Strona 1 z 1
[100 C4 2.0 115KM] Gaśnie na wolnych obrotach b+g....
: 02 wrz 2008, 02:08
autor: lukaszgsm3
Witam Posiadam od niedawna Audi 100 C4 2.0 pb 115KM niestety nie wiem jaki to jest typ (sadze ze ABK).......Moj problem polega na tym iz gdy auto jest zimne chodzi wysmienicie na benzynie jak i na gazie ( gaz firmy elpigaz tzw pol automat ...tak mi powiedzial wlasciciel- nie jest to sekwencja)....schody zaczynaja sie gdy auto jest rozgrzane nie chce jechac wcale na gazie tylko cos strzela a na benzynie nie pochodzi na wolnych obrotach nawet sekundy musze caly czas dodawac gazu .........gdy auto postoi ok pol godziny odpala normalnie na gazie i nie ma juz tych strzalow , na benzynie tez chodzi wtedy normalnie .......Teraz pytanie do tych ktorzy beda wiedzieli co jest nie tak czy cos jest nie tak z silnikiem czy to moze byc np jakas maala pierdolka???
PS. auto jest odpalane tylko i wylacznie na benzynie ....
Ponizej link do zdjecia silnika ktory posiadam w swoim aucie (zdj. pogladowe)
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... a0b9161a6c
: 02 wrz 2008, 08:33
autor: Danek
Po pierwsze polskie "ogonki" są po to, żeby je używać.
Po drugie przeczytaj proszę to co napisałeś i przetłumacz z polskiego na nasze o co tu chodzi.
lukaszgsm3 pisze:schody zaczynaja sie gdy auto jest rozgrzane nie chce jechac wcale na gazie tylko cos strzela a na benzynie nie pochodzi na wolnych obrotach nawet sekundy musze caly czas dodawac gazu .........gdy auto postoi ok pol godziny odpala normalnie na gazie i nie ma juz tych strzalow , na benzynie tez chodzi wtedy normalnie
.
Nie rozumiem czy sytuacja ma miejsce cały czas na rozgrzanym silniku czy tylko po pierwszym odpaleniu, a po ponownym już objawy nie występują.
PS. Wielokropek (tu i tak nie ma racji bytu) powinien zawierać tylko trzy kropki. Proszę, dbajmy o poprawność pisowni -> Regulamin.
: 02 wrz 2008, 09:14
autor: WOJTEK26
Dokładnie jak pisze Danek po drugie nie jest to ABK tylko silnika na mechanicznym wtrysku KE-Jetronik skoro nie chce chodzic na PB spróbój odpiąc wtyczke od regulatora cisnienia przy klapie spietrzajacej moze pomoże.
: 02 wrz 2008, 10:30
autor: k44761
Spróbuj odpiąc na początek wtyczkę od regulatora różnicowego ciśnienia paliwa - szara kostka od prawej strony jak patrzysz z przodu na przepływkę.
To wyeliminuje błedy elektroniki (sondy lambda, potencjometra klapy przepływomierza, komputera itp). Jeśli samochód odżyje, to znaczy że jest problem w jakimś czujniku/elektronice. Tym zajmiemy się później.
Raczej jednak auto nie odżyje i trzeba będzie przyjrzeć się klapie spiętrzającej. Sprawdź wszystkie rurki, czy są szczelne, sprawdź na szczelność również grubą rurę do kolektora ssącego, sprawdź jak wygląda klapa w przepływomierzu, jakie jest jej spoczynkowe położenie. Sprawdź ciśnienie paliwa nad i podkomorowe. Podaj te informacje, to coś wymyślimy.
: 02 wrz 2008, 12:42
autor: lukaszgsm3
Sorry za nieużywanie polskich znaków ale byłem nieco zmęczony .Danek, więc tak silnik gdy jest zimny odpala normalnie i chodzi dobrze na benzynie jak i również na gazie , ale gdy jest rozgrzany to ma problemy z odpaleniem (na benzynie i na gazie) .Dodawanie gazu nic nie pomaga bo obroty i tak spadają .Moze to cos pomoże , pod silniczkiem krokowym wywalilo wodę na silniku .
PS.: mialem napisać że nie sądze że jest ABK sorry za błąd.
: 02 wrz 2008, 12:52
autor: Danek
To już Kolega k44761 Ci napisał co zrobić na początek, on tu jest specjalista od mech. wtrysku <ok>
: 02 wrz 2008, 13:02
autor: k44761
Danek dzięki za słowa uznania
lukaszgsm3Spróbuj odłączyć ten elektrozawór. Na początek wygląda to na czujnik temperatury albo znacznie za bogatą mieszankę. Sprawdź na początek to co Ci napisałem, sprawdź stan klapy, może miałeś strzał gazu i jest pogięta.
Odepnij na wolnych obrotach wtyczkę od potencjometru z lewej strony rozdzielacza (jak na niego patrzysz), obroty powinny nieznacznie wzrosnąć lub zacząć pływać.
Bez pomiaru ciśnienia i obejrzenia nic nie da się stwierdzić.
Działaj i pisz.
: 02 wrz 2008, 13:17
autor: lukaszgsm3
k44761, wiesz co na wysokości przeplywki na masce jest popekany lakier więc wygląda na to że miała strzał gazu , możesz napisać co ewentualnie będzie do wymiany ?
: 02 wrz 2008, 13:32
autor: k44761
To był w takim razie mega strzał
)
Zdejmij na początek gumę z przepływomierza, sprawdź ja na szczelność, zobacz jak wygląda klapa (taki aluminiowy talerzyk). Jak będzie krzywa (a napewno bedzie) to zmierz jej srednicę, mam taką to Ci mogę za piwko wysłać. Sprawdź czy ramię na którym leży klapa rusza się płynnie w górę i w dół.
Sprawdź przepustnicę, też mogło ją pogiąć.
: 02 wrz 2008, 15:53
autor: lukaszgsm3
k44761, wiec tak guma przepływomierza jest szczelna , a ten aluminiowy talerzyk jest nowy i rusza sie płynnie .Auto tak jak napisałem mam od 2dni i jak je kupiłem to jechało normalnie .Nic sie nie działo na benzynie i na gazie dopiero teraz są takie problemy .
: 02 wrz 2008, 17:43
autor: k44761
odłączyłeś tą wtyczkę? odłącz ją na nagrzanym silniku i sprawdź reakcję (spadek, wzrost obrotów) i napisz na forum.
: 02 wrz 2008, 19:29
autor: lukaszgsm3
k44761, jest problem bo nie można jej odpalić , jak możesz to odezwij sie na gg ja już pisałem do Ciebie
[ Dodano: 2008-09-04, 16:43 ]
k44761, sorry że wtedy nie napisałem na gg , ale odstawilem auto do mechanika , zostal wymieniony wtrysk zaplonowy , auto teraz odpala za kazdym razem ale caly czas spada z obrotow trzeba zagrzac silnik dopiero wtedy auto chodzi normalnie .Mechanik powiedzial mi ze prawdopodobnie silnik juz jest na wykonczeniu , czy jest to mozliwe ze silnik juz padl ?