Strona 1 z 1
[80 b3 1.8] nie wchodzi na obroty na wolnych szarpie silniki
: 01 wrz 2008, 19:22
autor: kucyk
witam mam taki problem. odpala elegancko ale gdy nacisne gaz to gaz to gasnie. jak juz zacznie wchodzic na obroty to przerywa jakby mu brakowalo bezyny na wolnych obrotach lekko szarpie silnikiem czy to coś z papa wtryskowa pomocy
: 02 wrz 2008, 23:28
autor: 11739
zobacz mój opis - to wygląda podobnie jak u mnie . Jak masz wskaźnik cisnienia oleju to zapalając zerknij na wskazówkę .
viewtopic.php?t=19852
: 03 wrz 2008, 08:47
autor: Danek
11739, Ty masz zupełnie inny silnik i inne objawy, nie mieszaj proszę.
kucyk, w jakim stanie jest układ WN (świece, kopułka, palec, przewody)? Czy przepływomierz pracuje lekko, bez zacięć?
: 03 wrz 2008, 12:49
autor: kucyk
świece i kable nowe kopułka wyczyszczona przepływomierz tez pracuje lekko to jest coś taiego jakby nie dostawał paliwa tyle co potrzebuje
: 03 wrz 2008, 12:54
autor: WOJTEK26
Sprawdx cisnienie paliwa przy wejsciu do rozdzielacza
: 03 wrz 2008, 15:22
autor: kucyk
A jakie powinno być to ciśnienie ???
: 03 wrz 2008, 22:29
autor: 11739
W książce od AUDI 80 podają że nie może przekraczać 5,5 -:- 6 Barów . Wskazują że przyczyną przekroczenia jest zacięty zawór w pompie olejowej . Dziś dostałem potwierdzenie od mechaników z AUDI że mieli takie przypadki chociaż bardzo rzadkie . U mnie na fabrycznym wskaźniku ciśnienia po odpaleniu wskazówka idzie na koniec zakresu wskaźnika czyli powyżej 5 Barów i wtedy natychmiast samochód gaśnie . Kręcenie rozrusznikiem bezpośrednio po zgaśnięciu nic nie daje . Trzeba odczekać dwie - trzy minuty i samochód znowu zapali . Tak trzeba powtórzyć kilka razy bez dodawania gazu . Gdy silnik zacznie pracować na stałe poczekać aż dostanie temperatury i wtedy można ruszać . Wcześniejsze dodanie gazu też może spowodować zduszenie silnika . Ja od pierwszego wystąpienia zjawiska zrobiłem już 1000 km i obecnie jakoś z tym żyje choć w piątek zmieniam pompę .
[ Dodano: 2008-09-03, 22:39 ]
Danek - taka właśnie usterka kosztowała mnie już dwa sprawdzenia w warsztatach i komplet popychaczy .A usterka która opisuję dotyczy wszystkich silników z popychaczami hydraulicznymi . Nie wiem tylko dlaczego wszyscy mechanicy wierża że uszkodzony zawór pompy kończy się rozerwaniem filtra oleju . Usterka jest wyraźnie opisana w książce Audi80-obsługa i naprawa str 124 .
: 04 wrz 2008, 08:21
autor: Danek
11739, proszę po raz kolejny, żebyś nie robił bałaganu.
kucyk, pyta o ciśnienie paliwa na wejściu do rozdzielacza, a Ty dalej swoje o oleju i pompie. Cieszę się, że znalazłeś rozwiązanie Twojego problemu ale to nie znaczy, że wszyscy go mają. Objawy u Ciebie i u kolegi Kucyk różnią się dość znacznie. Opisałeś problem w innym wątku i wystarczy.
: 04 wrz 2008, 18:46
autor: kucyk
Sytuacja opanowana w moim przypadku był to elektro-zawór dzieki za pomoc pozdrawiam
: 04 wrz 2008, 18:56
autor: 11739
Przepraszam - wprowadziło mnie w błąd powiadomienie mailowe o zmianie w wątku i pytanie o ciśnienie .