Strona 1 z 1

[80 B3 1,8 PM] Temperatura płynu

: 07 gru 2006, 17:03
autor: Organista18
Witam.

:-? Kupiłem ostatnio Audi80 b3 1,8 91r. I mam problem z temperaturą płynu w chłodnicy, mianowicie wskazówka pokazuje na trasie 100 a po miescie 110. Poprzedni właściciel mówil ze jest to wina wskażnika i ma juz ten problem dość długo..... ale czy moge w to wierzyc, nie chciałbym zatrzec mojego dopiero co zakupionego autka. Co może być problemem tak wysokiej temperatury?autko chodzi super, rowno, no ale ta temp. Myslełem o wentylatorze na chłodnicy, nie włącza się i .... Prosze o porady...

: 07 gru 2006, 18:08
autor: Rafalski82
Albo wskażnik tak jak mówił poprzedni właściciel,albo termostat za pożno się otwiera,stawiałbym na to drugie.

: 07 gru 2006, 18:51
autor: organista18
Spróbuje wymienic termostat i wtedy zobacze co bedzie

: 07 gru 2006, 19:50
autor: Oofol
Termostat i czujnik wentylatora chłodnicy bym sprawdził. Oczywiście może to być też ten wskaźnik...

: 10 gru 2006, 18:10
autor: Rezolut
To czy otwiera termostat czy nie możesz sprawdzić łapiąc za grube rury biegnące do chłodnicy. Zaczynają robić się ciepłe gdy otworzy sie termostat. W dolnej szęści człodnicy masz szujnik załączający silnik elektrowentylatora chłodnicy. Zsuń z niego wtyszke i zewrzyj przewody, wentylator powinien wystartować. Jeżeli nie, sprawdź bezpiecznik w skrzynce orac przekażnik sterujący. Możesz jeszcze sprawdzic silnik podajc na niego napięcie wprost z akumulatora. Jak do czegoś dojdziesz napisz, pomoge Ci. Powodzenia.

: 10 gru 2006, 21:46
autor: Organista18
Dzięki bardzo. Bede walczył..... przeciez nei może tak byc, że z taką temp. bede jeździł. Pozdrawiam... :mrgreen:

: 22 gru 2006, 19:19
autor: mrx1983
na 100% czujnik w chlodnicy zawiesil sie
nowka sztuka kosztuje jakies grosze okolo 30 pln

: 23 gru 2006, 19:56
autor: Oofol
taki zamienni kosztuje jakieś 12-15zł. Kiedyś taki kupowałem i sprawował się długooo aż auto sprzedałem. I jeździ pewnie na nim do dziś!

: 24 gru 2006, 01:06
autor: szant
zanim kupisz ten czujnik to sprawdz wentylator na krótko z akumulatora i wtedy bedziesz wiedział na 100% ;-)

: 28 gru 2011, 19:18
autor: tomek44480
Miozesz miec walniety termostat.

: 28 gru 2011, 21:55
autor: BLUECONECT
...albo możesz nie mieć termostatu... u mnie tak było bo poprzedni właściciel go wyrzucił...
Silnik bardziej się grzał na światłach, postojach itp do ponad 90 * a tak nie powinno być :lol:

: 29 gru 2011, 00:06
autor: jaco80
Jak dla mnie to dziwne bo bez termostatu silnik powinien mieć temperaturę jak na całkowicie otwartym termostacie. Czyli nie powinien się przegrzewać tylko niedogrzewać.

tomek44480 jaki sens w tym żeby odświeżać dziesiątki starych kotletów sprzed 2-3 lat? Przecież te problemy są już dawno rozwiązane.