[B3 2.0 16V 6A] ustawienie zapłonu
: 19 wrz 2008, 06:50
Ustawianie zapłonu silnik 6A
Więc jak znak 0 widoczny na fotce 1 jest ustawiony na ostrej krawędzi tak jak to widzimy na fotce 2 to wtedy wycięcie na kole pasowym pokrywa się ze strzałką na obudowie paska rozrządu i wtedy mamy ZZ - zgadza się prawda
Następnie fotka 3 i 4 pokazuje 0 po lewej oraz kreskę pionową po prawej stronie
Ta pionowa kreska jeśli jest ustawiona na równi z ostrą krawędzią z prawej strony to wtedy mam 6 stopni przed ZZ i według tej kreski się ustawia zapłon bo po to ona została nabita na kole !!!
Na ostatniej fotce dokładnie pokazuję ostrą krawędź i kreskę - w momencie migania lampą bez zmiennego konta lub lampą ze zmiennym kontem ale wtedy lampę ustawiamy na zero ta kreska ma być widoczne jak najbliżej ostrej krawędzi
Dodano 26.06.2011
Można jeszcze ustawić zapłon tanim stroboskopem na diodzie led za 30 zł. z Allegro
Jako że ten stroboskop nie ma tak mocnego błysku jak profi lampa za ponad 100 zł. to polecam następującą metodę:
Ustawiamy ręcznie koło zamachowe na 6 stopni przed ZZ (opis powyżej - pionowa kreska na ostrej krawędzi)
Następnie malujemy dwie białe kropki (na kole pasowym i na obudowie paska zębatego) tak jak to pokazuję na fotce poniżej czerwonymi strzałkami
Zwracam uwagę żółtymi strzałkami że nacięcie na kole pasowym i znak na obudowie pasa zębatego nie schodzą się - wiadomo koło stoi 6 stopni przed ZZ
Pozostało uruchomić rozgrzany silnik i tak pokręcić aparatem zapłonowym by kropki były naprzeciw siebie
Powyższą metodę sprawdziłem u siebie - ustawiłem tym prymitywnym stroboskopem zapłon następnie sprawdziłem ustawienie profi lampą migając już na znak na kole zamachowym - wszystko było dobrze - więc mogę polecić te prymitywnie stroboskopy do ustawiania zapłonu
Więc jak znak 0 widoczny na fotce 1 jest ustawiony na ostrej krawędzi tak jak to widzimy na fotce 2 to wtedy wycięcie na kole pasowym pokrywa się ze strzałką na obudowie paska rozrządu i wtedy mamy ZZ - zgadza się prawda
Następnie fotka 3 i 4 pokazuje 0 po lewej oraz kreskę pionową po prawej stronie
Ta pionowa kreska jeśli jest ustawiona na równi z ostrą krawędzią z prawej strony to wtedy mam 6 stopni przed ZZ i według tej kreski się ustawia zapłon bo po to ona została nabita na kole !!!
Na ostatniej fotce dokładnie pokazuję ostrą krawędź i kreskę - w momencie migania lampą bez zmiennego konta lub lampą ze zmiennym kontem ale wtedy lampę ustawiamy na zero ta kreska ma być widoczne jak najbliżej ostrej krawędzi
Dodano 26.06.2011
Można jeszcze ustawić zapłon tanim stroboskopem na diodzie led za 30 zł. z Allegro
Jako że ten stroboskop nie ma tak mocnego błysku jak profi lampa za ponad 100 zł. to polecam następującą metodę:
Ustawiamy ręcznie koło zamachowe na 6 stopni przed ZZ (opis powyżej - pionowa kreska na ostrej krawędzi)
Następnie malujemy dwie białe kropki (na kole pasowym i na obudowie paska zębatego) tak jak to pokazuję na fotce poniżej czerwonymi strzałkami
Zwracam uwagę żółtymi strzałkami że nacięcie na kole pasowym i znak na obudowie pasa zębatego nie schodzą się - wiadomo koło stoi 6 stopni przed ZZ
Pozostało uruchomić rozgrzany silnik i tak pokręcić aparatem zapłonowym by kropki były naprzeciw siebie
Powyższą metodę sprawdziłem u siebie - ustawiłem tym prymitywnym stroboskopem zapłon następnie sprawdziłem ustawienie profi lampą migając już na znak na kole zamachowym - wszystko było dobrze - więc mogę polecić te prymitywnie stroboskopy do ustawiania zapłonu