Strona 1 z 1
[B4 2.0 ABK] Gwiżdzący rozrząd
: 06 sie 2008, 18:35
autor: kosmik903
Witam,
Dwa tygodnie temu miałem wymieniany rozdząd (pasek, napinacz) w Audiczce. Niby było OK ale co jakiś czas słyszę coś jakby gwizdanie. Nie słychać go zawsze. Byłem u mechanika, przygazowaliśmy, słuchaliśmy i nic. Dzisiaj jednak znowu słyszałem gwizdanie.
Sprawdziłem pasek i naciągnięty jest prawidłowo. Zastanawia mnie jedno. Pasek podczas pracy ustawiony jest równo z przednią krawędzią koła zębatego wałka rozrządu, stary pasek był wsunięty trochę dalej. Wydaje mi się, że pasek obciera o pokrywę bo jest starty na górnej zewnętrznej krawędzi. Czy można jakoś wyregukować ustawienie paska?
Pozdrawiam,
Darek
: 06 sie 2008, 19:55
autor: czarekj
Załóż na próbę ponownie starą rolkę napinającą i sprawdź jak ustawi się nowy pasek.
Były przypadki, że winna okazywała się rolka jak również małe koło zębate na wale.
: 06 sie 2008, 19:57
autor: Kokolino
Nie nie można wyregulować. W tym przypadku trzeba wymienić dolne koło rozrządu i nie będzie paska obcierać. Co do gwizdania to albo faktycznie przy obcieraniu gwiżdże albo poprostu za mocno jest napięty na napinaczu.
Czarek mnie ubiegł
: 06 sie 2008, 20:08
autor: kosmik903
Nietety nie mam już starego napinacza.
Kokolino1, jak to jest możliwe, że na starym pasku rolka była ok a na nowym nie jest?
W przyszłym tygodniu pojadę, niech mi mechanik jeszce raz sprawdzi wszystko.
: 06 sie 2008, 20:12
autor: czarekj
Wadliwie (brak prostopadłości) wykonany otwór w rolce napinajacej.
: 06 sie 2008, 21:20
autor: Kokolino
kosmik903 pisze:Kokolino1, jak to jest możliwe, że na starym pasku rolka była ok a na nowym nie jest?
To rolka nie była wymieniana ? :shock: . A choćby dlatego co napisał Czarek, dlatego że nciąg jest inny, dlatego że że są inne luzy na łożysku. Ale czegoś nie kumam. Piszesz
Nietety nie mam już starego napinacza.
A chwilę później to co wyżej. To wkońcu ta rolka jest nowa czy stara?
U mnie było tak samo dopiero wymiana dolnego koła rozrządu pomogła.
: 06 sie 2008, 21:27
autor: wilu8
U mnie było podobnie tez pasek wyszedł na zewnatrz nowa rolka nie pomogła dopiero zmiana tulejki w napinającej rolce na tulejke z roliki stałej od A4 ( jest to pełna stalowa tulejka ) pomogło teraz jest bliżej wew. częsci koła i paska nie wyciera <ok>
: 06 sie 2008, 21:40
autor: kosmik903
kokolino1 nie zrozumieliśmy się. chodziło mi o to, że wcześniej, przed wymianą rolki i paska wszystko było ok a teraz po wymianie rolki nagle by się okazało, że dolne koło rozrządu jest uszkodzone. Wydaje mi się, że gdyby uszkodzone było to koło to przed wymianą też pasek by schodził.
wilu8 ja ma założony napinacz z metalową tuleją więc to chyba nie to.
: 07 sie 2008, 04:18
autor: Oofol
Teoretycznie kokolino może mieć rację - fabryka mówi że z przy każdej wymianie rozrządu należy wymienić koła zębate. Co do samej rolki to dla mnie istnieje jeszcze jedna możliwość - czy warsztat w którym wymieniałeś rozrząd jest zaufany? U mnie też świstało i jak wymieniłem rolkę to przestało - łożysko było wyrobione. Zmierzam do tego że może założyli ci jakiś używany napinacz... U mnie pasek jest przy zewnętrznej krawędzi i o nic nie obciera.
: 07 sie 2008, 10:24
autor: kosmik903
Rolka na 100% nowa. Samochód naprawia mi brat kolegi z pracy i nie obawiam się, że zrobiłby taki przekręt.
: 07 sie 2008, 10:25
autor: czarekj
kosmik903 pisze:Rolka na 100% nowa. Samochód naprawia mi brat kolegi z pracy i nie obawiam się, że zrobiłby taki przekręt.
Nowa, nie znaczy dobra. Nawet SKF wypuszcza czasem kiepski towar, lub kiepskiej jakości podróbki tej firmy są na rynku.
: 07 sie 2008, 19:17
autor: kosmik903
czarekj zgadza się i dlatego dzisiaj zapytałem w sklepie o rolkę LUK. Przysłali mi następującą odpowiedź:
Witamy. ROLKA NAPINAJĄCA PASEK ROZRZĄDU do Audi 80 B4 80 2,0 z 1992 roku (tylko do numeru podwozia 8C-S-075 037 !) jest w sprzedaży nastepujacych producentów: 1) Niemieckiej firmy Ruville o symbolu 55404 w cenie 95,00 zł. 2) Niemieckiej firmy SKF o symbolu VKM 11001 w cenie 94,00 zł. 3) Niemieckiej firmy INA o symbolu 531 0082 20 w cenie 102,00 zł.
Ale ja nie wiem jaki mam numer podwozia. Gdzie to sprawdzić?
: 07 sie 2008, 19:36
autor: czarekj
kosmik903 pisze:
Ale ja nie wiem jaki mam numer podwozia. Gdzie to sprawdzić?
W dowodzie rejestracyjnym - to część numeru VIN.
[B4 2.0 ABK] Gwiżdzący rozrząd
: 09 sie 2008, 15:33
autor: kebor
ja miałem te same obiawy i była za mocno dokręcona nakrętka mocująca rolke napinacza bo jak zauwazyliście są różne firmy produkujące napinacze i spotkałem sie z tym ze jedne można dokręcić na maxa i nic sie nie stanie a innych nie wolno bo piszczą , zmienia się wspólosiowość a to zależy od producenta ja sam właśnie pracuje przy produkcji takich łożysk i to jest najczęstrza przyczyna zacierania łożysk w napinaczch to znaczy siła dokręcania
: 10 sie 2008, 04:03
autor: Oofol
to jest najczęstrza przyczyna zacierania łożysk w napinaczch to znaczy siła dokręcania
nioc dziwnego -kazde lozysko sie zatrze jak jest za mocno dokrecone. To tez najczestrza przyczyna zacierania sie lozysk w kolach.