Strona 1 z 2

[80 B4 xx xx ?] Jaki to silnik?

: 20 lip 2008, 15:54
autor: hAeS
Witam. Na sam poczatek chcialbym sie dowiedziec jak mam rozpoznac moc swojego silnika?
Mam Szwedzkie papiery na niego wiec nie da sie z nich nic wyczytac.

Ogladalem raz silnik Audi B4 2.0 i silnik byl zupelnie inny niz Moj, wczoraj patrzylem silnik w Audi B4 Avant 2.0 i jest identyczny jak Moj, nawet w papierach ´´jakies cyferki´´ byly te same. Tyle, ze ta Avant ma na zegarze 260, a moja 220... avant ma niezlego kopniaka, a u mnie duzo mniejszego. Jestem w kropce bo patrzac tutaj na modele to 1.8 nie widac :x

Jest taka mozliwosc ze mam 2.0 (220 na zegarze), ale nie ma dobrego kopa z miejsca (od 0 do 100 ciezej go bujnac niz od 100 do 170) bo... z rana jak Go odpale to pare min chodzi jak diesel i na obrotach mniejszych niz 2tys szarpie (CZASAMI, najczesciej na rozgrzanym silniku)? czy sa to glowne przyczyny?

Wiec jak rozpoznac swoj silnik ? :P

Sory za brak ladu i skladu, ale troszke sie spiesze, mam nadzieje ze wiecie o co mi chodzi ;)

Obrazek
Fotka silnika.

: 20 lip 2008, 16:05
autor: audiktom
Witam cię, To możesz mieć 2.0 ABT 90 konny albo 2.0 ABK 115 konny! popatrz na górną część obudowy paska rozrządu czy nie ma czasem naklejki, tam powinno być oznaczenie, bo wyżej jak 220 na liczniku miały od 2.3 chyba.

: 20 lip 2008, 16:05
autor: czarekj
Ten skrót ABM wpisałeś "na pałę" czy jesteś tego pewien, że masz taki silnik?
Zrób zdjęcie tego co masz pod maską i pokaz na forum.
Zajrzyj do działu przywitań bo dostaniesz "po uszach" od Mod-ów.
Z zewnątrz wygląda na ABT. Czy jestes pewien, że to 2,0?

: 20 lip 2008, 16:07
autor: audiktom
Z tego co ja widzę to 2.0 ABT 90 km.

: 20 lip 2008, 16:08
autor: cobra
ABT

: 20 lip 2008, 16:08
autor: hAeS
Wpisalem na pale, bo skad mam wiedziec co wpisac skoro nie wiem jaki mam silnik?
To samo tyczy sie powitania. ;)

btw. fotka wklejona tylko cos mi sie post rozjechal.


/edit

dzieki za info, temat close :)

: 20 lip 2008, 16:10
autor: czarekj
Czy przypadkiem nie istnieje jeszcze opcja by to było 1,6 na jednopunktowym wtrysku?

: 20 lip 2008, 16:14
autor: misiek440
może tak jak u mnie z tyłu w bagażniku po lewej stronie powinna byc naklejka/tabliczka z danymi autka. Jak jest zrób zdjęcie i wklej :mrgreen:

[ Dodano: 2008-07-20, 16:16 ]
a co do licznika ja mam 2.0 115KM i tez mam do 220km, zresztą na co mi do 260 jak moje autko tylko 210 jedzie :-P (co i tak jest moim zdaniem dobrym wynikiem) <ok>

: 20 lip 2008, 19:18
autor: benek77
czarekj, w B3 i owszem, w B4 takowego nie było, a kolega napisał że to B4.

: 20 lip 2008, 19:27
autor: IC69
ABT, jak w pysk strzelił ;-) a ten przewód wysokiego napięcia dlaczego tak dynda luzem :roll:

: 20 lip 2008, 19:33
autor: czarekj
benek77 pisze:czarekj, w B3 i owszem, w B4 takowego nie było, a kolega napisał że to B4.
http://www.centrum.audi80.pl/content/view/69/55/

Kolego sprawdź sobie w katalogu ETKA lub na naszej stronie głównej w dziale "Dane techniczne" a stwierdzisz, że nie masz racji.
W modelu B4 montowano silnik 1,6 litra ABM na jednopunktowym wtrysku, o mocy 71 KM.
Jest to bardzo rzadki model silnika, ale niewykluczonym jest że nasz kolega taki właśnie posiada.
Ten na zdjęciu to na 99% jest ABT, ale jak to zwykle w życiu bywa "licho nie śpi" i może się okazać, że tym razem trafiliśmy na rodzynka ABM.

: 20 lip 2008, 19:33
autor: FranoF1
IC69 kolega śmiga na 3 garach <rotfl2>

p.s. tak to ABT.

: 20 lip 2008, 21:53
autor: audiktom
hAeS pisze:z rana jak Go odpale to pare min chodzi jak diesel i na obrotach mniejszych niz 2tys szarpie
FranoF1 pisze:kolega śmiga na 3 garach
faktycznie z odpiętym przewodem to normalne! ale nie sądzę że kolega nie zaglądał po machę i jest tak zaślepiony że nie widział luźnego przewodu!

: 20 lip 2008, 21:55
autor: czarekj
No i przy okazji niech kolega dokręci korek bo go zaraz zgubi.

: 20 lip 2008, 21:57
autor: misiek440
a to już wiadomo dlaczego taki muł i problemy z obrotami ;-) . Moc to pewnie prawie jak w maluchu a spalanie jak z tira :mrgreen: