Strona 1 z 1

[80 B4 2.0 ABT/ALL ] Typy aparatu zaplonowego

: 23 lip 2008, 17:33
autor: mirusm1_audi
Witam wszystkich.

Proszę o pomoc bo nie wiem gdzie moge znaleźć takie dane.

Miałem problem z aparatem zapłonowym -tzn padł generator halla.
----------------------------------------------------
Swoją drogą padał dziwnie bo po przekroczeniu 4000obr (silnik gasł i odpalał bez problemów po 10minutach) , natomiast przy nizszych obrotach pracował normalnie. - Piszę to bo być może ktoś ma podobny "dziwny objaw" i bedzie to pomocne.
---------------------------------------------

Ale do rzeczy: założyłem aparat zapłonowy od golfa III 2.0 wyglada tak samo ale ma inny numer. Wydaje mi sie, że silnik pracuje normalnie.
Pytałem w sklepie i tam nie potrafili mi odpowiedzieć czy aparat ten się czymś różni od oryginalnego.
Może ktoś wie jaka jest różnica - jeśli jest i czy mogę zostawić ten aparat od golfa???
(numery są inne i z tego co wiem to np ABK i ABT tez maja aparaty z innymi numerami ale różnicy w nich nie widać).

Dziekuję za pomoc

: 24 lip 2008, 00:04
autor: widmo
Ciekawe pytanie ...

Popatrzyłem co na ten temat wcześniejszy?

: 24 lip 2008, 01:07
autor: melomarcin
Ja też próbowałem aparat od ABK do ABT zastosować ale niestety nie dzialał :-(
a jak w sklepie pytałem o HALLA to mi powiedzieli że "trzeba wyjąć stary i z nim do nich przyjść to dopasują".
Co to w ogóle jest ten czujnik czy jak kto woli generator HALLA? czym on steruje ?
Ja u siebie sprawę na razie olałem, ale chyba będzie trzeba wrócić do tematu :-/

: 24 lip 2008, 07:24
autor: Danek
melomarcin, Hall spełnia w tym przypadku rolę czujnika obrotów wału korbowego.

: 24 lip 2008, 16:07
autor: widmo
Czujnik Halla inaczej Hallotron lub czujnik zbliżeniowy odpowiada za "pokazanie" w jakiej pozycji znajduje sie wał korbowy. Chodzi m.in o synchronizację zapłonu i kąt wyprzedzenia (opóźnienia) zapłonu.

Np w VW passacie B5 1.6 AHL są 2 takie czujniki pierwszy jest w bloku silnika i odpowiada za położenie wału korbowego, drugi natomiast jest pod kołem wałka rozrządu.

: 15 wrz 2008, 14:55
autor: ziemor
Witam
Chcę się podpiąć pod temat.

Mam B3 2.0 16V silnik 6A (137 km 101 kW)
Chcę wymienić kopułkę i palec tylko jest mały problem.

: 15 wrz 2008, 21:32
autor: MiQ
Witam.
053 905 237 X to numer kompletnego rozdzielacza zapłonu do silnika 6A. Faktycznie - ETKA nic nie mówi o numerze palca rozdzielacza dla Twojego silnika, ale taki element występuje - przecież masz go w swoim aucie, prawda? Może na nim jest numer części. Wymontuj go więc i obejrzyj. Zakładam, że nie zdejmowałeś kopułki, bo nie pisałeś o tym.
Jeżeli nie ma - to moim zdaniem będziesz musiał kupić kompletny rozdzielacz. Znalazłem jeszcze nr Bosch'a odpowiadający numerowi VW: 0 986 237 666.
Powodzenia!

: 17 wrz 2008, 07:30
autor: ziemor
Dziękuję za odp.
POMÓGŁ , chce Ci nacisnąć na POMÓGŁ ale się nie da :evil:
MiQ napisz coś w którymś z moich tematów to Ci nacisnę

W linku jest fajny sklep z częściami gdzie znalazłem palec
Sklep naprawdę jest fajny
http://sklep.intercars.com.pl/

: 17 wrz 2008, 20:29
autor: MiQ
Witam
Dzięki za uznanie :)
Mówisz i masz - zajrzyj pod viewtopic.php?t=8506
Fakt - Intercars ma jeden z najlepszych katalogów części online.

: 19 wrz 2008, 07:01
autor: ziemor
Wszystko kupiłem i wymieniłem ale miałem mały koszmar

Palec był nałożony na kleju Loctite lub monolit, wantowałem 2 śrubokrętami by go ściągnąć i nic tylko go połamałem
Musiałem go Przeciąć piłką wzdłuż wałka i rozłupać
Jak by Komuś palec nie schodził to nie ma co szarpać tylko trzeba go przeciąć.

: 04 sty 2009, 17:05
autor: keczy
witam :-) pytanko.. rozbieral ktos z was aparat zaplonowy z silniczka 6a?? moj byly mechanik urwal ta kostke ktora z niego wychodzi i tak to sobie wisialo do niedawna ale kable pekly i tyle :cry: jest szansa na rozebranie tego cacuszka i zlutowanie tych trzech kabelkow czy czeka mnie nowy aparat? moge miec taki firmy Beru za 170zl i nie wiem czy reanimowac stary... z gory dziekuje za odpowiedz

: 01 sie 2012, 19:35
autor: karolas123
Jasne zadziała o ile tylko impuls nie bedzie o 180* pozniej.