]Dziwna praca na benzynie ???

: 04 mar 2007, 12:35
autor: dsv
Mam Audi 80 1,8 KAT Wtrysk Wielopunktowy Mechaniczny z 1990r. Na gazie odpala bez najmniejszych problemów czy na zimnym czy na ciepłym. Jeśli włączę na benzynę to najczęściej na zimnym po odpaleniu nie wchodzi na obroty ssania tylko faluje gdzieś na 800-900 obr. a po dodaniu gazu chodzi jak na 3 garach i nie może wkręcić się na obroty. Po rozgrzaniu nie ma tego problemu i chodzi bardzo dobrze. Sprawdziłem cały zapłon. Wymienione są świece, przewody, kopułka, palec, filtr paliwa. Ktoś podpowiadał mi że to zawór wolnych obrotów?, ktoś inny że czujnik ssania?. nie mam pojęcia co to może być za przyczyna.

: 04 mar 2007, 15:15
autor: mrx1983
jak na trzech garach to moze jakis wtrysk jest przytkany,mozesz sprubowac wlac do baku jakis plyn do czyszczenia wtryskow...ale wpierw zatankuj go do pelna na dobrej stacji benzynowej,bo moze jest za duzo wody w paliwie :-D

: 04 mar 2007, 20:12
autor: dsv
Jeśli byłby to któryś z wtryskiwaczy to czemu po rozgrzaniu chodzi dobrze? Sprawdzałem już różne paliwa z różnych stacji i na wszystkich jest tak samo. Na zimnym po uruchomieniu pracuje nierówno i trudno go wykręcić na ponad 2000 obr. Po przełączeniu na gaz problem znika. Czasami na benzynie pracuje równo nawet gdy jest zimny a czasami parkocze jak na 3 garach na zimnym a potem po rozgrzaniu pracuje już równo?

: 04 mar 2007, 20:41
autor: robert 30
a serwo jest dobre ?albo czy nie wypieła ci sie wtyczka od pochłaniacza?

: 04 mar 2007, 20:46
autor: dsv
Wspomaganie sprawne. Wtyczki posprawdzałem, wszystko na swoim miejscu.

: 04 mar 2007, 20:53
autor: PABLO
Mechaniczny wtrysk i odpalasz na gazie??? Jeszcze Ci gaz nie strzelił?

: 04 mar 2007, 20:59
autor: dsv
Odpalam na benzynie!!! Opisałem jaki mam problem i że wynika on najprawdopodobniej z układu zasilania paliwem, gdyż na gazie nie ma go nawet przy zapalaniu. Jeśli ktoś chce mi pomóc to będę wdzięczny.
Podpowiedzi nic nie wnoszące typu: sprawdź ciśnienie w kołach albo nie odpalaj na gazie proszę zostawić dla siebie.

: 04 mar 2007, 21:01
autor: PABLO
Mam Audi 80 1,8 KAT Wtrysk Wielopunktowy Mechaniczny z 1990r. Na gazie odpala bez najmniejszych problemów czy na zimnym czy na ciepłym.



Ok . Powodzenia

: 04 mar 2007, 21:08
autor: dsv
PABLO jeśli nie wiesz co napisać na dany temat, bo po prostu nie masz o tym pojęcia to nie pisz nic. Może napisze ktoś kto sie zna.
Swoją drogą to odpalanie na gazie było tylko dla próby.

: 04 mar 2007, 21:30
autor: PABLO
OK

: 04 mar 2007, 21:46
autor: robert 30
ja bym sprawdził czujnik temperatury silnika sprobuj wyjąć wtyczke i odpal samochud. mi leciało z niego prosto do wtyczki i robiło zwarcie miałem ten sam problem w piątek . objawy są takie same jak serwo pada albo jak jest wąz nie szczelny

: 05 mar 2007, 11:09
autor: dsv
Sprawdziłem wszystkie wtyczki - są na swoim miejscu. Wspomaganie - działa. Wszystkie przewody gumowe - szczelne. Zauważyłem jeden fakt: Jeśli w czasie nierównej pracy silnika odpinam kostkę od regulatora ciśnienia paliwa (jeśli stoimy przodem do silnika tę prawą) to silnik zaczyna pracować normalnie a następnie po jakichś 5 sekundach gaśnie. Odpinam kostkę od, jak to określił mój mechanik, czujnika ssania lub czujnika biegu jałowego. Czy miał ktoś coś takiego? Jak to rozwiązał? I ile go to kosztowało?

: 05 mar 2007, 19:40
autor: robert 30
miałem tak jak ty piszesz ale nic mi nie padło a mechanicy mowili to samo co tobie odłaczali podłaczali a i tak było to co pisałem wyzej . jeszcze jedno miałem skrzywioną klape przepływomierza a to przez to ze łapał lewe powietrze węzem serwa

: 09 mar 2007, 17:29
autor: dsv
Wiem już jaki jest problem. Padł czujnik temperatury silnika.