kk44761 dzięki za rady. Zmierzyłem PRĄD (he he mój błąd - elektrykiem z zawodu nie jestem - ale odpowiednie książki pomogły mi zrozumieć różnice
) następnie wyregulowałem zgodnie z Twoją instrukcją i... jestem pod wrażeniem. Samochód pali "od tyka", idealnie wkręca się na obroty... ale przyczyną problemów był również wspomniany wcześniej czujnik nastawienia zapłonu - po rozebraniu uszkodzonej wtyczki okazało się że kabelki nie stykały (ktoś wcześniej przy tym "grzebał"
). Problem jest jeszcze tylko jeden: uszkodzony jest potencjometr przepływomierza.
Objawy: szarpanie silnikiem, podczas hamowania gaśnięcie silnika, nierówne obroty.
Silniczek krokowy sprawny. Zmierzyłem jego opór: 18 ohm, wyczyściłem w nafcie, testowałem przy pomocy baterii 9V... zamyka i otwiera się poprawnie. Nie ma lewego powietrza.
Jak do tego doszedłem? he - po chłopsku - jak to powiadają: zastąpiłem tymczasowo silniczek krokowy zaworkiem z ręczną regulacją przepływu (taki jak się stosuje w hydraulice
) efekt? wszystkie objawy jak ręką odjął. Obroty równe (w zależności od tego jak ustawie na zaworze) silnik idealnie się wkręca i chodzi jak należy.
Jak z resztą całego układu? Pompa paliwa nowa oryginalna, wszystkie filtry nowe, regulatory ciśnienia sprawne, czujnik cieczy chłodzącej nowy, czujniki stukowe sprawne, sonda nowa.
Został mi tylko ten potencjometr (a może się mylę?) ...