Strona 1 z 2

[80 B4 2.0 ABK] gubi obroty i szybko wraca!!!

: 04 mar 2007, 21:11
autor: sebapop
Witam wszystkich

Niedawno zakupiłem 80 2.0E z 94r. Całkiem fajne auto ale... gubi obroty. Obroty spadają do około 600 i szybko wracają na swoje 900 - 1000. dzieje się tak zarówno rano jak i po całkowitym rozgrzaniu. wymieniałem przewody i świece. i chwilowo(3-5 dni) to zanikło. Czy ktoś się z tym spotkał???

Pzdr. SEBA

: 04 mar 2007, 21:55
autor: czarekj
Witam. Sprawdź stan pompy paliwowej i ciśnienie tłoczonego przez nią paliwa.

: 04 mar 2007, 23:44
autor: szponi
Spróbuj przełożyć od innego auta silniczek krokowy. Jest zawieszony na gumie pomiędzy kolektorem dolotowym a pokrywą zaworów. W kształcie rurki z podłączoną wtyczką. Nie sposób nie zauważyć lub zaczyna nawalać regulator ciśnienia. Ja stawiałbym na silniczek krokowy. Na wolnych obrotach ma równiutko cykać. Jedziesz na 2 nóżka z gazu i ma jechać, wkładasz 3 nóżka z gazu i ma jechać, na czwórce jeszcze nie próbowałem :mrgreen:

Pozdrawiam

Szponi

: 05 mar 2007, 06:56
autor: sebapop
Cały sęk w tym że praktycznie on ma wolne obroty. pracuje równo. Z przyspieszeniem tez jest w porządku. Pracuje na wszystkie gary. A taki skok obrotów może się wydarzyć z 5 razy dziennie. Bardzo duzo jezdze po mieście i głównie po mieście co podczas stania na swiatłach może być irytujące.

: 05 mar 2007, 09:26
autor: PABLO
U mnie jest to samo. Chyba silniczek krokowy do wymiany. Czy ktoś się orientuje ile to może kosztować?

: 05 mar 2007, 19:23
autor: sebapop
np. dzisiaj nic się takiego nie przydarzyło i nie wiem co na temat tego sądzić??

: 05 mar 2007, 19:29
autor: Organista18
No jeśli to wina silniczka krokowego, to niekoniecznie musi to występować regularnie. Zależy jak załączy 8-)

: 05 mar 2007, 19:35
autor: goldwinger
sprawdzić regulator biegu jałowego (tam nie ma krokowego) rezystancja powinna wynosić dla ABK 2-10Ω a dla tej 16V o ile to ACE 2-12Ω dodatkowo dla ACE sprawdzić działanie włącznika biegu jałowego (tylko w tej 16V to akurat nie wiem jak to jest rozwiązane)

: 05 mar 2007, 19:39
autor: PABLO
Tak to ACE. To nie ma tu silnika krokowego?

: 05 mar 2007, 19:47
autor: goldwinger
wszyscy na to mówią silnik krokowy a do czynienia mamy z regulatorem biegu jałowego który ma dwa piny a silnik krokowy ma 4 lub 6 pinów (zależy od rodzaju)

: 05 mar 2007, 19:51
autor: PABLO
A jak można sprawdzić czy to działa poprawnie? Nawet nie wiem w którym miejscu to jest u mnie :oops:

: 05 mar 2007, 19:58
autor: goldwinger
szukać należy tam gdzie ów krokowego czyli w okolicach kolektora ssącego, tak jak mówie to się tylko inaczej nazywa i troche inaczej pracuje ale ma to samo zadanie do wykonania w aucie czy to krokowy czy regulator biegu jałowego czy też zawór powietrza dodatkowedo lub nastawnik przepustnicy np. w PM. Co do sprawdzenia to można tylko tą rezystancję sprawdzić i ewentualnie vaga podpiąć, no chyba że ktoś ma dobry układ gdzieś i może podstawić drugi (sprawny) na próbę

: 05 mar 2007, 20:05
autor: PABLO
To się zdarza kilka razy dziennie ale nie zawsze. Tak jakby się coś zacinało albo zawieszało.

: 05 mar 2007, 20:14
autor: sebapop
czyli znowu jakas pierdzielona elektryka. lubie sie bawic przy kabelkach ale bez przesady ;-) Mam nadzieje ze to tylko to i bedzie po sprawie. znacie moze cene tego badziewia??

[ Dodano: 2007-03-05, 20:16 ]
wyczytałem w fachowej literaturze że to sie nazywa " zawór stabilizacji biegu jałowego"

: 05 mar 2007, 21:09
autor: master72
cześć
miałem kiedyś podobny problem . przyczyną była drobna nieszczelność , pęknięty był trójnik odmy , obroty spadały do 400 a potem podskakiwały do 850 . pęknięcie było minimalne i ciężko było to wykryć.