Strona 1 z 1

(B4 ABK 2,0) Problemy na benzynie

: 10 sie 2008, 17:01
autor: coffee8
Witam Was!!! Mam Audiolę B4 z 1993 roku Avant 2 litry zagazowaną. Jestem nowy i kompletnie zielony, więc litości oraz prosze o w miarę fachową poradę, jeżeli to tylko możliwe. Silnik na benzynie ciężko odpala, jeżeli już odpali, to chodzi bardzo nierówno, rzuca budą, dymi z wydechu na czarno, oleju nie ubywa, nie ma też chłodziwa w układzie smarowania, nie ma też oleju w układzie chłodzenia oraz tego również nie zauważyłem ubytków. przejechałem 1800km (głównie na gazie) i nic się nie dzieje z typowych objawów. Po wyjęciu przekaźnika 208 (8A0 951 253 B) super odpala na gazie, chodzi równiuteńko, jest super, ale tylko na gazie, na benzynie nic nie reaguje. Po ponownym włożeniu przekaźnika na gazie zaczyna troszkę telepać i gubić nieznacznie obroty, a na benzynie to samo co wcześniej. Co to za przekaźnik i za co on odpowiada, czy to w ogóle jego wina, może czegoś innego, gdzie mam szukać przyczyny? Może ma coś wspólnego z tym wszystkim pusty i dziurawy katalizator? I co to za błąd podczas testu na wyświetlaczy pojawia mi się cyferka 41? Proszę o pomoc. Dla wszystkich Respect!!!

: 10 sie 2008, 19:01
autor: czarekj
Prawdopodobnie regulator ciśnienia paliwa. Było już o tym wielokrotnie pisane.

: 10 sie 2008, 22:51
autor: coffee8
Dzięki za odpowiedź, ale jak się dowiedzieć czy na pewno? I co ma z tym wspólnego to 41 na wyświetlaczu kiedy włączam ten przycisk od testu na konsoli przy zegarach?
Pozdro!

: 12 sie 2008, 20:24
autor: tamin
nie wiem na jakiej zasadzie pokazuje ci te kody ale według kodów eobd to może być kod P0041 a oznacza on "Oxygen sensor signals swapped" czyli coś z czujnikiem powietrza a toby było prawdopodobne że nie dostaje odpowiedniej ilości powietrza do mieszanki dlatego tak kicha i prycha, a na gazie może być wyregulowana mieszanka dlatego chodzi ładnie.

: 13 sie 2008, 11:57
autor: Danek
tamin pisze:"Oxygen sensor signals swapped" czyli coś z czujnikiem powietrza
Tamin "oxygen sensor" to sonda lambda. Proszę nie wprowadzaj zamieszania.

: 13 sie 2008, 12:09
autor: WOJTEK26
Na poczatek czujnik niebieski do ECU do sprawdzenia, regulator cisnienia paliwa, przekaźnik 30 oraz sonda Lambda

: 13 sie 2008, 19:48
autor: coffee8
Podpinałem moje maleństwo pod VAG'a i wyskoczyło mi:
-czujnik spalania stukowego G-61;
-sonda Lambda G-39 O2 czujnik - niskie napięcie G-39;
-potencjometr przepustnicy G-69, Czujnik pozycji przepustnicy - sygnał poza zasięgiem G-69 ;
-napięcie zasilające, Moduł kontroli transmisji - napięcie zasilania (B+) usterka słabej baterii lub złe uziemienie.
Wszystkie te błędy wykasowano, ale mimo wszystko nadal działa tak samo. Co radzilibyście mi Panowie przeanalizować jako pierwsze i jakie mogą być ewentualne koszty takich zabiegów, bo w warsztacie nic nie chcą mi za bardzo powiedzieć. Czy można się za to wszystko zabrać samemu i w jaki sposób krok po kroku tego dokonać? Nie jestem jakąś ciapą, ale wolałbym mieć jakiś przewodnik, bo nie chcę czegoś spaprać.

: 13 sie 2008, 22:01
autor: Danek
coffee8 pisze:-napięcie zasilające, Moduł kontroli transmisji - napięcie zasilania (B+) usterka słabej baterii lub złe uziemienie.
Wszystkie te błędy wykasowano, ale mimo wszystko nadal działa tak samo.
To mi wygląda na słynny przekaźnik nr 30 :-) Przelutuj lub wymień najpierw przekaźnik, a potem jeśli nie będzie poprawy i pozostałe błędy będą się powtarzać to będziemy myśleć dalej.

: 14 sie 2008, 08:36
autor: czarekj
Danek masz rację. Na temat słynnej 30-ki było wiele watków, więc kolega niech szuka.

: 14 sie 2008, 11:45
autor: pecet
za co konkretnie odpowiada ten słynny przekaźnik?

: 14 sie 2008, 12:30
autor: WOJTEK26
Za stabilne zasilanie ECU jezeli zasilanie jest nie pewne lub słabe to rózne dziwne rzeczy moga sie dziac z silnikiem

: 14 sie 2008, 17:33
autor: czarekj
pecet pisze:za co konkretnie odpowiada ten słynny przekaźnik?
Pierwsze objawy to nierównomierna praca na wolnych obrotach i zwiększone spalanie.

: 14 sie 2008, 22:39
autor: coffee8
Okay, jutro z samego rana, pomimo święta będę dłubać aż coś wydłubię. Jeżeli moglibyście minie poinformować, gdzie dokładnie jest przekaźnik nr 30, byłoby już super. Czy ma on jakieś oznaczenie, czy po prostu "30"?

: 14 sie 2008, 22:42
autor: Danek
coffee8, lenistwo to brzydka cecha 8-) . Na temat tego przekaźnika jest od metra postów. Szukaj go pod półką kierowcy.

: 14 sie 2008, 23:00
autor: coffee8
Pojechane, ale spoko masz rację. ja po prostu jestem jeszcze świeży i zaraz sobie poszukam. Dzięki!

[ Dodano: 2008-08-23, 14:24 ]
Gadałem z bardzo kumatym gościem i stwierdziliśmy uszkodzenie przepływomierza powietrza i sondy Lambda. Co dalej robić, czy szukać używanego, czy moze kupić nowy? Nowy jest cholernie drogi i nie wiem co robić, może ktoś z Was zna kogoś kto dysponuje takimi używanymi częściami?