Strona 1 z 1

[b3 2.0 16v] na benzynie cieżko odpala i jest słaby

: 22 sie 2008, 20:38
autor: damian_23_23_
:cry: mam problem z moim oooo a mianowicie bardzo ciezko odpala-nawet po 5 razie a gdy juz odpale jest bardzo słaby :cry: świece, przewody, kopułka, palec są nowe. nigdy mi tak nie robił a nie wiem co mu może byc. Bardzo prosze o pomoc :cry: co mam robić?

: 23 sie 2008, 00:02
autor: bloku
Jeśli masz ustawiony zapłon to warto sprawdzić kompresje silnika na poszczególnych garkach. Może być sytuacja iż stracił kompresje. Druga sprawa...co z ciśnieniem oleju, czy kontrolka gaśnie po odpaleniu?

To takie moje sugestie co może być przyczyną.

: 23 sie 2008, 11:51
autor: damian_23_23_
kontrolka oleju gasnie. zapomniałem dodać ze jak jade i stane a auto chodzi bardzo czuc benzyne z wydechu. może mieć za duz dawke paliwa? czy może to byc spowodowane wtryskiem rozruchowym ze podaje caly czas paliwo i sie bardzo zalewa?

: 23 sie 2008, 12:19
autor: killer0123
Sprawdź czujnik temperatury, który daje sygnał do ECU!!!
Może też być uszkodzona sonda lambda.
Najlepiej było jak byś podpiął się pod komputer możliwe, że wyszłyby błędy i ułatwiły rozwiązanie problemu.
A spalanie nie jest większe niż normalnie??

: 23 sie 2008, 13:00
autor: ponczo
W B3 z tego co wiem nie było silników ACE tylko 6A - chyba że to jakiś swap :->
killer0123 pisze:Najlepiej było jak byś podpiął się pod komputer możliwe, że wyszłyby błędy i ułatwiły rozwiązanie problemu.
Jeśli to 6A to tylko kody błyskowe... Sprawdź zapłon, sondę lambda i czujniki temp.

: 23 sie 2008, 23:54
autor: bloku
ponczo pisze:W B3 z tego co wiem nie było silników ACE tylko 6A - chyba że to jakiś swap :->
killer0123 pisze:Najlepiej było jak byś podpiął się pod komputer możliwe, że wyszłyby błędy i ułatwiły rozwiązanie problemu.
Jeśli to 6A to tylko kody błyskowe... Sprawdź zapłon, sondę lambda i czujniki temp.

Dokładnie - 6A a ACE były w B4. A kody błyskowe nic nei wykarzą przy takiej usterce.

Re: [b3 2.0 16v] na benzynie cieżko odpala i jest słaby

: 24 sie 2008, 00:35
autor: dejwid
damian_23_23_ pisze::cry: mam problem z moim oooo a mianowicie bardzo ciezko odpala-nawet po 5 razie a gdy juz odpale jest bardzo słaby :cry: świece, przewody, kopułka, palec są nowe. nigdy mi tak nie robił a nie wiem co mu może byc. Bardzo prosze o pomoc :cry: co mam robić?
A czy masz może instalację lpg? Pytam ponieważ mój szwagier ma taki sinik w pasku i jak założył w nim gaz to zaczęły się dziać cuda. Ten sinik poprostu nie lubi się z gazem chyba.

: 24 sie 2008, 12:16
autor: bloku
Obie jednostki sa to 16 zaworowce i mają kolektory na górze...większość z oszczędności pieniędzy i czasu montują starsze generacje - 6A ma wtrysko sterowany półmechanicznie więc LPG może nie działać poprawnie. Jednak już w ACE jest elektronika i tam tylko polecana jest sekwencja. W Paskach mógł właśnie wystąpić problem z silnikie 6A jeśli chodzi o LPG - zakłądasz BLOSa i problem znika.

: 24 sie 2008, 12:57
autor: Bastek
Spróbuj ustawić ponownie zapłon. Ja miałem podobną sytuację i pomogło :D

: 24 sie 2008, 17:51
autor: k44761
Jednak już w ACE jest elektronika i tam tylko polecana jest sekwencja.
- niestety nie masz racji. W ACE nie da się założyć sekwencji, bo to też wtrysk półmechaniczny. Nie ma czym sterować sekwencji.
ACE od 6A różni się tylko mocą (ACE ma 140km, 6A ma 137km) oraz tym, że ACE diagnozujesz VAGiem.

: 24 sie 2008, 20:02
autor: bloku
Jeśli podłączysz tzw drugie podciśnienie to ACE będzie działał - moge podać dwa przykłady - w B4 oraz w Passacie... (u mnie w miescie dwie takowe jeżdżą).

Jak tylko złapie jednego z nich poprosze o dokumentację w jaki sposób zostało to zrobione.

: 30 sie 2008, 10:56
autor: damian_23_23_
spalanie jest wieksze. mam lpg i na nim jezdze tylko ze musze odpalac na PB. zaobserwowałem ze na cieplym silniku odpala normalnie chociaż czuje benzyne a gdy dłuzej postoi juz jest problem.czy jest możliwe że jest zalewany albo dostaje za dużą dawke paliwa? Czy można to jakoś wyregulować?

: 03 wrz 2008, 00:42
autor: marekrudziński
Zapewne to regulator ciśnienia paliwa(kapsel na końcu listwy wtryskiwaczy). Ściągnij wężyk po zgaszeniu silnika pracującego na benzynie i jeśli po ok. 2-3 min. będzie leciało paliwo to znaczy że regulator do wymiany. (Dodam że jeżeli gasisz silnik na benzynie i od razu kręcisz rozrusznikiem to silnik powinien zapalać?)

: 03 wrz 2008, 10:44
autor: WOJTEK26
marekrudziński pisze:Zapewne to regulator ciśnienia paliwa(kapsel na końcu listwy wtryskiwaczy). Ściągnij wężyk po zgaszeniu silnika pracującego na benzynie i jeśli po ok. 2-3 min. będzie leciało paliwo to znaczy że regulator do wymiany. (Dodam że jeżeli gasisz silnik na benzynie i od razu kręcisz rozrusznikiem to silnik powinien zapalać?)
Kolego nie prowadzaj w błąd taki regulator jest w ABK a nie w mechanicznych wtryskach