Strona 1 z 2

[80 b4 ABT 93r.] Problem z przyśpieszaniem.

: 23 lip 2008, 17:38
autor: spidercio
witam

mam nastepujacy problem w mej 80-tce: jak samochod jest zimny/jak zauwazylem stoi przynajmniej 2 godz/ to pojawiaja sie ponizsze klopoty:

- ruszam z jedynki i spox
- ale jak wrzuce wyzszy bieg i dodam gazu to zaczyna nim szarpac i zaczyna stawac...traci po prostu moc (jak komus kiedys braklo paliwa to szrpie podobnie jak jazda na esztkach, tyle ze nie ma mocy)

- jak mu wcisne max pedal gazu to jakos szarpnie raz i dalej jedzie juz, ale ewidentnie jest cos nie tak

moze ktos ma jakies przypuszczenia? dodam tylko ze beznynka 2.0, filtr paliwa z tego co wiem byl zmieniany w grudniu

: 23 lip 2008, 18:05
autor: Danek
Po pierwsze polskie znaki diakrytyczne (ogonki) są po to, żeby je używać.
A co do pytania to do sprawdzenia zapłon i jego elementy (ewentualna wymiana). Jeśli tu jest ok. to podepnij VAG-a i zobacz może ECU coś "wypluje", będzie łatwiej radzić. Bo tak to niezła loteria, przyczyn może być mnóstwo. Podejrzewam jednak, że to coś z zapłonem. Masz LPG?

: 23 lip 2008, 18:27
autor: spidercio
nie, czysta beznynka:)

: 27 lip 2008, 13:24
autor: kaczaza5
A próbowałeś tankować na innej stacji ? Bo może ta benzynka nie jest wcale taka czysta jak Ci się wydaje a na wodzie audiczki nie chcą jeździć - a szkoda :mrgreen:

: 29 lip 2008, 12:17
autor: spidercio
tak, nie tankuje zawsze na jednej. ale widziałem w podobnym temacie ze jednemu koledze doradzano sprawdzić sonde, podobnie jak u niego u mnie tez widzę jakieś większe spalanie paliwka...ciężko się zmieścić w 10l/100km. jedyna różnica to silnik: on ma ABK ja ABT

i tu potrzebuje Waszej pomocy koledzy:

sondę zlokalizowałem i odpiąłem - ale tylko jedną wtyczkę - tą okrągłą z blaszką w środku. niestety nie mogę wypiąć tej drugiej, bardziej prostokątnej. moż Ktoś służyć radą, bo strasznie mocno siedzi??

i druga sprawa: czy wypięcie tylko jednego kabla sondy nie zaszkodzi mej audiczce? bo wydaje mi się że rozwiązało to problem (więc sonda będzie do wymianki) ale chcę jeszcze pojeździć i sprawdzić. wogóle jak długo można jeździć z odłączoną sondą lambda

: 29 lip 2008, 13:01
autor: newerafan
Hej Kolego ja wypiełem te wszystkie 3 wtyki to mi wogule nie chcił odpalić a ty tylko ta mała co jest zaraz przy tej dużej kostce? tam jest taki drucik musisz go wcisnąć i sie wyciagnie ta kostka bo wyciagałem ja!

: 29 lip 2008, 13:36
autor: spidercio
ok, dziex - drucik widziałem więc po pracy spróbuję.

ja mam chyba tylko 2 wtyki: jeden z czarnym kabelkiem -ten odpiałem i drugi z dwoma białymi

jak odepnę all wieczorem to napiszę co i jak

[ Dodano: 2008-07-29, 13:42 ]
newerafan,

ja mam takie wtyki jak te poniżej:

http://moto.allegro.pl/item405166834_so ... ibiza.html

: 29 lip 2008, 14:28
autor: Kokolino
spidercio pisze:i druga sprawa: czy wypięcie tylko jednego kabla sondy nie zaszkodzi mej audiczce? bo wydaje mi się że rozwiązało to problem (więc sonda będzie do wymianki) ale chcę jeszcze pojeździć i sprawdzić. wogóle jak długo można jeździć z odłączoną sondą lambda
Tej drugiej wtyczki nie musisz wypinać bo to są przewody od grzałki.
Na krótką metę jazda z odpiętą sondą niczym nie grozi, ale może się odbić na spalaniu. Proponujw założyć nową i pamiętać oczywiście o zrobieniu reseta ECU. Na forum było to opisywane. Pozdrawiam.

: 29 lip 2008, 15:15
autor: spidercio
kokolino1,
dzięki

a gdzie wogóle w ABT jest ecu? i jak byś czasem znalazł na forum temat o resecie to podeślij linka

: 29 lip 2008, 17:42
autor: Kokolino
Reset ECU.
Oczywiście musisz odłączyć kleme minusową od akumulatora ale aby był prawidłowo zrobiony silnik musi być zimny (najlepej na noc), rano po odpaleniu musisz poczekać aż silnik nagrzeje się do normalnej temp. pracy(włączy sie elektrowentylator). Następnie go zgasić i dopiero po ponownym odpaleniu możesz jechać.
spidercio pisze:a gdzie wogóle w ABT jest ecu?
Po stronie pasażera za półką na grodzi czołowej.

: 30 lip 2008, 01:54
autor: newerafan
A czy mogło coś sie stać bo dziś odpiełem ta jedna wtyke przejechałem sie i tak jak by rzeczywiscie to była jednak sonda odpiełem tą mniejszą wtyke i spowrotem pod piełem i wieczorkiem jak jezdziłem zajechałem pod garaż że by wstawic samochód i zaowazyłem ze wentylator mi za łączył sie za ta pionowa kreska na wskazniku ?

: 30 lip 2008, 09:08
autor: spidercio
Kolego,

napisz troche dokladniej bo nie bardzo rozumiem

: 30 lip 2008, 11:11
autor: newerafan
Chodzi mi o to że jak wentylator sie załącza na 95stopni lub trochę mniej to miej wiecej na tej pionowej kresce lub przed! to mi sie załonczyl wieczorem za ta pionowa kreska 95stopni a nigdy tak sie nie działo! doszło prawie do 100stopni

: 31 lip 2008, 10:58
autor: rczopik2
Koledzy a czasem pionowa kreska nie oznadza 100st.C ?
Patrząc na podział skali mamy .... 90, 100, 110, 120 st.C ( 1Z ).

: 31 lip 2008, 11:29
autor: Kokolino
newerafan pisze:załonczyl wieczorem za ta pionowa kreska 95stopni a nigdy tak sie nie działo! doszło prawie do 100stopni
Umnie jest tak cały czas <ok>