Strona 1 z 2

[b4 abk]rozrzad,panowie pomocy

: 17 sie 2008, 10:46
autor: tomek b4.
jestem w szwecji,ciezko tu o mechanika wiec sam wymnienilem pasek rozrzadu.nie znalazlem puktow wiec sam porobilem pare kresek.i sie zgraly po wymnianie,lecz kulawo chodzi na wolnych obrotach.co to moze byc :-(

: 17 sie 2008, 11:47
autor: MaXuS
Tez wymieniałem sam:D do momentu jak mi nie chciał odpalić wcale;) Przesuń o jeden ząbek w lewo albo w prawo i zobacz;] Stary pasek mógłby dłuższy;P

: 17 sie 2008, 12:00
autor: adam28k
Koło od aparatu zapłonowego mogło się przestawić :-P

: 17 sie 2008, 14:55
autor: tomek b4.
paski byly ruwniutkie,kola wszystkie ladnie zaznaczylem.czytalem cos o kacie wtrysku ze nalezy ustawic po wymnianie,tylko niewiem jakie sa od tego objawy

: 17 sie 2008, 16:00
autor: adam28k
tomek b4. pisze:czytalem cos o kacie wtrysku ze nalezy ustawic po wymnianie,
To chyba w dieslu :-P
Jeśli przed wymianą było wszystko ok to ja obstaje,że to zapłon jest przestawiony.Też zmieniałem sam rozrząd i koła na znaki wszystko ładnie pięknie a po odpaleniu wolne obroty skakały,czasem nawet zgasł.Okazało się,że podczas napinania paska koło aparatu zapłonowego przesunęło się o ząbek czy dwa i miałem opóźniony zapłon-stąd te cyrki.Naszczęście w ABT ustawić zapłon to bułka z masłem jak się ma lampę.Niestety u ciebie w ABK to już inna bajka i nie jest to takie hop siup :roll:

: 17 sie 2008, 20:31
autor: Darecki3037
oryginalne punkty ustawienia rozrządu, wałek rozrządu znaczek OT i strzałka na obudowie plastikowej , wał silnika kreska na kole pasowym wału i strzałka na obudowie plastikowej, koło aparatu zapłonowego ustawione tak aby palec był skierowany na kreskę na obudowie aparatu zapłonowego ( zapłon na 1 cylinder), niestety korekta ustawienia zapłonu moze byc konieczna po wymianie paska. procedura była juz opisywana kilkakrotnie trzeba poszukać.

: 17 sie 2008, 21:04
autor: tomek b4.
wielkie dzieki za te info,lecz obudowe przy walku szlak mi trafil :-( na tym trrzecim kole (chyba od zaplonu)terz porobilem kreski.dlatego mysle ze to cos innego.brak mi pomyslow :cry: grubsza sa to falujace obroty z checia do zgasniecia,tak jakby nie palil na wszystkie gary

[ Dodano: 2008-08-17, 21:26 ]
i co jest z tym zaplonem ze tak latwo z nim nie pujdzie??

: 17 sie 2008, 21:43
autor: Darecki3037
musisz zablokować ECU. zapalasz silnik odpinasz wtyczke od niebieskiego czujnika i dajesz 3x gazu ponad 3 tyś obr. silnik powinien wejść w stan pracy awaryjnej i zablokowac zapłon, wtedy kręcisz aparatem żeby ustawic zapłon, jak masz lampe stroboskopową to ustawiasz na kreskę na kole zamachowym we wzierniku skrzyni biegów przy obr 2500, jak nie masz lampy to na początek możesz spróbować ustawić na słuch (jak dawniej w starym poldku), dokręcasz aparat, potem podpinasz wtyczkę do czujnika gasisz silnik, uruchamiasz jeszcze raz i zostawiasz aż się włączy wentylator sam ( nie gazujesz).

: 17 sie 2008, 21:43
autor: adam28k
Wpisz w szukajke "ustawienie zapłonu ABK" szukaj wszystkich słów,przeszukaj tylko opis tematu i znajdziesz.Było szczegółowo opisane <ok> Trzeba blokować kompa m.in.

: 17 sie 2008, 22:26
autor: audiktom
tomek b4., masz tutaj opisane:
1. Uruchomić silnik,
2. Zdjąć wtyczkę czujnika temperatury dla ECU (niebieskiego),
3. Zwiększyć trzykrotnie obroty silnika powyżej 3500 obr./min,
4. Utrzymywać obroty silnika na poziomie ok. 2250 obr./min,
5. Przy tych obrotach ustawić zapłon 6° (+-1),
6. Zmniejszyć obroty do poziomu biegu jałowego,
7. Założyć wtyczkę czujnika temperatury dla ECU (niebieskiego),
8. Zwiększyć trzykrotnie obroty silnika powyżej 3500 obr./min,

kolega Darecki3037, mówi chyba o resetowaniu komp. z tego co mi się wydaje, to tego chyba sie nie robi.

: 17 sie 2008, 23:12
autor: tomek b4.
wielkie dzieki ;-) zkombinuje lape i sprubuje.jak nie pomoze to bende martwil sie dalej.pozdro

: 18 sie 2008, 06:55
autor: Darecki3037
audiktom przecież to samo napisałem odnośnie ustawienia zapłonu w ABK, dodatkowo na koniec warto zrobić reset ECU. U mnie np miałem jakąś awarie zapłonu bo punkt skakał i wg lampy byłby problem z ustawieniem, ustawiłem więc po starodawnemu i silnik chodził bez zarzutu. Nie wszystko się czasem da naprawić wg książki.

: 18 sie 2008, 07:07
autor: audiktom
Wiem że to samo ale chciałem koledze przedstawić jaśniej żeby się nie zastanawiał, bo dla kogoś kto pierwszy raz to widzi może się zastanawiać i kilka razy czytać, nie twierdze że kolega tomek b4., miał by problem ale tak jest przejrzyściej.
Przepraszam cię nie chciałem źle.

: 18 sie 2008, 18:51
autor: Darecki3037
Żaden z nas nie chciał źle, tylko żeby koledze się powiodło. <piwo>

: 18 sie 2008, 19:07
autor: Kokolino
Darecki3037 pisze:dodatkowo na koniec warto zrobić reset ECU.
Ale w ABK to nie ma sensu. Reset można zrobić przy użyciu vaga.