Strona 1 z 1

[80 b3 1.8 JN] problemy z płynem chłodzacym

: 20 sie 2008, 19:25
autor: irek2
Od pewnego czsu mam problemy z ubywającym płynem chłodzącym . Moja 80 chodzi na gazie , jak przejadę ok. 200km musze dolac 0,5 l płynu i tak za każdym razem .Wycieków nie widac , wymieniłem przewdody wodne na nowe , stan oleju jest ok nie wiem co się dzieje , co może byc tego przyczyna .Jeżeli ktos się z tym spotlkał juz niech mi pomoze bo zbankrutuję na dolewkach płynu.

: 20 sie 2008, 19:37
autor: Byniek
Jeśli nie ma absolutnie żadnych wycieków to może być uszkodzona uszczelka pod głowicą. Dla pewności zrobić test na zawartość spalin w płynie chłodniczym. Mogła pęknąć membrana parownika i płyn przedostaje się do gazu.
Jednak proponuje na dokładne sprawdzenie całego układu chłodzenia. Począwszy od zbiorniczka, przez przewody, trójniki, chłodnicę. Najlepiej mocno zagrzane auto postaw w garażu i sprawdź po 30-60 min czy napewno nie ma plam pod autem. Miałem kiedyś podobna sytuację. Wyciek pojawiał się dopiero po mocnym nagrzaniu auta (duże ciśnienie w układzie) i okazało się, że była nieszczelność na jednym z trójników. Obejrzeć szczególnie dokładnie chłodnicę czy nie dostała jakimś kamieniem i czy się gdzieś nie poci po żeberkach.

: 20 sie 2008, 19:46
autor: irek2
Jak sie robi ten test na zawartość spalin w płynie?
Jak sprawdzić membranę , czy mogę sam to zrobić , czy muszę jechac do gazownika .

: 20 sie 2008, 19:51
autor: Byniek
Robi się to w serwisie gdzie posiadają specjalny przyrząd (nie pamiętam nazwy). Jest to szklane naczynie z gumową "gruszką". Wlewa sie do dwóch komór niebieski płyn. Podczas pracującego i nagrzanego silnika zasysa się opary płynu ze zbiorniczka wyrównawczego. Jeśli kolor zmieni na zółty to niestety padła uszczelka.

: 20 sie 2008, 22:26
autor: grzesiek79
może być walnięty króciec, który znajduje się z tyłu silnika i nim uciekać a wyciek i tak niewidoczny

: 23 sie 2008, 00:14
autor: bloku
To z autopsji...u mnie wina ubywającego płynu była w chłodnicy - niby nei widoczny wyciek ale właśnie przy króćcu wychodzącym. A druga sprawa sprawdź czy nei masz dywaników zawalonych wodą od strony kierowcy oraz czy paronik od LPG jest jeszcze w pełni sił - może tutaj następować ubytek cieczy.

: 26 sie 2008, 21:23
autor: irek2
dywaniki mam suche , powiedz jak sprawdzic czy parownik jest ok , żadnych innych wycieków nie widac

: 26 sie 2008, 21:36
autor: bloku
Zdemontować i rozebrać - najlepiej przez kogoś kto się na tym zna.