Strona 1 z 2

[B4 ABT 2.0 lpg] kopci na biało

: 17 wrz 2008, 16:48
autor: marhiw
Witam tak jak w temacie moje audi zaczeło kopcic na biało co to moze byc?Odstawiłem auto do mechanika zeby wymienił pasek i ustawił zapłon i dalej problem nie znikł.Jaka moze byc tego przyczyna?Płyn chłodniczy mi bierze czy co?

: 17 wrz 2008, 16:59
autor: luk_OP_Q89
No coś bierze bo kopci.Pewnie płyn,sprawdz stan,kontroluj zużycie płynu chłodniczego(oleju też by wypadało).Obejrzyj głowice w okolicach uszczelki czy nie ma widocznego pocenia się/wycieku.Najprawdopodobniej głowica do zrzucenia,szlifu i nowa uszczelka.

: 17 wrz 2008, 17:03
autor: marhiw
a ile koszt wymiany takiej uszczelki wynosi???I pracochłonna jest taka wymiana tzn trudna?

: 17 wrz 2008, 17:18
autor: luk_OP_Q89
Koszt szlifu głowicy+kontrola szczelności(najczęściej tylko zaworów,którą można wykonać samemu przy pomocy nafty ;-) ) to od 50-do 150zł.Uszczelki taniej jak 50 zł nie dostaniesz(chyba :roll: ceny sprawdz bo dawno nie kupowałem)+uszczelka pokrywy zaw.(warto wymienić).Reszta to robocizna(zależy od warsztatu).Jeśli nie robiłeś do tej pory tego typu rzeczy to lepiej sam się nie zabieraj za to.Jeśli zle osadzisz głowice...cała robota od nowa.Przygotuj jakąś rezerwe finansową na ew.naprawe głowicy(popychacz,uszczelniacze okaże się po demontażu i oględzinach głowicy).

: 17 wrz 2008, 17:23
autor: Darecki3037
A auto garażujesz czy stoi pod chmurą? Bo jeśli garażowane to jest możliwość ze to tylko para wodna się skrapla w silniku i wydechu powodując białe dymy. Jednak stanowczo skontroluj czy nie ubywa płynu chłodzącego bo mogła również skapitulować uszczelka pod głowicą.

: 17 wrz 2008, 17:24
autor: marhiw
a ile tej robocizny moga mi powiedziec?200 zł wiecej? To jest pewnie pół dnia roboty?

[ Dodano: 2008-09-17, 17:26 ]
ubywa mi płynu w chłodnicy.trzy miesiace temu wlałem na stan.A dzis juz było trzy cm ponizej minimum.Ale w oleju nic nie zaobserwowałem.Tylko te dymy

: 17 wrz 2008, 17:47
autor: MaXuS
Ja dziś kupiłem zestaw do Andzi mam Też ABT wiec powiem Ci co i jak:

(czytam z paragonu)
uszczelka pod głowice Glaser 45,41zł
uszczelniacze zaworów 12,50
uszczelka pod pokrywę 28,65
olej lotos 10W40 4L 79,58
śruby do głowicy 19,04
Filtr oleju 11,75
________________
Całosć 197,23

za wymianę nie jestem pewien bo będę robił to z teściem :P ale w Punto mi mechanik brał 200 zł a w Audi myślę ze 150 zł i ok.

: 17 wrz 2008, 18:39
autor: Danek
Powoli Koledzy, takie kopcenie, to jak już wspomniał Darecki3037 może być normalnym objawem. Autko ma LPG, przy niskich temperaturach i dużej wilgotności powietrza kłęby białego dymu z rury to nic innego jak para wodna ze spalania LPG. Dodatkowo przy źle ustawionej mieszance (za bogatej) "dymienie" jest jeszcze mocniejsze. Jak chcesz się upewnić co do uszczelki to zmierz kompresję.

: 17 wrz 2008, 21:56
autor: marhiw
a gdzie moge ta kompresje zmierzyc ?????
A garazuje na polu pod dachem.

: 17 wrz 2008, 23:35
autor: Danek
marhiw pisze:a gdzie moge ta kompresje zmierzyc ?
Na stacjach diagnostycznych albo u jakiegoś mechanika.

Na marginesie, nie używaj proszę wielokrotnie znaków zapytania - Regulamin, zamiast tego zacznij stosować polskie ogonki.

: 18 wrz 2008, 06:37
autor: Kokolino
Danek pisze:Jak chcesz się upewnić co do uszczelki to zmierz kompresję.
Mierzenie kompresji nie zawsze da odpowiedni wynik poprostu kompreja może być dobra i jednocześnie uszczelka walnięta.
Na początek to zobacz czy ci płynu nie ubywa. Jeśli tak to jak odpala rano silnik zaraz na wszystkie gary czy kuleje. Zakręć rozrusznikiem na zimnym silniku po nocy i powykręcaj świece jak idzie gdzieś płyn to będzie strasznie mokra i nie będzie się chciało to zapalić od zapalniczki. Wtedy to uszczelka. A może być tak jak pisze Danek.

: 18 wrz 2008, 13:30
autor: marhiw
zalałem płyn na max i zobaczymy czy ubywa.Z zapalaniem rano nie mam problemów.Pali odrazu tak jak zawsze.Cgodzi na wszystkie tloki.Moze to faktycznie lpg?
Ale teraz znowu drugi problem sie pojawił.Jak pisałem wymieniałem pasek rozrzadu u mechanika.Ale cos mi dziwnie teraz juczy gdy dodaje gazu.Jakby turbina ale duzo słąbiej.Np gdy ruszam z jedynki włączajac dwójke to w pewnym wyzszym zakresie obrotów daje sie to słyszec.Myslałem ze moze pasek ociera o obudoe i faktycznie w jednym miejscu na dole ocierał o obudowe.Ocieral krawedzią tak ze w jednym miejscu na pasku postrzepiły sie włoski delikatnie.Nie wiem jak ten docisk obudowy zlikwidowac...Musze pomyslec a moze wy macie jakis pomysł?Narazie bede jezdził bez tej obudowy.

: 18 wrz 2008, 13:40
autor: Danek
marhiw pisze:Nie wiem jak ten docisk obudowy zlikwidowac...Musze pomyslec a moze wy macie jakis pomysł?Narazie bede jezdził bez tej obudowy.
Prawdopodobnie wyrobione koło pasowe na wale i pasek Ci zjeżdża na zewnątrz (zakładam, że rolka napinacza też wymieniona bo jeśli nie to natentychmiast należy to zrobić). Może też być za mocno naciągnięty pasek. Wymień koło sprawdź naciąg paska. Zrób to jak najszybciej bo jak Ci pasek zjedzie z koła to dopiero będziesz "hapy".

A wracając do płynu to musisz mieć pewność, że nigdzie indziej na zewnątrz Ci ten płyn nie spitala, a jest kilka miejsc, w które trudno zajrzeć.

: 18 wrz 2008, 16:41
autor: marhiw
Ale wczesniejszy pasek nigdzie mi nie ocierał dopiero ten.

: 18 wrz 2008, 16:59
autor: Kokolino
marhiw pisze:Ale wczesniejszy pasek nigdzie mi nie ocierał dopiero ten.
Bo wcześniejszy pasek zużywał się razem z kołem i się poprostu dopasował.
A na nowym już będzie "schodził".
Przerabiałem to w swojej.