Strona 1 z 1

[ABT B4] odgłosy spod pokrywy paska rozrządu

: 03 sie 2008, 17:51
autor: STROKE
Witam

Na rozgrzanym silniku spod pokrywy paska rozrządu w dolnej części dochodzą dziwne odgłosy tak jakby to był jakieś łożysko tak jakby cos ocierało tylko ze słychać to dosyć delikatnie - co to może być ???
Sam silniczek chodzi bez zarzutu, przy jeździe w środku z opuszczonymi szybami nic nie słychać. Wykluczam alternator, pompę wody i wspomagania Pasek rozrządu jest cały i nie ma żadnych śladów otarć itp... Dźwięk ten wzmaga sie ze wzrostem temp do temp roboczej. Czy mam sie przejmować i cos z tym robić czy doczekać do wymiany paska rorządu za ok 45k.


Pozdrawiam

: 03 sie 2008, 17:59
autor: Kokolino
Dla świętego spokoju ścągnij obudowę rozrządu i zobacz czy przypadkiem coś o nią nie ociera. Czasami się zdarza że osłona paska deformuje sie i któreś koło lekko o nią ociera.

: 03 sie 2008, 18:03
autor: STROKE
Hej Dzieki za odp :-)

Górną sciagałem i ona nie ma wpływu dolnej niestety chyba we własnym zakresie nie sciagnę

: 03 sie 2008, 18:06
autor: Kokolino
Dasz radę. Sciągnij elektrowentylator, pozrzucaj paski i odkręć koło pasowe z wału bodajże cztery śruby na torx tylko nie pamiętam na jaki. Ściągniek koło i bez problemu zdejmujesz osłone.
Dla chącego nic trudnego <ok>

: 03 sie 2008, 18:12
autor: STROKE
OKI ;-)

Znajdę chwilkę czasu w tygodniu to spróbuje za to się zabrać

POZDRAWIAM

: 03 sie 2008, 18:24
autor: Kokolino
STROKE pisze:OKI

Znajdę chwilkę czasu w tygodniu to spróbuje za to się zabrać
I to jest prawidłowe podejście Audimaniaka <ok>
Tylko przy składaniu zwróć uwagę na odpowiednie ustawienie koła pasowego względem wału. Nie pamiętam już ale napewno jest albo przetłoczenie albo kołek ustalający.
Powodzenia.

: 03 sie 2008, 23:22
autor: drookash
Obcierać może pasek o obudowę - częsta "wada" schodzenia paska na przód rozrządu - wymienić dolne kółko rozrządu - pomaga. Widać, że pasek jest z przodu obrypany - strzępi się i pełno gumowych opiłków pod osłonką.
Zacierać się może rolka napinacza - pokręć nią nawet z zamontowanym paskiem - tyle da się pokręcić - zobacz czy nie ma wyczuwalnych oporów w jakimś miejscu i czy nie wyleciał z niej cały smar łożyska.

Kółko pasowe trzymają 4 śrubki imbus 6mm - jak nie możesz sobie dać rady z zablokowaniem silnika - zaciśnij zanim ściągniesz pasek alternatora w ręku blokując obracanie. Puścić muszą :)

Wszystko jednak najlepiej ocenisz jak ściągniesz dolną osłonkę - klucz 10 nakręteczka po prawej na górze, śrubka (najdłuższa) po lewej na górze, imbus 4 nad kołkiem rozrządu i po lewej na dole, na samym środku kluczem 13 odkręcisz ostatnią - osłonka luzem :)

: 04 sie 2008, 09:51
autor: STROKE
hej

Jeszce raz dzięki za podpowiedź:)

Pasek rozrządu jest ok. sprawdzałem nie ma żadnych przytarć itp.. Rolka napinacza jest wymieniona (skf) i troche smar z niej "wychodzi" ale raczej to nie ona. Przy wymianie rozrządu nie wymieniałem dolnego kołka możliwe ze to ono tak hałasuje Na zimnym silniku jest ok ale na rozgrzanym i jak zwiekszę obroty do ok 2k to wtedy to się nasila.


Pozdrawiam

: 08 lis 2008, 15:58
autor: msanchez
kurde panowie a mi piszczy podmaską. odpale jak zimny, popiszczy to znaczy ja to tak nazywam ale słyszac jakby jakies łozysko padło. chodzi tak z 10 minut potem jak sie rozgrzeje troche to przestaje. wyfaje mi sie ze to jakies łozyska w alternatorze. ktoś wie co tam siedzi i gdzie to kupić ?? jakies wymiary tych łozysk bo zanim sie wezme za wymiane chciałbym juz miec komplet czesci do wymiany. audi 80 1,8 S końcówka roku 1991 90 km

dzieki za pomoc

: 08 lis 2008, 18:00
autor: rutekau
ja mam podobnie tylko umnie jag by cos obcieralo ale w zakresie obrotow 1000 a 1100 i niewiem co to moze byc a to zaczelo sie po wymianie rozrzodu ale kupel ma tak samo w kalibrze i mechanik powiedzal ze tak musi byc

: 18 lis 2008, 17:16
autor: Darek_32
STROKE pisze:Na zimnym silniku jest ok ale na rozgrzanym i jak zwiekszę obroty do ok 2k to wtedy to się nasila.
STROKE, i co, doszedłeś co jest powodem tego dzwięku? Mam to samo. :-x

: 18 lis 2008, 19:21
autor: STROKE
Hej


Trochę nie miałem czasu tym się zajmować. Ale prysnąłem w dolną część obudowy silikon w sprayu i mówiąc szczerze po tym zabiegu przestało tak ocierać a ostatnio jak jeździłem to nic nie słyszałem pewnie dlatego, że jest już o wiele niższa temperatura Mój wniosek jest taki, że prawdopodobnie obudowa plastikowa się wypaczyła i w wyższych temp. plastik sie rozszerza i ociera.