[B4 2.0 ABT Avant] Przejmować się poceniem silnika ?
: 23 lip 2008, 01:04
Od miesiąca śmigam B4. Zrobiłem w tym czasie 700km. Autko ma 171 tyś km (ostatnia zmiana oleju przy 165,5tyś km - Castrol GXL 10W40). Przyjechało do Polski a kołach - 750km bez problemu. Gdy kupowałem auto dzień po sprowadzeniu w okolicach trzeciej świecy i nad bocznym odpowietrzeniem skrzyni korbowej było widać lekki osad kurzu i oleju - taka specyficzna mazia, tłusty brud. Umyłem to wszystko benzyną ekstrakcyjną - delikatnie, szmateczka, pędzelek aż do czysta. Po 700km na wysokości uszczelki pod głowicą pojawiło się kilka kropel oleju - lekkie spocenie. Wszystko w okolicach od 2 do 3 cylindra i kanału w głowicy (to wybrzuszenie na boku silnika). Lekki nalot tłustego kurzu pojawił się również w okolicy trzeciej świecy. Świece wykręcałem - czyste, lekko rudawe 3-elektrodowe Bosch. Ta właśnie 3-świeca miała od dołu do połowy zaolejony gwint. Wkręcała się lżej.
Oleju i płynu nie ubywa, rura z tyłu czyściutka - ciężko palec ubrudzić o nią, nie kopci, chodzi równo itd. Zimny odpala po 1-2 obrotach silnika, rozgrzany od cyknięcia rozrusznikiem. Kontrolka oleju gaśnie momentalnie czy zimny czy ciepły, olej czysty i nie śmierdzi benzyną. Nie przerywa i nie gaśnie. Przyspiesza równo.
Mając poprzednie japońskie autko wiedziałem dokładnie gdzie są kanały olejowe/wodne w głowicy i potrafiłem ocenić czy wyciek jest groźny czy mało istotny.
Zauważyłem, że gdy śmigałem 200km po mieście pociło się ciut mocniej, po 500km trasie jakby zaschło i poci się mniej. Pocenie jest na tyle małe, że nawet nie powstaje dobry zaciek, a jedynie takie zroszone miejsce dookoła i błyszczące ślady oleju na boku uszczelki pod głowicą, bloku i głowicy.
Pytam więc was audimaniaki :
1. Czy to opisane pocenie jest groźne ?
2. Czy zaolejony do połowy gwint świecy może świadczyć o mikro-pęknięciu gwintu w głowicy od dołu ? (w manualu dopuszczone są mikropęknięcia między gniazdami zaworów i gwintem świecy do 0,5mm)
3. Czy poprawić fabrykę i dociągnąć głowicę np. 30 do 45 stopni każdą śrubę ? Lub jakąś siłą kluczem dynamometrycznym ?
4. Jaki kanał znajduje się między 2 a 3 cylindrem w ABT - to wybrzuszenie po boku - woda czy olej ? Tam się najwięcej pojawia olejek w okolicy uszczelki.
5. Ile wytrzymuje fabryczna uszczelka pod głowicą przy delikatnym traktowaniu auta ?
6. Czy olej CASTROL GXL 10W40 można gdzieś kupić w Polsce w rozsądnej cenie ?
7. Czy nie zaszkodzi zalanie innym 10W40 (np. MOTUL) o tym samym lub wyższym API i normie VW ?
Powiem tylko, że nie jest mi obce grzebanie w silnikach. W poprzednim aucie zajechałem 2 silniki i sam je przekładałem / składałem. Sprzedałem z trzecim silnikiem Nie zaleję niuni mineralnym nigdy w życiu... ba nawet myślę, by po uszczelnieniu zalać pełnym syntetykiem. Mineralny to do kosiarek - silnik musi mieć zdrową krew ! Widziałem co robi w silniku tzw "moto-doktor" i nie polecajcie mi go by dolać i "może się uszczelni".
Oleju i płynu nie ubywa, rura z tyłu czyściutka - ciężko palec ubrudzić o nią, nie kopci, chodzi równo itd. Zimny odpala po 1-2 obrotach silnika, rozgrzany od cyknięcia rozrusznikiem. Kontrolka oleju gaśnie momentalnie czy zimny czy ciepły, olej czysty i nie śmierdzi benzyną. Nie przerywa i nie gaśnie. Przyspiesza równo.
Mając poprzednie japońskie autko wiedziałem dokładnie gdzie są kanały olejowe/wodne w głowicy i potrafiłem ocenić czy wyciek jest groźny czy mało istotny.
Zauważyłem, że gdy śmigałem 200km po mieście pociło się ciut mocniej, po 500km trasie jakby zaschło i poci się mniej. Pocenie jest na tyle małe, że nawet nie powstaje dobry zaciek, a jedynie takie zroszone miejsce dookoła i błyszczące ślady oleju na boku uszczelki pod głowicą, bloku i głowicy.
Pytam więc was audimaniaki :
1. Czy to opisane pocenie jest groźne ?
2. Czy zaolejony do połowy gwint świecy może świadczyć o mikro-pęknięciu gwintu w głowicy od dołu ? (w manualu dopuszczone są mikropęknięcia między gniazdami zaworów i gwintem świecy do 0,5mm)
3. Czy poprawić fabrykę i dociągnąć głowicę np. 30 do 45 stopni każdą śrubę ? Lub jakąś siłą kluczem dynamometrycznym ?
4. Jaki kanał znajduje się między 2 a 3 cylindrem w ABT - to wybrzuszenie po boku - woda czy olej ? Tam się najwięcej pojawia olejek w okolicy uszczelki.
5. Ile wytrzymuje fabryczna uszczelka pod głowicą przy delikatnym traktowaniu auta ?
6. Czy olej CASTROL GXL 10W40 można gdzieś kupić w Polsce w rozsądnej cenie ?
7. Czy nie zaszkodzi zalanie innym 10W40 (np. MOTUL) o tym samym lub wyższym API i normie VW ?
Powiem tylko, że nie jest mi obce grzebanie w silnikach. W poprzednim aucie zajechałem 2 silniki i sam je przekładałem / składałem. Sprzedałem z trzecim silnikiem Nie zaleję niuni mineralnym nigdy w życiu... ba nawet myślę, by po uszczelnieniu zalać pełnym syntetykiem. Mineralny to do kosiarek - silnik musi mieć zdrową krew ! Widziałem co robi w silniku tzw "moto-doktor" i nie polecajcie mi go by dolać i "może się uszczelni".