Strona 1 z 1
[B4 2.0E 115KM Avant 1995 rok] Nie pali jak zimny... POMOCY!
: 16 sie 2008, 19:56
autor: Naszka
Witam, mam problem z Audi B4 2.0E Avant 115KM 95r. Po wymianie uszczelki pod głowicą, szklanek popychaczy zaworowych, uszczelniaczy i dotarciu zaworów auto przestalo palić. Przy porannym odpaleniu auta, auto dpala na jakies 5 sekund po czym gaśnie i nie ma luzu zaworowego. Zachowanie auta jest takie jakby pompa oleju dawała za duże ciśnienie i szklanki nie robią luzu zaworowego. Bardzo proszę o poradę co może być przyczyną, czego można się chwycić. Dodam jeszcze, że przed wymianą uszczelki pod głowicą auto chodziło idealnie. Powodem wymiany uszczelki był wyciek oleju spod głowicy.
Z góry dziekuję za pomoc.
: 17 sie 2008, 20:38
autor: Darecki3037
bo po to jest ta hydraulika żeby tego luzu nie było, pewnie masz przestawiony pasek rozrządu, na tym bym się skupił i nad tym czy przy składaniu głowicy wszystko jest dobrze poskręcane np. kolektor ssący do głowicy...
: 17 sie 2008, 23:40
autor: szaaleniec
Darecki3037 ma rację.
Proszę sprawdzić ustawienie zapłonu za pomocą lampy stroboskopowej, posiada ją praktycznie każdy warsztat naprawczy. Z opisu wynika, że przy zakładaniu paska rozrządu został on przesunięty (znaczy zapłon a nie pasek). Dodatkową rzeczą, której można by się przyczepić to świece i kable wysokiego napięcia. Jednak najpierw radzę sprawdzić zapłon, czy wszystko jest ustawione według parametrów. Jest jeszcze możliwość, że któryś z przewodów podciśnienia spadł ze swojego króćca, co może powodować nierówną pracę, szarpanie silnikiem a nawet jego gaśnięcie. No i można też sprawdzić kopułkę i palec rozdzielacza, czy nie ma na nim żadnych ścieżek węglowych. Powiem szczerze, że w mojej Audi ten problem wywoływał pęknięty kabel wysokiego napięcia, po wymianie pracowała jak nowa
. Pozdrawiam. W razie jakichś pytań proszę się kontaktować na gg jeśli będę potrafił z przyjemnością pomogę. jak by chciał Pan się skontaktować telefonicznie ze mną nie widzę przeszkód, numer podam na gg.
: 18 sie 2008, 09:46
autor: WOJTEK26
Skoro odpala to nie rozrzad. Skoro masz rok 95 to masz immo jak odpalisz to czy miga Ci lampka od immobilizera czy nie, bo wydaje mi sie że to jego wina
[B4 2.0E 115KM Avant 1995 rok] Nie pali jak zimny... POMOCY!
: 24 sie 2008, 23:29
autor: Naszka
Witam i dziekuje za wszystkie odpowiedzi. Jesli chodzi o lampke od immo to sie nie swieci. Silnik sie zachowuje tak jak by nie mial cisnienia w cylindrach. Za pierwszym razem odpala na kilka sekund i gasnie. Potem jak sie kreci rozrusznikiem to silnik nie stwarza zadnych oporow(brak cisnienia w cylindrach). Zaplon i o ogolnie rozrzad jest ustawiony na punkty, nic nie zostalo przestawione... Wymieniony jest ponownie olej na mobila 10w40 dla pewnosci ze to nie olej... Peosil bym o jeszcze jakas pomoc:-(
: 25 sie 2008, 08:29
autor: Darecki3037
a świece są dobrze wkręcone? cos musi być przestawione jeśli rozrząd jest ustawiony wzgledem wału ok to stawiam na wałek aparatu zapłonowego. Na pewno zapłon do ustawienia. Innych pomysłów nie mam jak nie widzę...
: 30 sie 2008, 19:06
autor: 11739
Dokładnie ten sam objaw mam i wina leży w popychaczach . Dla upewnienia się że to popychacze uruchom silnik bez dodawania gazu . Gdy zgaśnie odczekaj piec minut i uruchom ponownie . Jeżeli odpali ponownie to szukaj przyczyny w popychaczach . Czy wstawiałeś nowe ? czy właściwy olej ? czy nie sa przytarte . Dokładnie ten sam objaw jest u mnie - zapala i na zimno nie ma kompresji . Ale ja doprowadziłem do tej usterki przez zaniedbanie wymiany oleju .
[ Dodano: 2008-09-02, 23:16 ]
Odwołuje - to nie popychacze - wymieniłemi nie pomogło . Daalsze poszukiwania w wątku
viewtopic.php?t=19852
: 21 wrz 2008, 11:36
autor: Naszka
Witam wszystkich
Problem został rozwiązany dzieki pomocy nowego klubowicza 11739. Miał absolutną racę co do pompy olejowej. Po jej wymianie silniczek znów zaczął chodzić jak marzenie :lol:
: 21 wrz 2008, 13:16
autor: 11739
Przyznasz żę usterka wredna ? Gdy szukałem pomocy założyłem wątek dotyczący silnika 1,8 PM . Potem gdy już ja usunąłem opisałem ją w wątku zaznaczająć że może dotyczyć wszystkich silników z hydrauliką w zaworach . Jednak temat został usunięty przez moderatora :
audi80_i_audia6@audipolska.eu ponieważ był on zdania że to zaśmiecanie forum . Widocznie moderator wychodzi z założenia że każdy kto ma problemy z silnikiem przegląda całe forum od deski do deski i mając np. silnik diesla (gdzie też może problem wystąpić) będzie czytał posty dotyczące napędów benzynowych.