Strona 1 z 1

[B3 80 PP] para która wydobywa się z rurki od poziomu oleju

: 12 sie 2008, 16:37
autor: stach57
Ubywało mi płynu,dolewałem.dziwną wskazywało temperaturę raz95st. raz 89st .po przejechaniu 20km wężę były twarde , gdy wyciągłem bagietkę od kontroli oleju z rurki wydobywało się dymek (możę para wodna )nie wiem co to możę oznaczac i co mnie czeka .Dzięki za pomoc .



Zapoznaj się z regulaminem i nazywaj poprawnie tematy.

: 12 sie 2008, 17:56
autor: audiktom
Zobacz kolego na bagnecie czy nie podniósł ci się czasem stan oleju, bo wskazania w opisie twoim zmierzają do tego że dostaje ci sie płyn do oleju co oznacza uszczelkę pod głowicą niestety.

: 12 sie 2008, 19:06
autor: Kokolino
audiktom pisze:Zobacz kolego na bagnecie czy nie podniósł ci się czasem stan oleju, bo wskazania w opisie twoim zmierzają do tego że dostaje ci sie płyn do oleju co oznacza uszczelkę pod głowicą niestety.
Ja dodam od siebie że jęsli by było dobrze z olejem to sprawdź dokładnie czy nie ma gdzieś wycieków. Takie zachowanie temperatury może też powodować zapowietrzony układ chłodzenia. A dymek z miarki oleju to mogą być zwykłe opary z komory korbowe(parujący olej, spaliny itp.)

: 12 sie 2008, 20:32
autor: goldi j51
dokładnie zgadzam się z kokolino jeśli ubywa ći płynu to może być faktycznie zapowietrzony układ mi też gdzieś znika troszkę płynu i nie mogę dojść gdzie dodam że uszczelkę pod głowicą wymieniłem i głowica przeszła kapitalny remont ale nie ma żadnych problemów :-D

B3 80 PP

: 12 sie 2008, 21:33
autor: stach57
mechanik stwierdził że uszczelka pod głowicą jest do wymiany. Po uruchomieniu silnika i po jego krótkiej pracy stwierdził że poziom płynu chłodniczego zaczął gwałtownie rosnąc co groziło przelaniem płynu ze względu na to że był odkręcony korek. Stwierdził że kompresja przedostaje się do płynu chłodniczego i powoduje jego wypychanie na zewnątrz. odkręcił również świece i jedna z nich miała czarny nalot czego nie było na trzech innych świecach wykręconych w tym samym czasie. Olej jest czysty co przemawia za tym że płyn chłodniczy nie przedostaje się do oleju.

: 12 sie 2008, 21:40
autor: goldi j51
a jak wygląda sprawa ćiśnienia w cylindrach bo jeśli już chcesz wymienić uszczelkę to warto by wiedzieć jeżeli jest wszystko ok to tylko daj do sprawdzenia ewentualnie splanowania głowicę i nowa uszczelka i po problemie i jak już będziesz miał głowice to zmień uszczelniacze na zaworach :-D

: 13 sie 2008, 10:27
autor: k44761
Kolego stach, dlaczego zakładasz dwa tematy o takiej samej tematyce w jednym dziale?

: 16 sie 2008, 21:36
autor: stach57
Na razie wszystko wróciło do normy.Uszczelka została wymieniona ,również uszczelniacze zaworów ,uszczelka spod klawiatury,uszcz.rury wydechowej ,1simering,i olej.Głowica nie była planowana,mechanik twierdził że nie było potrzeby,nie jestem do końca przekonany czy dobrze zrobił pomijając planowanie.Dla informacji koszt robocizny to200zł.w tym za uszczelkę cenią 150zł.To był mój pierwszy wpis popełniłem pewne błędy,sorki.

: 16 sie 2008, 22:55
autor: audiktom
To za robotę wziął tylko 50zł. :?: no ja bym splanował, auto nowe nie jest :-/ ale skoro stwierdził tak to tak :!: tylko żebyś przez to nie musiał szybko robić tego samego.