Strona 1 z 1
[B4 ABK 2.0 + LPG]potencjometr przepustnicy?
: 17 lip 2008, 17:22
autor: SLY30
Witam kolegów.Czy ktoś z was wie jak sprawdzić potencjometr przepustnicy.
Mam problem z wolnymi obrotami.Czasem silnik sie zachowuje jakby nie palił na jeden cylinder,obroty na obrotomierzy nie wykonuj jakis dużych skoków ale silnik na gazie raz pracuje rowniej a raz gorzej,zauważyłem że wszystko zależy od tego jak poruszam pedałem gazu na wolnych obrotach,moze ktos ma pomysł co go boli??
: 17 lip 2008, 22:56
autor: audiktom
Potencjometru nie sprawdzisz 100%owo domowym sposobem, poza tym myślę że to nie jego jest wina, miałem uszkodzony i inaczej sie zachowuje niż opisany twój problem, czy tak dzieje sie tylko na gazie?
: 18 lip 2008, 08:17
autor: SLY30
Raczej tak ,choć na pb również zachowuje się różnie ale napewno mniej odczuwalnie niż na lpg
: 18 lip 2008, 19:09
autor: audiktom
Na pewno do przeglądnięcia jet układ WN (Cały).
: 20 lip 2008, 11:50
autor: SLY30
Problem w tym, że świece ,kable ,kopułka,palec sa nowe.
Zastanawia mnie czy to nie wina cewki ale nie mam jak tego sprawdzic.Wydaje mi się że gdyby to była wina cewki to ogólnie zle by pracował i na pb i na lpg i na wszystkich obrotach byłoby to odczuwalne.może ma ktoś jeszcze jakis pomysł co go boli??
: 20 lip 2008, 12:19
autor: audiktom
Ja jak miałem uszkodzoną cewkę to miałem taki problem że silnik pracował i nagle zgasł, przebicie miała wymieniłem i jest ok. ale jak byś miał od kogo podmienić na próbę to nie zaszkodziło by zobaczyć. Jest też przekaźnik 30 o którym dużo się tu pisze, może on ci robi jakieś figle! też możesz go zobaczyć nie zaszkodzi, często jest tak że poprawiając luty w nim daje pozytywny efekt.
: 20 lip 2008, 12:57
autor: SLY30
Ok dzieki spróbuje tak jak mówisz,zobaczymy.
Mam jeszcze pytanko,czy katalizator (brudny) moze mieć wpływ na sondę lambda,może to ona okłamuje i w jakis sposób może podaje nieprawdziwe dane ?
: 20 lip 2008, 13:10
autor: audiktom
Jak brudny? z zewnątrz? z zewnątrz może być brudny to nie wpływa na odczyt, sonda może być albo uszkodzona albo mocno zadymiona (sadza). Jak chcesz ja sprawdzić mniej więcej to odepnij wtyczkę i próba. Wszystko co robisz rób na benzynie, jak dojdziesz do końca i będzie dobrze a na LPG źle! to musisz już szukać w gazie, bo tak to nigdy nie dojdziesz do końca jak będziesz pracował na LPG.