Strona 1 z 1

[80 B4 2.0 + LPG] Brak mocy na bęzynie + niskie obroty

: 12 wrz 2008, 00:23
autor: Priest
Witam!

Mam problem, moja niunia odmawia mi posłuszeństwa, chyba się obraziła.
Objawy są następujące: na bęzynie ma małą moc (silnik 66KW - 90 KM), podczas przyśpieszania bardzo wolno się zbiera i szarpie. Czasami czuję jakby załaczało się odcięcie zapłonu, nawet przy niskich obrotach. Gaz chodzi płynnie i dobrze. Poza tym po uruchomieniu czasem zdarza mu się, że łapie niskie obroty, tak że prawie gaśnie - to tyczy się zarówno bęzyny jak i gazu (gaz I instalacja). Również podczas jazdy szczególnie na gazie jak wrzuce mu na luz to zgaśnie, a nawet podczas redukcji biegów, co jest niebezpieczne szczególnie, że bez wspomagania nie jest łatwo :-(

Byłem u mechanika, sprawdzał co mógł. Wymieniony mam cały wtrysk - wymieniał 3 razy, wiem, że padnięty był silniczek krokowy. Sprawdził pompę paliwa, sonde lambda - obecnie odcięta - miałem tak odkąd kupiłem samochód i wszystko było ok; następnie kompułke i palec, sprawdzał ciśnienie oleju, wymienił filtr paliwa, sprawdził cewkę, czujnik halla, kolekor, założona jest nowa podstawa gaźnika. Bez efektu. Byłem także sprawdzić komputer VAG-iem i nie było błędów.

Nie wiem co dalej. Na przyszły tydzień umówiłem się do innego mechanika oraz elektromechanika (nie wiem dokladnie jak się to określa). Przeszukałem forum i znalazłem podobne objawy, ale zazwyczaj była tam padnięta pompka paliwa, silnik brał lewe powietrze, wszytko sprawdzone i bez efektu. Nie wiem co dalej.

Proszę o pomoc i jakieś wskazówki. Czytałem też o słynnym przekaźniku 30, niestety nie mogę go znaleźć. Szukałem pod kierownicą, przekaźnik od szybek jest - nawet juz przelutowany bo szybki czasem nie chodziły, a tego nie mogę znaleźć...

: 12 wrz 2008, 00:28
autor: supra
przedwczoraj kolega kupil b4 i byly te same obiawy
zapodalem czyszcenie kopulki i palca, ale nic
jak sie okazalo: kable do swiec
w swojej kiedys mialem tak samo :mrgreen: nie gasla ale szarpala

: 12 wrz 2008, 06:49
autor: Darecki3037
Wymień kopułkę(40zł), palec(10zł), kable zapłonowe(90zł) i świece(70zł). Wszystko najlepiej Beru, świece NGK/Beru.

: 12 wrz 2008, 07:41
autor: Danek
Przede wszystkim popraw profil bo 90 KM to ma silnik ABT (na monowtrysku), a nie ABK. Skoro to ABT to przekaźnika nr 30 tam nie znajdziesz (on występuje tylko w ABK). Jak już wspomniał Darecki3037 zmień kable (z tego co piszesz reszta była wymieniona niedawno?) i sprawdź ustawienie zapłonu.

: 12 wrz 2008, 08:25
autor: WOJTEK26
oprócz powyzszych sugestii zrób adaptacje na PB powinno pomóc szczególnie gdy masz taka prosta instalacje

: 12 wrz 2008, 11:20
autor: Priest
Danek pisze:Przede wszystkim popraw profil bo 90 KM to ma silnik ABT (na monowtrysku), a nie ABK. Skoro to ABT to przekaźnika nr 30 tam nie znajdziesz (on występuje tylko w ABK). Jak już wspomniał Darecki3037 zmień kable (z tego co piszesz reszta była wymieniona niedawno?) i sprawdź ustawienie zapłonu.
Dzięki, już zmieniłem na ABT. Jeszcze jestem laikiem i nie rozruzniam modeli.
Wszystko było robione w zeszłym i na początku tego tygodnia.

: 12 wrz 2008, 11:59
autor: Priest
jagna pisze:No ABK i ABT to dwie różne bajki :-P
Teraz już wiem. Przepraszam, ale jak mówie dopiero zaczynam poznawać moje audi ...

: 12 wrz 2008, 12:00
autor: WOJTEK26
Jak pisałem wczesniej zrób adapatacje na PB i powinno wszystko wrócic do normy

: 18 wrz 2008, 00:10
autor: coffee8
Jak się robi adaptacje na PB? Mam silnik ABK i nie wiem, czy u mnie się to robi. U mnie strasznie szarpie i rzuca, kiedy jest Niunia na wolnych obrotach oraz podczas jazdy, jak już wejdzie, chociaż z trudem na wyższe obroty, to już jakoś leci dobrze, ale na niższych jest totalna kicha. Prawie wszystko, co mogłoby mieć znaczenie już jest powymieniane. Nie wiem co dalej robić i gdzie w ogóle zacząć.

: 18 wrz 2008, 09:07
autor: WOJTEK26
o adaptacji było duzo razy :evil: uzyj szukajki , po kolejne w ABK to nic nie da bo nie ma potrzymania pamieci w ECU. Sprawdź lmm,kont zapłonu i szczelnośc całego dolotu obejrzyj tez odme silnika czy wszystkie przewody sa szczelne ;-)

: 20 wrz 2008, 00:09
autor: Priest
Dziś zrobiłem swoją niunię, bardzo dziękuję wszystkim za pomoc. Byłem u elektromechanika i wyregulował coś i wszystko jest ok. Dokładnie nie wiem co regulował, ale zaglądał cały czas w okolice wtrysku i coś podkręcał jak się nie mylę kluczem imbusowym.
Jeszcze raz dziękuję za pomoc.