Strona 1 z 1
[B3 1.8S] Problem z obrotami i nadmierną temperaturą.
: 19 lip 2008, 16:51
autor: dudek81
Witam.
Mam problem z Audi B3 z silnikiem 1.8s
Samochód wogóle nie trzyma obrotów, gaśnie, nie wkręca się powyżej 2.000RPM.
Komputer wykazał błąd potencjometra przepustnicy oraz czujnika halla.
Zmieniłem potencjometr wraz z całą przepustnicą i wtryskiem i dałem nowy czujnik halla.
Auto wogole nie odpalało, po ustawieniu zapłonu nadal nie trzyma obrotów i nie wkręca się wogóle na obroty.
Jak odpale i pochodzi chwile , tak z 5-10 minut to się grzeje, aż załącza sie dmuchawa.
Gdzie szukać problemu? Wywalona uszczelka pod głowicą? Przestawiony rozrząd?
Proszę zapoznać się z regulaminem i poprawnie tytułować wątki.
: 19 lip 2008, 17:11
autor: audiktom
Na temat uszczelki było opisywane kolego, opcja ,, szukaj" tam było opisywana diagnoza uszczelki, co do tych obrotów to opisz dokładniej jak to jest z tymi obrotami, czy na rozgrzanym tylko? czy również na zimnym? silniczek krokowy jest do przepatrzenia, i układ WN.
: 19 lip 2008, 18:04
autor: dudek81
Układ WN sprawdziłem i wszystko wydaje się być wporządku.
Auto ma problem z rozruchem i na ciepłym i na zimnym silniku.
Obroty falują, delikatnie wkręca się do 2000 RPM.
Jak mocniej wcisnę gaz to się dusi.
: 19 lip 2008, 18:37
autor: Danek
Informacja, że to silnik 1,8s o niczym nie mówi. Odczytaj jego oznaczenie na bloku (pierwsze dwie litery w numerze) albo przynajmniej napisz czy to gaźnik, jednopunkt czy może wielopunktowy wtrysk mechaniczny. Tu
http://www.centrum.audi80.pl/content/view/51/55/ masz więcej info na temat poszczególnych typów silników.
: 19 lip 2008, 18:48
autor: dudek81
Niestety nie jestem w stanie teraz odczytać jego numerów.
Wiem, że jest to silnik 1.8 na monowtrysku.
: 19 lip 2008, 19:45
autor: Danek
Jeśli to monowtrys to silnik PM, tylko taki jednopunkt był montowany w B3. W takim razie do sprawdzenia czujnik temperatury do ECU (niebieski), ciśnienie paliwa, sprawdzenie ustawienia rozrządu. Co do błędów to błąd halla jest normalny jak silnik nie pracuje
.
: 19 lip 2008, 21:55
autor: dudek81
Danek pisze:Jeśli to monowtrys to silnik PM, tylko taki jednopunkt był montowany w B3. W takim razie do sprawdzenia czujnik temperatury do ECU (niebieski), ciśnienie paliwa, sprawdzenie ustawienia rozrządu. Co do błędów to błąd halla jest normalny jak silnik nie pracuje
.
Ciśnienie paliwa mogę chyba wyeliminować. Zapomniałem dodać, że auto chodzi tak samo na benzynie jak i na gazie.
Jak delikatnie zwiększam obroty do tych 1500-2000RPM (bo więcej się nie da) to dymi na niebiesko.
Sprawdzę rozrząd oraz ten czujnik i dam znać.
Dziękuje i pozdrawiam
: 19 lip 2008, 22:49
autor: Danek
dudek81 pisze:Jak delikatnie zwiększam obroty do tych 1500-2000RPM (bo więcej się nie da) to dymi na niebiesko.
Uuuu, to mi się nie podoba
. Zmierz kompresję na cylindrach i sprawdź czy w zbiorniczku wyrównawczym nie ma śladów oleju.
: 19 lip 2008, 23:56
autor: dudek81
Danek pisze:dudek81 pisze:Jak delikatnie zwiększam obroty do tych 1500-2000RPM (bo więcej się nie da) to dymi na niebiesko.
Uuuu, to mi się nie podoba
. Zmierz kompresję na cylindrach i sprawdź czy w zbiorniczku wyrównawczym nie ma śladów oleju.
W zbiorniczku nie ma śladów oleju, tak samo na korku oleju nie widzę żadnego masełka.
Na pewno chłodziwo nie miesza się z oliwą.
: 20 lip 2008, 00:15
autor: audiktom
Skoro ciężko pali to również bym sprawdził czujnik i rozrząd też by nie zaszkodziło a nawet wskazane.
: 20 lip 2008, 00:38
autor: myszon90
A ja bym zerknął dokładnie, czy to dymienie to niebieski kolor i smród palonego oleju, czy może biały i słodkawy zapach palonego płynu chlodzacego......Jeśli to drugie, to obstawiam uszczelkę pod głowicą...
Sprawdź zapłon :!: :!: :!:
Rozrząd
też możliwe, ale nie sądzę......
: 21 lip 2008, 22:42
autor: dudek81
Rozrząd był minimalnie przestawiony.
Zapłon ustawiony.
Sprawa okazała się banalna. Na początku o tym myślałem, ale potem jakoś mi ta myśl przeszła.
Okazało się, że katalizator się zapchał na maxa.
Dziękuje za rady. Pozdrawiam