Strona 1 z 2

[80 B4 Abt] Czujnik IAT

: 27 lip 2008, 17:06
autor: sagem
Witam.

Czy silnik AbT posiada czujnik temperaury zasysanego powietrza (tzw. IAT) ?

: 27 lip 2008, 19:30
autor: Kokolino
Czujnik temp. zassysanego powietrza w silniku ABT znajduje się pod pokrywą filtra powietrza na zespole wtryskowym.

: 27 lip 2008, 20:44
autor: sagem
ok znalazlem to wielkie dzieki

: 27 lip 2008, 20:56
autor: Kokolino
sagem pisze:ok znalazlem to wielkie dzieki
To super <piwo>
A po co go szukałeś ? Działo się coś ?

: 27 lip 2008, 22:21
autor: sagem
nie nic sie nie dzialo


prawde mowiac mam zamiar cos sprawdzic :P wiem ze raczej na 99 % to bedzie bzdura ale co tam nie pieniadze :P


http://www.allegro.pl/item404519710_3xc ... 3_5_7.html

tylko sie nie smiejcie :)

: 27 lip 2008, 22:31
autor: wilu8
Tak przy okazji to jak to działa w aucie zasilanym gazem ?

: 27 lip 2008, 22:34
autor: Danek
wilu8, wcale nie działa :-) (w I i w II generacji) bo temperatura powietrza nie jest uwzględniana przez komputerek LPG.

: 27 lip 2008, 23:24
autor: wilu8
Tak myślałem dzięki Danek, oczywiście nie myślcie że miałem zamiar coś takiego montować <lol>

: 27 lip 2008, 23:37
autor: czarekj
Oczywiście, że działa. Temperatura zasysanego powietrza jest brana pod uwagę przy wyliczaniu punktu zapłonu przez komputer. To działa tez na LPG. No chyba że sterownik do ABT jest tak prymitywny, ze tego nie uwzględnia.

: 27 lip 2008, 23:41
autor: sagem
nie no ja nie mam zamiaru z tym jezdzic caly czas, i tak bo wiadomo ze jesli da odrobinke to napewno nie bedzie to zdrowe dla silnika, czytalem troche komentarzy tych gosci co kupowali to "cudo" na allegro no i wynika z tego ze jednak cos daje ale zobaczymy jak to bedzie w praktyce :)

[ Dodano: 2008-07-27, 23:45 ]
a tak przy okazji chcialem zapytac czy jak mam ponad 90 stopni temp. silnika i wlacza sie wentylator a ja gasze samochod po chwili to czy wentylator powinien sie wylaczac rownoczesnie ze zgaszeniem auta czy powinno byc tak jak u kolegi w a6 ze chodzi az wystudzi silnik? bo u mnie wylącza sie odrazu :cry:

: 28 lip 2008, 05:53
autor: Kokolino
sagem pisze:bo u mnie wylącza sie odrazu
Niestety w naszych wozidełkach tak jest.

: 30 lip 2008, 21:12
autor: sagem
No szkoda ale cóż :(


Co do tego super extra chipa <ok> - koleś juz dostal negatywa na allegro , ZERO wzrostu mocy i NM :evil: , ale tak myslalem w końcu to 9,99 zł :lol:

: 31 lip 2008, 13:49
autor: k44761
No nie, kolejny user który wierzy w takie bzdury. Tyle juz o tym pisano, ale albo nie czytasz, albo nie myslisz. Kup sobie lepiej 2l benzyny, zapewniam Cię że lepiej na tym wyjdziesz. <piwo>

: 05 sie 2008, 17:06
autor: Danek
czarekj pisze:Oczywiście, że działa. Temperatura zasysanego powietrza jest brana pod uwagę przy wyliczaniu punktu zapłonu przez komputer. To działa tez na LPG. No chyba że sterownik do ABT jest tak prymitywny, ze tego nie uwzględnia.
No właśnie obawiam się, że ABT jest na tyle prymitywny (przynajmniej ten starszy), że temperatura powietrza nie ma wpływu na zapłon, a tylko na skład mieszanki (czas wtrysku benzyny). "Działanie" przedmiotowego "urządzenia" ma właśnie wzbogacić skład mieszanki, a nie ingerować w kąt zapłonu. Przy zasilaniu LPG dawka gazu nie jest sterowana przez ECU i całe to ustrojstwo nie ma racji bytu. Poza tym teoretycznie rzecz biorąc wydaje mi się, że sygnał o niższej temperaturze powietrza powoduje wzbogacenie mieszanki benzynowo-powietrznej ale jednocześnie opóźnienie zapłonu.
Oczywiście mogę się mylić.

: 05 sie 2008, 18:35
autor: k44761
Danek, Mieszanka to w 85% powietrze. Im niższa temperatura powietrza, tym niższa temperatura mieszanki, a tym samym mniejsza jej podatność na spalanie stukowe. Z tego co wiem, to przy niższych odczytach z IAT to zapłon jest właśnie przyspieszany, ale czytałem o tym dawno i też mogę się mylić.
Z drugiej strony mieszanka jest bogatsza, czyli bardziej podatna na spalanie stukowe...