Strona 1 z 1

[B3 1.8S] Problem z obrotami i nadmierną temperaturą.

: 19 lip 2008, 16:51
autor: dudek81
Witam.

Mam problem z Audi B3 z silnikiem 1.8s
Samochód wogóle nie trzyma obrotów, gaśnie, nie wkręca się powyżej 2.000RPM.
Komputer wykazał błąd potencjometra przepustnicy oraz czujnika halla.

Zmieniłem potencjometr wraz z całą przepustnicą i wtryskiem i dałem nowy czujnik halla.

Auto wogole nie odpalało, po ustawieniu zapłonu nadal nie trzyma obrotów i nie wkręca się wogóle na obroty.

Jak odpale i pochodzi chwile , tak z 5-10 minut to się grzeje, aż załącza sie dmuchawa.


Gdzie szukać problemu? Wywalona uszczelka pod głowicą? Przestawiony rozrząd?


Proszę zapoznać się z regulaminem i poprawnie tytułować wątki.

: 19 lip 2008, 17:11
autor: audiktom
Na temat uszczelki było opisywane kolego, opcja ,, szukaj" tam było opisywana diagnoza uszczelki, co do tych obrotów to opisz dokładniej jak to jest z tymi obrotami, czy na rozgrzanym tylko? czy również na zimnym? silniczek krokowy jest do przepatrzenia, i układ WN.

: 19 lip 2008, 18:04
autor: dudek81
Układ WN sprawdziłem i wszystko wydaje się być wporządku.

Auto ma problem z rozruchem i na ciepłym i na zimnym silniku.
Obroty falują, delikatnie wkręca się do 2000 RPM.
Jak mocniej wcisnę gaz to się dusi.

: 19 lip 2008, 18:37
autor: Danek
Informacja, że to silnik 1,8s o niczym nie mówi. Odczytaj jego oznaczenie na bloku (pierwsze dwie litery w numerze) albo przynajmniej napisz czy to gaźnik, jednopunkt czy może wielopunktowy wtrysk mechaniczny. Tu http://www.centrum.audi80.pl/content/view/51/55/ masz więcej info na temat poszczególnych typów silników.

: 19 lip 2008, 18:48
autor: dudek81
Niestety nie jestem w stanie teraz odczytać jego numerów.

Wiem, że jest to silnik 1.8 na monowtrysku.

: 19 lip 2008, 19:45
autor: Danek
Jeśli to monowtrys to silnik PM, tylko taki jednopunkt był montowany w B3. W takim razie do sprawdzenia czujnik temperatury do ECU (niebieski), ciśnienie paliwa, sprawdzenie ustawienia rozrządu. Co do błędów to błąd halla jest normalny jak silnik nie pracuje :-) .

: 19 lip 2008, 21:55
autor: dudek81
Danek pisze:Jeśli to monowtrys to silnik PM, tylko taki jednopunkt był montowany w B3. W takim razie do sprawdzenia czujnik temperatury do ECU (niebieski), ciśnienie paliwa, sprawdzenie ustawienia rozrządu. Co do błędów to błąd halla jest normalny jak silnik nie pracuje :-) .

Ciśnienie paliwa mogę chyba wyeliminować. Zapomniałem dodać, że auto chodzi tak samo na benzynie jak i na gazie.

Jak delikatnie zwiększam obroty do tych 1500-2000RPM (bo więcej się nie da) to dymi na niebiesko.

Sprawdzę rozrząd oraz ten czujnik i dam znać.

Dziękuje i pozdrawiam

: 19 lip 2008, 22:49
autor: Danek
dudek81 pisze:Jak delikatnie zwiększam obroty do tych 1500-2000RPM (bo więcej się nie da) to dymi na niebiesko.
Uuuu, to mi się nie podoba :-( . Zmierz kompresję na cylindrach i sprawdź czy w zbiorniczku wyrównawczym nie ma śladów oleju.

: 19 lip 2008, 23:56
autor: dudek81
Danek pisze:
dudek81 pisze:Jak delikatnie zwiększam obroty do tych 1500-2000RPM (bo więcej się nie da) to dymi na niebiesko.
Uuuu, to mi się nie podoba :-( . Zmierz kompresję na cylindrach i sprawdź czy w zbiorniczku wyrównawczym nie ma śladów oleju.

W zbiorniczku nie ma śladów oleju, tak samo na korku oleju nie widzę żadnego masełka.
Na pewno chłodziwo nie miesza się z oliwą.

: 20 lip 2008, 00:15
autor: audiktom
Skoro ciężko pali to również bym sprawdził czujnik i rozrząd też by nie zaszkodziło a nawet wskazane.

: 20 lip 2008, 00:38
autor: myszon90
A ja bym zerknął dokładnie, czy to dymienie to niebieski kolor i smród palonego oleju, czy może biały i słodkawy zapach palonego płynu chlodzacego......Jeśli to drugie, to obstawiam uszczelkę pod głowicą...
Sprawdź zapłon :!: :!: :!:
Rozrząd :arrow: też możliwe, ale nie sądzę......

: 21 lip 2008, 22:42
autor: dudek81
Rozrząd był minimalnie przestawiony.
Zapłon ustawiony.

Sprawa okazała się banalna. Na początku o tym myślałem, ale potem jakoś mi ta myśl przeszła.

Okazało się, że katalizator się zapchał na maxa.


Dziękuje za rady. Pozdrawiam