[ALL LPG] Modulator Wyprzedzenia Zapłonu
: 08 sie 2008, 10:39
Witam z nowym tematem.
Jka co niektórzy wiedzą (albo i nie) z powodu wolniejszego spalania się LPG do poleprzenia pracy (i osiągów) silnika celowe jest przyśpieszenie wyprzedzenia zapłonu. Na prosty chłopski łeb wystarczyło by przesunąć pare stopni do przodu i powinno być OK. Ale niestety nie jest tak łatwo bo kąt wyprzedzenia powinien się zwiększać wraz z obrotami czyli jeśli przyśpieszyliśmy zapłon na biegu jałowym o np. 2° to te 2° bedą dodawane w całym zakresie obrotów co nas w ogóle nie urządza dla średnich i wyższych obrotów.
Natrafiłem ostatnio gdzieś na opis urządzenia które mogłoby załatwić sprawę. Nazywa się ono Modulator (wariator jak ktoś woli) Wyprzedzenia Zapłonu.
Moje pytanie jest czy ktoś miał do czynienia z takimi urządzeniami?? W jakim stopniu wpływają one na osiągi i ekonomie jazdy? Gdzie można takie coś kupić lub zamontować?
Dzięki i pozdrowienia dla wszystkich miłośników Audi 80.
Jka co niektórzy wiedzą (albo i nie) z powodu wolniejszego spalania się LPG do poleprzenia pracy (i osiągów) silnika celowe jest przyśpieszenie wyprzedzenia zapłonu. Na prosty chłopski łeb wystarczyło by przesunąć pare stopni do przodu i powinno być OK. Ale niestety nie jest tak łatwo bo kąt wyprzedzenia powinien się zwiększać wraz z obrotami czyli jeśli przyśpieszyliśmy zapłon na biegu jałowym o np. 2° to te 2° bedą dodawane w całym zakresie obrotów co nas w ogóle nie urządza dla średnich i wyższych obrotów.
Natrafiłem ostatnio gdzieś na opis urządzenia które mogłoby załatwić sprawę. Nazywa się ono Modulator (wariator jak ktoś woli) Wyprzedzenia Zapłonu.
Moje pytanie jest czy ktoś miał do czynienia z takimi urządzeniami?? W jakim stopniu wpływają one na osiągi i ekonomie jazdy? Gdzie można takie coś kupić lub zamontować?
Dzięki i pozdrowienia dla wszystkich miłośników Audi 80.