Strona 1 z 1

[ B3 1.8s PM] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku

: 16 lip 2008, 11:59
autor: Sonny
Witam!
Wiem że było już wiele takich tematów ale nie znalazłem wystarczającej odpowiedz na moje pytanie. posiadam audi 80 b3 z 1990r.
otóż problem przedstawia się tak : auto na zimnym silniku odpali bez problemu, natomiast na ciepłym już w ogóle... mechanik stwierdził że to wina 2-pinowego czujnika temperatury i kazał odłączyć. Po odłączeniu poprawa widoczna, pali na zimnym, oraz na ciepłym ale z problemami, w dodatku w samochodzie bardzo czuć benzynę. Stary czujnik okazał się być niesprawny. po zakupie sprawnego czujnika BOSCHA i zamontowaniu go jest tak samo. Obroty podchodzą pod 1200, w aucie czuć benzynę.na ciepłym silniku nie ma mowy żeby zapalił. Świece przed wymianą jak i po są lekko czarne, kopułka sprawna, przewody sprawne, paliwo dochodzi, pompka paliwa pracuje, silnik kręci ale nie wskakuje na obroty co za tym idzie nie odpala.
jak odpali na zimnym przy przyspieszaniu wyczuwalne są przerwy w pracy silnika, jakieś szarpanie.
co o tym myślicie ? w razie jakiś informacji na temat samochodu proszę pytać.

: 16 lip 2008, 12:34
autor: WOJTEK26
Po 1 wypadałoby sie przywitac :!:

: 16 lip 2008, 13:51
autor: k44761
sprawdź, czy ktoś regulował mieszankę śrubą w korpusie przepływomierza. Sprawdź nieszczelności w dolocie

: 16 lip 2008, 15:05
autor: WOJTEK26
k44761 pisze:sprawdź, czy ktoś regulował mieszankę śrubą w korpusie przepływomierza. Sprawdź nieszczelności w dolocie
Kolego PM nie ma przepływomierza wiec nie wprowadzaj w błąd. Jeżeli kolega sie nie przywita i nie poprawi tematu post poleci do kosza :-x

: 16 lip 2008, 15:11
autor: Sonny
przywitanie było, a co złego w nazwie tematu ?
czekam na jakąś Twoją konstruktywną odpowiedz.

: 16 lip 2008, 15:13
autor: WOJTEK26
Przywitanie powino byc w odpowiednim dziale skoro jestes nowym klubowiczem, a nazwanie teamtu Problem z odpalaniem zbyt duzo nie mówi. na goracym silniku zmierz opornośc czujnik niebieskiego 2-pinowego i napisz

: 16 lip 2008, 15:18
autor: Danek
k44761, w PM-ie nie ma przepływki to monowtrysk.
Sonny, Ja bym zaczął od sprawdzenia ciśnienia paliwa na wtryskiwaczu oraz podstawy wtrysku czy nie jest popękana. Z opisu wynika, że Ci silnik zalewa. Przyczyn może być kilka od uwalonego regulatora ciśnienia paliwa przez sam wtryskiwacz po zwalony ECU (to ostatnie raczej wykluczam). Zrób reset ECU (odpięcie aku) i adaptację jeśli się poprawi to jeszcze sonda lambda do sprawdzenia i ewentualnej wymiany.

A tak na marginesie to należałoby dopisać post do już istniejącego wątku o podobnej tematyce, żeby nie mnożyć ich w nieskończoność, bo kolejny użytkownik będzie musiał przekopać w poszukiwaniu wiedzy jeszcze jeden o tym samym.
Proszę się zapoznać z Regulaminem: viewtopic.php?t=6284 uważnie, a nie "po łebkach"!

: 16 lip 2008, 15:25
autor: Sonny
Danek pisze:Zrób reset ECU (odpięcie aku) i adaptację
tego też próbowałem, niestety bez żadnego rezultatu.
WOJTEK26 pisze:na goracym silniku zmierz opornośc czujnik niebieskiego 2-pinowego i napisz
przy 90 stopniach 0.21 kohm wiec w normie wczoraj kupiony nowy czujnik.

: 16 lip 2008, 15:39
autor: Danek
No to zmierz ciśnienie paliwa. Zakładam, że kopułka, palec, świece, przewody - nowe, a cewka i moduł ok. oraz, że zapłon ustawiony prawidłowo.

: 16 lip 2008, 15:57
autor: WOJTEK26
Czyli pozostaje sprawdzenie cisnienie paliwa i czy wtryskiwacz nie puszcza paliwa, mozesz spróbowac odpiąc sonde i tak pojeździc