Witam kolegów mam problem z moim silnikiem z tej chyba odmy wycieka olej i to sporowato może ktoś coś takiego już przechodził i wie jak temu zaradzić?
A jeżeli jest jakiś mechanik znający się na 16V dohc to może powie dlaczego tędy olej ucieka mi tu na warsztatach mówią że potrzeba cały silnik rozbierać żeby to zrobić i koszt naprawy będzie duży a mianowicie dużo ponad 1000zł możecie mi coś doradzić <osohozi>
Moc ma nie kopci nie dymi dobrze odpala tylko że ubywa dużo oleju ma 1000km litr ucieka <osohozi>
Czekam na propozycje :cry:
Na zdjęciu zaznaczyłem z którego miejsca ucieka olej. To jest taka rurka metalowa z końcówką gumową która znajduje się tuż przy czujniku od temperatury cieczy chłodzącej
: 04 wrz 2008, 08:07
autor: Darecki3037
myślę że ten olej wcale tędy nie ucieka aż w takich ilościach, patrzyłem do Etki i w sumie z opisu tam żadnych cudów nie ma, jak dla mnie rozbierz cały układ odmy silnika i wyczyść wodą pod ciśnieniem od środka, wysusz i poskładaj, wymień tą gumę z której cieknie ( a raczej poci się) olej z bloku silnika. 1000zł to chyba cena za wymianę pierścieni na tłokach uszelniaczy w głowicy i wszystkich uszczelek...bo chyba nie za odetkanie odmy :mrgreen:
: 04 wrz 2008, 09:17
autor: piertn
Hm mi mechanicy mówili że pewnie pierścienie są słabe i idzie ciśnienie na dół i ucieka w najsłabszym punkcie. Może jakaś instrukcja jak to zrobić ale sądzę że trzeba cały silnik wyciągać i wtedy się brać za robotę a to niestety już chyba wyższa jazda.
Moc ma pali tyle samo co wcześniej tylko że ten olej ubywa w szybkim tempie
: 04 wrz 2008, 09:25
autor: Darecki3037
owszem da się wymienić pierścienie na tłokach bez wyciągania silnika ale roboty jest wp...(dużo). Jeśli nie robiłeś tego jeszcze nigdy to sobie odpuść i daj auto do mechanika, odme jednak możesz sam wyczyścić.
: 04 wrz 2008, 09:37
autor: piter905
Kolego piertn porównaj na zdjęciu z mojego silnika (ACE) jak jest to rozwiązane. Niestety niemam jak zrobić dokładniejszego zdjęcia, ale widze że u Ciebie koło tej rurki brakuje takiej blaszki, chyba że źle widze. . Pozdrawiam i działaj bo lepiej na benzynke wydać niż na olej.
: 04 wrz 2008, 17:27
autor: piertn
Darecki3037, mógłbyś mi powiedzieć jak się zabrać za ta nieszczęsną odmę? Dzisiaj zauważyłem poważny spadek mocy silnika. Co tu robić z tym czekać na dalszy rozwój wydarzeń czy już zabrać się za szukanie dobrego mechanika i co mam powiedzieć na warsztacie czy mają zrobić kapitalny remont silnika czy tylko to że olej ucieka czyli uszczelniacze no i o tą odmę dlaczego tam jest olej przecież nie powinno być tam oleju.
Aha piter905, mógłbyś porobić jeszcze kilka fotek bo z tej fotki nie mogę obczaić jak to jest zrobione ale tak na pierwszy rzut oka to wydaje się że lekko różni się od mojego silnika twój. Dodałem kilka fotek
: 04 wrz 2008, 18:23
autor: Darecki3037
a co tu tłumaczyć, po nitce do kłębka... rozbierasz tą rurkę po kolei od filtra powietrza aż po blok i czyścisz wszystkie elementy w środku, ja to robiłem woda pod ciśnieniem i suszyłem. W środku zbiera się takie masło które zatyka oddychanie silnika. A co do drastycznego spadku mocy to przyczyn może być kilka ale odma raczej do nich nie należy...
: 04 wrz 2008, 19:23
autor: piter905
piertn niestety mam noge w gipsie i nie mam jak zdjęć zrobić Mam jakieś foty ale to takie ogólne.
: 05 wrz 2008, 09:57
autor: piertn
hehe dobre kolego ale u mnie ta rurka ma około 20cm długości i wchodzi w blok silnika tzn. tu gdzie olej cieknie wychodzi a zaraz za "zakrętem" od strony tyłu silnika wchodzi w blok i tam się kończy więc jak ty chcesz powiązać to razem z filtrem powietrza.
No i jeszcze jedno ważne pytanie dzwoniłem do właściciela tego silnika ACE i powiedział że ma sterownik do tego silnika w związku z tym mam pytanie czy w B3 silniki 16V miały sterowniki i czy tak może zostać że chodzi jeżeli jest na starym sterowniku od b3 czy lepiej zmienić na sterownik od B4 na oryginalny jaki był przy ACE?