Strona 1 z 1

[ABK] Jak sprawdzic działanie wtryskiwaczy PB

: 09 wrz 2008, 08:07
autor: WOJTEK26
Od jakiegos czasu miałem problem z jazda na PB, auto odpalało normalnie ale przy troche mocniejszym wcisnięciu gazu auto sie lekko przydławiało i szarpało. Myslałem ze to pompa paliwa ale wczoraj byłem na sprawdzeniu cisnienia i jest OK i mechanicy stwierdzili ze to którys wtryskiwacz słabo podaje paliwo :evil: , bo na rozgrzanym silniku juz 2 razy nie pracował na którys cylinder po dodaniu gazu :-? . Moje pytanie jest jak mozna sprawdzic który to wtryskiwacz nie pracuje prawidłowo i czy po wyjęciu wtryskiwaczy mozna okręslic który to nie pracuje. :?:

: 09 wrz 2008, 11:51
autor: Darecki3037
a Vag nie pokazuje błędu wtryskiwacza?

: 09 wrz 2008, 12:57
autor: WOJTEK26
Vag nie pokaze który cylinder jezeli juz nawet zarejestruje błąd, w ABK wtrysk jest ciagły a nie sekwencyjny

: 09 wrz 2008, 13:13
autor: Darecki3037
np:
17609 Obwód wtrysku paliwa do cylindra #1 - usterka elektryczna
17610 Obwód wtrysku paliwa do cylindra #2 - usterka elektryczna
17611 Obwód wtrysku paliwa do cylindra #3 - usterka elektryczna
17612 Obwód wtrysku paliwa do cylindra #4 - usterka elektryczna
17613 Obwód wtrysku paliwa do cylindra #5 - usterka elektryczna
17614 Obwód wtrysku paliwa do cylindra #6 - usterka elektryczna
17615 Obwód wtrysku paliwa do cylindra #7 - usterka elektryczna
17616 Obwód wtrysku paliwa do cylindra #8 - usterka elektryczna,
lub coś podobnego, tylko że to możliwe że do sprawdzenia na serwisie z pełnym dojściem do ECU.

: 09 wrz 2008, 14:17
autor: WOJTEK26
To co podałes to jest przy układach gdzie jest sekwencyjny wtrysk, czyli na każdy cylinder jest osobny układ elektryczny i ECU steruje na kazdy cylinder osobno , w ABK jest wtrysk ciagły czyli ECU podaje na raz do wszystkich cylindrów.

: 09 wrz 2008, 15:30
autor: Darecki3037
jak może podawać naraz do wszystkich cylindrów??? przecież jest kolejność pracy silnika 1342 to i wtrysk powinien być uruchamiany zgodnie z kolejnością pracy tłoków, bez sensu było by podawanie paliwa za każdym razem do cylindra w którym nie ma akurat suwu praca. Myślę że prawda jest gdzieś pośrodku, wtryski pracują pojedynczo ale ECU nie rozróżnia kolejności ich pracy.(ot taki atari)

: 09 wrz 2008, 15:48
autor: WOJTEK26
Kolego nie kłóć sie bo tak właśnie jest w tym silniku ;-) i tutaj jest cały problem bo nie mozna np. sprawdzic poszczególnych wtryskiwaczy za pomoca testu elementów wykonawczych. Dlatego pytam sie jak mozna to określic w inny sposób bo i tak bede ściagał głowice to wyjme wtryskiwacze przy okazji

: 09 wrz 2008, 16:12
autor: Darecki3037
no to jak sie tak upierasz że sie nie da zdiagnozować za pomocą vaga to wątpię czy ktoś coś mądrego wymyśli, może po prostu weź i odpinaj wtyczki kolejno od wtrysków w trakcie pracy silnika w momencie kiedy jeden juz nawala i sie dowiesz który. I sie nie kłóce tylko wymieniam doświadczenia <piwo>

: 09 wrz 2008, 17:16
autor: Fantomas_29
Wyciągnij listwę z wtryskami i zakręc silnikiem a drugi niech patrzy czy wtrysk sika jak tak to powinien byc ok.

: 17 paź 2008, 21:37
autor: emilwz
Podepnę się pod temat.
Panowie prośba o podpowiedź jak po kolei dobrać się do wymiany uszczelnień wtryskiwaczy w ABK? Już prawie wygrywam walkę ze stabilnymi wolnymi obrotami. To może być to, ponieważ buja mi trochę obrotami szczególnie jak jest zimny.

: 17 paź 2008, 22:13
autor: mateo1889
kot mi powie bo nowy jestem gdzie moge znalezc info na temat mechanicznego wtrysku chodzi mi ze auto na beznynie nie chce odpalic a pompe paliwa slychac ze pracuje a na gazie zapala bez problemu a po odpaleniu na gazie na beznzynie mozna przelaczyc i jechac ale na beznynie odpalic nie mozna jak ktos moze pomoc to bardzo bym prosil pozdrawiam

Uzyj szukajki było wiele razy na ten temat

: 18 paź 2008, 08:11
autor: WOJTEK26
emilwz pisze:Podepnę się pod temat.
Panowie prośba o podpowiedź jak po kolei dobrać się do wymiany uszczelnień wtryskiwaczy w ABK? Już prawie wygrywam walkę ze stabilnymi wolnymi obrotami. To może być to, ponieważ buja mi trochę obrotami szczególnie jak jest zimny.
Najpierw odkręcasz przewody od listwy wtryskowej tylko uwaga bo jest tam paliwo pod cisnieniem, w dalszej kolejności odkręcasz przewód od serwa, krokowca i blaszke łączacą pokrywe głowicy z kol. ssącym. Potem odkręcasz 2 śrubki na imbus 5, odpinasz wtyczki od wtryskiwaczy i zejdzie Ci listwa z wtyczkami po tej operacji bedzie dobry dostep do kolejnych 2 śrubek trzymających wtryskiwacze, dlej to juz je sie wyjmuje tylko musisz wyjąc wraz z tymi plastikowymi kołniezami bo nie wyjdzie 4 wtryskiwacz z gniazda.

: 19 paź 2008, 16:07
autor: L_BUBU
mialem taki sam problem na gazie szet jak djabli odpalał na bezynie bez problemu ale jak sią go przełączyło na bezynkę to szarpał i prychał nie móg się na obroty wkrecić.

wziełem od siebie z firmy nowe przewody zapłonowe na prubę i je założyłem i problem znikną, jak by nic się nie działo

mam motor 2.0 ABK

: 26 paź 2008, 12:02
autor: coffee8
weź sobie kolegę jakiegoś niech ci kręci silnikeim przez jakieś 10 sekund, a Ty wyjmij sobie całą listwę wtrysków z wpiętymi wtryskami w nią połóż na silniku i patrz co się dzieje, jeżeli jeden z wtrysków wogóle nie sika to ten jest do bani, jeżeli więcej to więcej jest do bani. Jakby coś, to mam taki wtryskiwacz do sprzedania (tel 724-049-394)