Strona 1 z 2
[B4 80 ABT] Woda z tłumika?
: 10 wrz 2008, 09:50
autor: hAeS
Witam. Ostatnio nie jezdzilem samochodem pare dni, chcialem go troche przepalić i strasznie leci woda z tłumika i śmierdzi benzyna, jest koncowka paliwa. czy to jest przyczyna?
jak temu zaradzic?
spuszczenie paliwa do konca i wymiana filtru paliwa?
: 10 wrz 2008, 10:09
autor: el_scorpion
Były takie tematy, następnym razem poszukaj najpierw za pomocą wyszukiwarki tematów przed stworzeniem nowego.
Woda w tłumiku jest zawsze, przyczyną tego jest to że w wyniku spalania powstaje para wodna która skrapla się w nim. Jak zrobisz dłuższą trasę to tłumik się nagrzeje i woda odparuje.
Filtra paliwa w ABT się nie wymienia.
: 10 wrz 2008, 14:51
autor: hAeS
szukajka mi wariuje, nie wyszukuje...
ale ta woda sie nie skrapla tylko dosłownie pluje wodą i to dużo.
dlaczego filtra sie nie zmienia?
// edit
Filtr paliwa ma ogromne znaczenie dla trwałości układu wtryskowego Audi 80, więc nie wolno zapominać o jego systematycznej wymianie.
Na filtrach nie ma co oszczędzać, gdyż oszczędności będą raczej niewielkie, a kłopoty mogą być duże ...
: 10 wrz 2008, 15:33
autor: el_scorpion
Gorąca para wodna się najpierw skrapla w zimnym tłumiku przy krótszych dystansach i zbiera się w wypełniając go powoli. U ciebie widocznie zebrało się już całkiem sporo tej wody. Jak cię to tak mocno denerwuje to wywierć sobie dziurkę w najniższym punkcie tłumika i po problemie.
Nie wiem skąd to skopiowałeś ale najprawdopodobniej dotyczy to diesla. Dla samochodów z silnikiem ABT w każdym razie serwisówka podaje że nie ma potrzeby wymiany filtra paliwa. Choć jak mocno chcesz to możesz wymienić jakby ci to spać nie dawało. Filtr paliwa nie ma napewno wpływu na wodę w tłumiku.
: 10 wrz 2008, 19:56
autor: grze
też gdzieś czytałem już ten cytat, chyba pochodzi on właśnie z książki ale nie jestem pewien :roll: w każdym razie wygaje mi się, że gdzieś czytałem, że owy filtr jest przeznaczony na ok 60 kkm.
: 10 wrz 2008, 19:57
autor: kamilB4
lub walnięta uszczelka pod głowicą,i dlatego leci para
: 10 wrz 2008, 20:03
autor: Fantomas_29
Filtry w silnikach wtryskowych są tak skonstruowane że funkcjonują prawidłowo przez cały okres żywotności silnika. Wymiana filtru jest zalecana jedynie w przypadku zakłóceń w funkcjonowaniu.
: 10 wrz 2008, 20:05
autor: grze
Fantomas_29, i dotyczy to wszystkich marek?
: 10 wrz 2008, 20:10
autor: Fantomas_29
Tak w większości marek.
: 11 wrz 2008, 12:31
autor: el_scorpion
Silnikach diesla (które wszystkie są wtryskowe) owszem trzeba spuszczać wodę z filtra i co jakiś (dość długi) czas wymieniać go, ale w benzynowych tak jak napisał Fantomas_29,
: 11 wrz 2008, 12:34
autor: grze
to luzik, bo właśnie myślałem o wymianie filtra paliwa ale w takim razie sobie odpuszczę :mrgreen:
dzięki za info
: 11 wrz 2008, 17:38
autor: Oofol
W książkach serwisowych jest napisane że filtra się nie wymienia. Ja jakiś czas temu jednak posłuchałem co po niektórych wywodów forumowiczów i wymieniłem filtr - i co? I zaczęły się problemy... Teraz mam założony z powrotem ori i nie ma najmniejszych problemów!!
Co do wody to jest to zupełnie normalne - nie masz się co bać! W silnikach z LPG tej wody jest jeszcze więcej i dla tego konieczne są tam częstsze wymiany tłumików /korozja/!!!
: 11 wrz 2008, 22:19
autor: hAeS
hm ok dzieki, a moze poradzicie mi coś na to ... odpale samochodzik i przytrzymam gaz do 1300-1400 obrotow i trzymam rowno to co chwila spadaja do 1000 i znowu sie podnosza do 1400 ... jak wezme na 1500 i trzymam to nic sie nie dzieje dalej jest 1500 ... ??
: 11 wrz 2008, 23:28
autor: Danek
hAeS, Podejrzewam uszkodzenie TPS-u w tym miejscu.
: 11 wrz 2008, 23:31
autor: grze
tzn. na zimnym silniku ciśniesz gaz? lepiej poczekaj chwilę aż złapie jakąś temperaturę.
obroty biegu jałowego Ci nie falują?
a czy jak jedziesz za zimnym to się przydusza? widziałem gdzieś jakiś temat o przyduszaniu się zimnego silnika :roll: