Strona 1 z 2

[B3 3A]Wtrysk KE - Motronik pomocy

: 23 lip 2008, 20:02
autor: djxander
Mam problem z wtryskiem w moim audi. Na gazie chodzi elegancko za to na benzynie już nie. Trochę podłubałem przy tym wtrysku i teraz za każdym razem odpalę go na benzynie ale gdy dodaję gazu to silnik zaczyna się dławić i spadają obroty. Przy prubie ruszenia silnik zaraz gaśnie. Mechanicy twierdzą że to wtrysk. Co mogę z tym zrobić? Czy może coś innego jest popsute?

: 23 lip 2008, 20:27
autor: benek77
A sprawdzałeś czy pompa paliwa czasami nie dogorywa, jeżeli wcale nie jeździłeś na PB zarówno pompa jak i wtryskiwacze benzynowe mogły powiedzieć "goodbye".

: 23 lip 2008, 22:30
autor: czester-11
sprawdz czy pompa nie cieknie a potem odprowadzenie nadmiaru paliwa do zbiornika

: 24 lip 2008, 05:41
autor: Oofol
Problem jakiego doswiadczasz jest niestety standartowym w silnikach motronik z instalacja LPG. Rozdzielacz paliw ajest tak skonstruowany ze smarowany jest samoczynnie paliwem i jesli jezdziasz na gazie niema owego smarowania i sie zaciera. Niestety czeka cie naprawa bo na Pb juz nie pojezdzisz...

: 24 lip 2008, 14:38
autor: djxander
Pompa paliwowa jest w porządku. a gdzie szukać tego zbiorniczka?

[ Dodano: 2008-07-24, 14:39 ]
a czy może da się jakoś naprawić ten rozdzielacz?

: 24 lip 2008, 18:37
autor: k44761
Powoli, spokojnie i nie tak chaotycznie.
Jeśli możesz odpalić silnik na benzynie, to nie będzie raczej rozdzielacz. Raczej.
Bez pomiarów się nie obejdzie, jeśli wartości ciśnień masz książkowe, to kolejnym krokiem będzie sprawdzenie poprawności działania wtryskiwaczy oraz ewentualne uszczelnienie dolotu na okoliczność lewego powietrza.
Poźniej już tylko ustawić odpowiednią dawkę paliwa za pomocą śruby regulacyjnej z odpiętą wtyczką regulatora (elektrozaworu), sprawdzenie sondy lambda, sprawdzenie poprawności korekcji dawki przez ECU.

Mam nadzieję, że śruby regulacji mieszanki nie ruszałeś?

: 24 lip 2008, 20:22
autor: misiek440
Rozdzielacz paliw ajest tak skonstruowany ze smarowany jest samoczynnie paliwem i jesli jezdziasz na gazie niema owego smarowania i sie zaciera.
nie jestem pewien ale na gazie jak jeździsz to czy coś pompuje paliwo?? - zazwyczaj pompka jest odłączana. Chyba że się mylę :-P . Raczej sprawdził bym przeplywke i tą śrubkę co teoretycznie jest zaplombowana :roll:

: 25 lip 2008, 05:41
autor: Oofol
nie jestem pewien ale na gazie jak jeździsz to czy coś pompuje paliwo?? - zazwyczaj pompka jest odłączana. Chyba że się mylę .
Nie mylisz sie - to jest wlasnie powodem zatarcia rozdzielacza w monotronicach.

: 26 lip 2008, 14:21
autor: djxander
Jak mam to wszyhstko sprawdzić? Ten samochód mam od tyg i jeszcze go nie znam.

: 28 lip 2008, 03:05
autor: Oofol
no to udaj sie do warsztatu najlepiej...

: 28 lip 2008, 11:30
autor: misiek440
z tymi warsztatami jest różnie (mało kto ma wiedze o KE-Motronik ) i szczeże jeśli nie masz dobrego zakładu to sobie daruj bo ci wymienią wszytko pokolei

Ja sprawdzałem i wymieniałem wszytko pokolei tzn tak.
-Instalacje WN bo i tak uważam że po poprzednim właścicielu należy wymieni(kopułka,palec, kable świece)
-dalej sprawdzenie czujnika temperatury
-Na przepływke nie znam domowego sposobu (za nim wymieniłem jeździłem na sporo podniesionej do góry. Przez wkręcenie dłuższej śrubki i pomagało)
-Co do śrubki regulacyjnej to się jeszcze nie dobierałem bo oryginalnie jest zaślepiona (sprawdź czy u ciebie jest-znajduję się na kolektorze nieopodal przepustnicy)
-Sprawdź Jeszce wtrysk rozruchowy na kolektorze czy on nie leje

a i mam jeszcze pytanie jak się zagrzeje to jest ok???

