Strona 1 z 1

[audi 90 2,2] Spadaja obroty kiedy załączy mi sie wentylator

: 20 sie 2008, 19:45
autor: maxbgrant
Spadaja obroty kiedy załączy mi sie wentylator chłodnicy o ok 200obr co moze byc tego przyczyna.2,2 audi 90 rocznik 89 LPG Quattro

: 20 sie 2008, 19:47
autor: Byniek
Spadają tylko przez chwilę (moment włączenia się wentyla)? Czy spadają o te 200 i tak się utrzymują aż się wyłączy?

: 20 sie 2008, 20:01
autor: maxbgrant
spadaja na czas kiedy wentylator jest załaczony jak sie wyłączy to jest ok

: 20 sie 2008, 20:05
autor: Darecki3037
na spadek obrotów silnika składa się kilka spraw, m.in. 2 najważniejsze: duży pobór prądu przez wentylator (alternator stawia opór pod obciążeniem), silnik już jest dość zużyty i na wolnych obrotach stanowi to dla niego duże obciążenie.

: 20 sie 2008, 20:11
autor: maxbgrant
czyli nic z tym sie nie da zrobic?

: 20 sie 2008, 20:28
autor: Darecki3037
skupił bym się na sprawdzeniu elektryki wentylatora, poczyść kostki elektryczne, styki, przekaźnik, zacisk +na alternatorze i klemy na akumulatorze.

: 20 sie 2008, 20:34
autor: nitro20
Obroty będą spadac dlaczego jak napisali koledzy silnik jestwtedy bardziej obciązony wiec masz odpowiedz ja bym z tym nic nie robił normalna sprawa przy załączonym wentylatorze

: 21 sie 2008, 00:15
autor: nitromek
A może po prostu naciągnij lub zmień pasek klinowy, u mnie też spadało trochę i widziałem poniżej 12V na dodatkowym zegarze, a po wymianie paska nie ma kłopotów.

: 18 paź 2008, 10:28
autor: czarna k
jest tak być może dlatego że wentylator pobiera dużo prądu spowodowane może to być tym że np zużyte są w nim szczotki lub panewki stawiają opór.Ja sprawdził bym pobór prądu wentylatora

: 18 paź 2008, 20:11
autor: k44761
nitro20,
normalna sprawa przy załączonym wentylatorze
- nie prawda - nie siej zamętu. Obroty powinny wahnąć w dół i wrócić do normalnej wartości. Szczególnie przy silniku 2.2, który ma taki zapas momentu obrotowego, że alternator na pewno nie powinien go zwolnić.
Sprawdź na początek czy nie ssie gdzieś lewego powietrza, wtedy jest zaburzona funkcja stabilizacji wolnych obrotów.
Poza tym Ng to 2.3. Na domiar wszystkiego masz LPG, czyli ja nie pomogę :-/