Strona 1 z 1
[80 B3 1.8S JN LPG '89] Kontrolka oleju i sieczkarnia
: 09 sie 2008, 14:09
autor: tyrtajos
Witam serdecznie Forumowiczów!
Proszę o pomoc w sprawie jak w temacie. Dzisiaj rano odpaliłem samochód i... kontrolka ciśnienia oleju niestety nie chciała zgasnąć a spod maski zaczął dobiegać odgłos, w mojej ocenie świadczący o braku smarowania.
Sprawdziełm olej i po małej dolewce spróbowałem jeszcze raz odpalić. Niestety bez zmian.
Czyżbym miał problem z pompą olejową? Jak to sprawdzić?
Pozdrawiam,
tyrtajos.
: 11 sie 2008, 22:28
autor: Conad
Witam!
Kolego musisz pojechać do mechanika, żeby Ci sprawdził ciśnienie oleju, jeśli jest w porządku to znaczy, że pompa jest OK, jeśli będzie za małe może to oznaczać iż pompa jest uszkodzona i nie ma smarowania w górnej części silnika!
: 11 sie 2008, 22:43
autor: tyrtajos
Dzięki za odpowiedź.
Wydarzyła się jednak ciekawa rzecz. Odpaliłem jeszcze raz maszynę i trochę mocniej przygazowałem (do ok. 2 tys. obr./min.) i... kontrolka ciśnienia oleju zgasła silnik zaczą spowrotem przyjemnie mruczeć
Zastanawiam się czy to jakaś chwilowa przypadłość pompy (może jakiś zawór się zablokował) czy też pomogła dolewka oleju. Jakieś pomysły?
: 12 sie 2008, 13:40
autor: Marcin19l
kurde koledzy ja dzisiaj z rana mam ten sam problem ale audiczka juz stoi pod mechanikiem i czeka na swoja kolej... po przeglądzie podobno to pompa i trzeba ja rozkrecic
: 12 sie 2008, 13:47
autor: misiek440
powiem tak jakby mi sie tak zdarzyło to na pewno bym rozebrał wszytko żeby tylko wiedzieć co się stało, bo nie wyobrażam sobie takiej sytuacji w trasie
: 12 sie 2008, 13:47
autor: tyrtajos
To po remoncie napisz proszę co mechanicy znaleźli. Może też będę musiał podjechać profilaktycznie.
: 12 sie 2008, 21:48
autor: bartek18150
tyrtajos, Na moje oko pada pompa oleju, to ze zaswiecila sie kontrolka nie oznacza calkowitego braku cisnienia oleju, lecz zbyt male by silnik mogl bezpiecznie pracowac. A po tej przygazowce pompa nabila cisnienia i kontrolka zgasla.
powiem tak jakby mi sie tak zdarzyło to na pewno bym rozebrał wszytko żeby tylko wiedzieć co się stało, bo nie wyobrażam sobie takiej sytuacji w trasie
W trasie jak w trasie, gozej w miescie, gdy olej ma dosyc wysoka temperature i cisnienie spada.
A tak wogle nie musi to byc pompa, mogo nazbierac sie syfu w silniku, przez niedopilnowanie wymiany oleju i przytkalo smoka, i tu rowniez po przygazowce zassal olej i cisnienie sie poprawilo.
Tak czy siak, jak chcesz miec zdrowy silniczek biesz sie do roboty
: 13 sie 2008, 10:38
autor: Marcin19l
wiec wczoraj tak jak mówiłem niunia dostała sia na kanał
przeczyscilismy wszysto cała pompe umylismy rozpuszczalnikiem. W tym smoku było troche syfu ale tylko z miarki od oleju tego pomaranczowego plastiku, jest troche roboty bo przeba silnik podnosic do góry zeby miske wyciągnąc. I teraz olbo mi sie wydaje albo jakos lzej samochód chodzi i wszystko jest ok
czyli masz pompe do przyczyszczenia a i teraz kontrolka gasnie jak tylko zaczynam krecic silnikiem a wczesniej po odpalenia jeszcze chwilke sie paliła