: 28 lip 2008, 18:00
autor: djxander
Na benzynie odpala nie zależnie od tego czy jest zimny czy gorący silnik i tak samo spadają obroty przy dodaniu gazu i prubie ruszenia. Co do warsztatów to byłem już w wielu i jak tylko powiedziałem "wtrysk mechaniczny" to nikt nic o nim nie wie a na KE - Motronik pytali się co to jest... Nie wiem czy to ma związek ale zauważyłem że czasami na gazie potrafi dziwnie szarpac i drgać (drgania wyrażnie widać i czuć na całym samochodzie) jak przekroczy 2 - 2,3 tyś odr to czuć zryw i przyśpiesza jak rakieta.

: 28 lip 2008, 23:30
autor: misiek440
oj kolego za bogata mieszanka na 90% przepływka na 10% coś zdziałasz srubką do regulacji co2 i od tego bym zaczął(bo za darmo :-P )

: 29 lip 2008, 13:29
autor: k44761
djxander, raczej jest to za bogata mieszanka, która nie może się "przepalić" przy niższych obrotach z powodu małej ilości powietrza dostającego się do cylindrów.
Po pierwsze weż w łapę miernik i sprawdź czujnik temperatury - to podstawa. Podaj mi rezystancję czujnika w temperaturze pokojowej i jak silnik jest zagrzany do 90 stopni. Druga sprawa - sonda lambda. Sposób pobieżnego sprawdzenia opisałem niejednokrotnie na forum. Trzecia sprawa - odłącz elektrozawór na zimnym silniku i sprawdź reakcję - zobacz jak zapala i jak pracuje. Czwarta sprawa - odłącz potencjometr przepływomierza i sprawdź reakcję.
Zmierz oporność 1 i 2 pinu przepływomierza w spoczynku i podaj mi ją. Sprawdź ciśnienie sterujące w rozdzielaczu i podaj je. Później będziemy myśleć, bo takie wrózenie z fusów przypomina mi reakcję mechaników po otwarciu maski, pod którą znajduje się KE-Motronic.

Poza tym jak mowiłem i pisałem ze 20 razy - gaz i mechaniczny wtrysk = problemy. Koniec kropka. Na tym nie zaoszczędzisz. Dodając do tego brak JAKIEJKOLWIEK merytorycznej wiedzy mechaników i "gaziarzy" na temat tego systemu wtryskowego, to już nie są problemy - to jest dramat.

@ misiek440, tą śrubką kręci się w ostateczności (!) - a nie na 10% :shock: :shock:
bo za darmo :-P
- coż za esencjonalna porada. Wyregulujesz Mu później tą śrubę tak jak być powinna? Nie sądzę. Sorry ale takie coś obniża wartość tego forum...

: 29 lip 2008, 20:56
autor: misiek440
k44761, tyle ze ja to przerabiałem parę tygodni temu dokładnie te same objawy. Problem oczywiście z mieszanką (sonda odpada o ile gaz 1 generacji). A wymieniałem chyba wszytko(sam chyba wiesz bo dzięki tobie sporo się dowiedziałem o Ke) ale do końca nie wiem jak rozwiązałem ten problem bo najpierw poruszałem śrubką a później zmieniłem przepływke na nową i problem znikł i na gazie i na benzynie (teraz jeszcze tylko szklanki i hejnał na ten rok <ok> ). Ale do czasu jak jeździłem z uszkodzoną przepływą to miałem ją cały czas otwartą i nie było źle (tylko drażni mnie jak coś jest nie tak). Ale teraz wolałbym pokręcić śrubką niż znowu wydać 250 zeciszów na przepływke ;-)
to miałem ją cały czas otwartą i nie było źle
wiem że tak się nie robi ale do czasu braku nowej przepływki starą ustawiłem za pomocą długiej śrubki i podkładek do takiego stanu aby była jak najbardziej uchylona a nie gasł na benzynie bo gaz mniej czuły na powietrze-tak jak mówie to był moj patent na chwilę więc proszę się nie czepiać :mrgreen: