Strona 1 z 2

[80 B4 1.6 ADA] Problem z obrotami i przyspieszeniem

: 11 wrz 2008, 19:17
autor: willi
witam jak w temacie zrobił mi się problemik z autkiem dodam iż silnik był wyciągany ściągany był rozrząd i aparat zapłonowy. A objawy tego są takie po odpaleniu obroty są normalne po przejechaniu 100metrów i daniu na luz silnik dość dziwnie faluje, a przy ściągnieciu nogi z gazu podczas jazdy bardzo długo schodzi z obrotów dodam też że strasznie dziwnie jest słaby

pomocy bo szlak mnie trafia a nie mam pojęcia co to jest czy możliwe że to wina zapłonu??

: 12 wrz 2008, 09:33
autor: Darecki3037
a pewnie że się poprzestawiało, regulacja zapłonu powinna pomóc, rozrząd raczej jest nie przestawiony skoro silnik chodzi w miarę. Ale na wszelki wypadek ustaw na znaki jeszcze raz i sprawdź.

: 02 lis 2008, 18:13
autor: ambtrip
Miałem podobny problem z obrotami - po przejechaniu kilkuset metrów obroty zaczynały wariować - spadały z bardzo dużym opóźnieniem i wolnych obrotów wogóle nie było - silnik gasł. Generalnie autem po mieście nie dało się jeździć. Przyczyną była nieszczelność układu powietrznego. U mnie rozwalony (dosłownie, ale tak że na pierwszy rzut oka nie było widać) był plastikowy wąż, który wychodził od gumowego węża powietrza i wchodził do bloku silnika od strony filtra oleju.

: 02 lis 2008, 18:31
autor: willi
kolego to już sprawdziłem poprzerabiałem po swojemu jest troche lepiej tylko teraz zostaje mi problem taki iż przy zimnym silniku jade i przy redukcji np. z 1 na 2 wciskam gaz i dzieje się coś takiego jak by autko ktoś trzymał z tyłu po czym strzelenie prawdopodobnie w tłumik i dopiero przyspiesza :-(

: 03 lis 2008, 08:39
autor: fajgi
jak strzela to zapłon...albo moze ktoraś ze świec szwankować przez dosłownie chwile i jak zacznie przepalać to też srutnie :P ale raaczej zapłon

: 29 gru 2008, 18:46
autor: willi
więc tak wymieniłem świece.przewody,kopółke,palec sprawdziłem dokładnie rozrząd i wszystko było ok.Więc pytanie co to może być? Sonda? przepływomierz? bo powoli zaczyna mnie szlak trafiac,tym bardziej że odpala super a strzela w tłumik. Po ostatniej próbie stałem w garażu i kilka razy dodawałem gazu do końca ,to strasznie kopcił na siwo i śmierdziało spalinami-paliwem

może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?

: 29 gru 2008, 19:12
autor: Lisek
Ustaw zapłon.

: 29 gru 2008, 19:29
autor: willi
ustawiony w 100% kolego gość na kompie ustawiał

: 29 gru 2008, 20:52
autor: jojolpd
ja mam taki problem kupiłem jakis czas temu Audi 80 rocznik 88 mam benzyne z gazem i bardzo wysokie obroty 1100. I nie wiem czy sa poprostu zle ustawione czy trzeba je uregulowac.

: 29 gru 2008, 21:12
autor: gmitek
willi a jak dodajesz gaz to od razu czuć przyspieszenie czy dopiero po chwili? bo jeżeli po chwili dopiero to może być nawet minimalna nieszczelność w dolocie powietrza, posprawdzaj wszystkie kanały którymi leci powietrze ja miałem lekko przetopioną rurkę którym dolatywało powietrze i silnik z obrotami wariował, czasem było 800 a czasem nawet 1200, tak samo miał brat w oplu, ała nieszczelność i autko mu paliwa ciągneło i było mułowate

: 29 gru 2008, 21:25
autor: willi
hmmm to jest dobry pomysł ponieważ mam wyżucone od początku bebechy z filtra powietrza brakuje w nim takiej rurki zwężonej która wchodzi do obudowy filtra

czy może to być przez to że dostaje za dużo powietrza?

: 29 gru 2008, 22:02
autor: gmitek
to jest na pewno przez to że dostaje dużo powietrza, dławi sie nim po prostu, nawet minimalnie jak się zwiększy dawkę powietrza to już czuć różnicę w pracy silnika,

: 29 gru 2008, 22:28
autor: willi
ok jutro sprawdze czy coś pomoże ponieważ mam jeszcze jedną obudowe narazie dzięki za pomoc :mrgreen:

: 01 sty 2009, 20:06
autor: BogdanC
Witam.
Ja też niestety mam ten "poroniony" silnik i podobne z nim problemy.U mnie po szybkim wcisnięciu gazu - silnik się dławi,muli pare razy szarpnie,strzeli w tłumik i dopiero się zbiera.Krew mnie zalewa! Wymienione świece,kable,kopułka,palec..... 2 x diagnostyka( podejrzenie Halla).Mechanicy grzebią i nic z tego nie wynika.Jak masz możliwość to wymień ten silnik na normalny. Powodzenia.

: 01 sty 2009, 20:33
autor: czarekj
Posłuchaj Bogdanie.
Nie znam się dokładnie na tych silnikach, ale zrobiłbym nastepująco.
1. Wymienił kondensatory w sterowniku silnika na nowe.
2. Oczyściłbym złącza przy sterowniku silnika.
3. Przejrzałbym i sprawdził dokładnie przepływmierz oraz czujniki Halla i obrotów wału.
4. Oczyść druciki grzejne przepływomierza.
5. Odłącz przewód odmy od układu dolotowego. Na czas próby uszczelnij układ dolotowy a spaliny z odmy wypuść w powietrze.

Opisz jak po tych zabiegach działa silnik.

W tym silniku nie ma nic skomplikowanego. Musi sie dac naprawić. Ciesz się, że to nie jest silnik w nowej Lagunie czy C5 bo wtedy to byś płakał. ;-)