Strona 1 z 1

[80 B3 1,6 PP] Za wysokie obroty biegu jałowego

: 13 wrz 2008, 13:56
autor: KrzyśRS
Witam mam problem z obrotami w moim silniku 1,6 benzyna, mianowicie są one zbyt wysokie. Cały czas, na biegu jałowym obroty są wysokie, nie schodzą poniżej 1 500, jest tak i na zimnym i na ciepłym silniku. Mam gaznik Solexa 2EE ssanie jest sterowane elektronicznie.
Czy ktoś z kolegów wie co może być przyczyną???

: 13 wrz 2008, 21:51
autor: k44761
silnik krokowy w gazniku solex? Nie ma tam krokowca :) <piwo>
Regulacja położenia spoczynkowego przepustnicy lub lewe powietrze. To na początek.

[80 B3 1,6 PP] Za wysokie obroty biegu jałowego

: 14 wrz 2008, 14:19
autor: KrzyśRS
fałszywe powietrze na pewno nie sprawdzałem wszyskie przewody... :roll:
A gdzie się znajduje ta regulacja położenia spoczynkowego przepustnicy?

[ Dodano: 2008-09-14, 14:35 ]
Dodam tylko żeby było jaśniej że na zimnym silniku przepustnica ssania jest u mnie zamknięta a na rozgrzanym otwarta, ale cały czas drga, a na rozgrzanym to przymyka się i otwiera co powoduje że obroty z wysokich schodzą na niskie i tak w kólko. Na początku to cały czas miał wysokie, a teraz zaczął schodzić z wysokich na niskie i znowu na wysokie i na niskie... :roll:
Koledzy pomóżcie...

Re: [80 B3 1,6 PP] Za wysokie obroty biegu jałowego

: 14 wrz 2008, 20:34
autor: Audi 80 Polska
KrzyśRS pisze:na zimnym silniku przepustnica ssania jest u mnie zamknięta a na rozgrzanym otwarta, ale cały czas drga, a na rozgrzanym to przymyka się i otwiera co powoduje że obroty z wysokich schodzą na niskie i tak w kólko.
Tak właśnie ten gaźnik reguluje skład mieszanki na podstawie sygnału z sondy lambda. Spróbuj odłączyć tą sondę i zapalić silnik, wtedy sterownik gaźnika przestanie regulować pracą silnika na podstawie jej odczytów a "przepustnica rozruchowa" (ta klapka na górze) przestanie się ruszać.
Gdy falują obroty sprawdź też ręką lub wizualnie od strony akumulatora czy nastawnik pracuje, czyli czy dodaje i ujmuje gazu. Jeśli masz stale podwyższone obroty (nie falują) to możesz go ręcznie z użyciem niewielkiej siły cofnąć przymykając przepustnicę, obroty powinny spaść, ale jak tylko puścisz to wrócą do wcześniejszego stanu. W tym gaźniku wolne obroty reguluje komputer główną przepustnicą podczas jazdy powinno się odczuwać przy hamowaniu silnikiem jak pedał gazu "żyje".

Ja w swoim miałem pęknięty przewód podciśnieniowy, który idzie z podstawy gaźnika do tego nastawnika przepustnicy (tak wygląda nastawnik z przewodem podciśnieniowym), jest go ciężko zobaczyć gdy jest założona obudowa filtra powietrza. Sam nastawnik jest awaryjny i jego awaria objawia się bardzo podobnie.
Jak wyeliminujesz sondę lambda przewody podciśnieniowe i nieszczelność w dolocie może okazać się, że trzeba będzie zregenerować albo wymienić gaźnik lub ten nastawnik.
Allegro - gaźniki 2ee i częsci
Wpisz w szukajce na forum "2ee" było trochę o tym - to typowe w tych gaźnikach.

: 14 wrz 2008, 23:11
autor: nitromek
oprócz tego co napisał kolega wyżej, może jeszcze być uszkodzona guma pod gaźnikiem.

: 15 wrz 2008, 20:21
autor: KrzyśRS
guma jest ok bo niedawno wymieniałem, ale dzięki...
Narazie jeszcze kombinuje i zobaczymy.
Jak by ktoś miał jeszcze jakiś pomysł lub miał podobny problem proszę pisać.
Pozdrawiam

: 15 wrz 2008, 21:07
autor: goldi j51
Mając taki sam silnik według mnie siada nastawnik przepustnicy ale można to sprawdzić w warsztacie tam gdzie specjalizują sie w gażnikach i dodam jeszcze że jak nastawnik kiedyś mi siadł to nie miałem wolnych obrotów także objawy mogą być różne jeżeli dojdziesz co było przyczyną daj znać u mnie teraz też coś delikatnie podwyższyły sie obroty na 1100 muszę zajrzeć pod maskę tam jest śruba regulacyjna ale ona jest ustawiona fabrycznie jak chcesz możesz lekko ją wykręcić i zobaczysz co się będzie działo tylko żebyś jej nie zgubił ale wdług mnie to nastawnik wariuje

Dodano: 2008-09-18, 18:42
dodam jeszcze że za wolne obroty jet odpowiedzialny jeszcze czujnik położenia przepustnicy i czujnik temperatury w kolektorze ssącym i tyle