Strona 1 z 1
[ABK]Czujnik położenia wału
: 24 wrz 2008, 09:17
autor: SŁUPEK
Witam.Czy moglibyscie powiedziec mi gdzie jest czujnik położenia wału w 80-ce z silnikiem 2,0 ABK i nie chodzi mi o halla!Ile jest czujników spalania stukowgo w tym silniku i jaki jest sposób jego montażu.Czy wystarczy go tylko przykręcić i to wszystko?
Pozdrawiam.
: 24 wrz 2008, 13:35
autor: k44761
Witam. O ile się orientuję nie ma czujnika położenia wału w ABK. JEst tylko czujnik Halla w aparacie zapłonowym.
CZujnik spalania stukowego jest jeden, powinien być przykręcony BEZ ŻADNYCH PODKŁADEK momentem dokładnie 25Nm
: 24 wrz 2008, 16:05
autor: SŁUPEK
Dziękuję za odpowiedz.Chciałbym jeszcze wiedzieć czemu po wymiania czujnika stukowago wyskakuję mi błąd tego czujnika na VAGu.Może byc to powodem przykręcenia go bez klucza dynanometrycznego?
: 24 wrz 2008, 16:14
autor: AdamE
SŁUPEK pisze:Może byc to powodem przykręcenia go bez klucza dynanometrycznego?
napewno to nie jest od tego, bo klucz dyno służy to tego żeby z odpowiednią siłą go dokręcić i ewentualnie nie zerwać
: 24 wrz 2008, 16:30
autor: SŁUPEK
Chodzi mi o moment z jakim muszę dokręcić tą śrubę.Może dokręciłem złym momentem i dlatego wyskakuję?
: 24 wrz 2008, 17:01
autor: k44761
napewno to nie jest od tego, bo klucz dyno służy to tego żeby z odpowiednią siłą go dokręcić i ewentualnie nie zerwać
- nieprawda.
Odpowiedni moment służy temu, żeby odpowiednio zwiększyć czułość tego czujnika (naprężenie wstępne). Jako element generacyjny zastosowano tutaj SiO(2) i pomiar realizowany jest metodą tensometryczną (w uproszczeniu).
: 25 wrz 2008, 09:40
autor: SŁUPEK
No to więc czemu wyskakuje ten błąd?
: 25 wrz 2008, 10:45
autor: k44761
bo masz uszkodzony czujnik? :roll:
bo masz uszkodzone oklablowanie? :roll:
bo nie dokręciłeś odpowiednim momentem? :roll:
bo masz źle ustawiony zapłon? :roll:
bo masz DUUUŻO za bogatą mieszankę? :roll:
Bez pomiaru oscyloskopowego nic Ci nie powiem
: 25 wrz 2008, 12:35
autor: SŁUPEK
Jeśli chodzi o zapłon to może być za wczesny czy za póżny bo ustawiałem na słuch?Chyba raczej za wczesny?
: 25 wrz 2008, 13:02
autor: k44761
na słuch to gośc w szpitalu mogl umrzeć
:shock: To nie mamy o czym rozmawiać, dopoki nie ustawisz zaplonu
: 25 wrz 2008, 15:09
autor: SŁUPEK
dobra ok.postaram sie sie go ustawić jak najszybciej.A czy na vagu jest możliwość sprawdzenia wartośći kąta wyprzedzenia zapłonu?A mógłbym wiedzieć skąd kolega jest bo jeżeli z okolic Płocka to może podjechałbym na sprawdzenie?
: 25 wrz 2008, 17:59
autor: audiktom
Zanim pojedziesz gdzieś poustawiać zapłon , to spytaj pierw czy wie jak sie to robi! bo nie jest to tak łatwe jak np. ABT i tak będziesz płacił i jeździł do każdego poprawiać.
: 25 wrz 2008, 20:14
autor: czarekj
SŁUPEK pisze:A czy na vagu jest możliwość sprawdzenia wartośći kąta wyprzedzenia zapłonu?
Nie ma takiej możliwości. VAG pokazuje jedynie kąt dynamiczny, czyli wartość o jaką sterownik silnika zmienia zapłon względem statycznego punktu zapłonu (6 stopni przed ZZ).
Jeżeli w VAG pokazuje się wartość np 15 stopni BTDC to znaczy że zapłon faktycznie występuje 21 stopni przed ZZ.
Jeżeli w VAG pokazuje się wartość np 5 stopni ATDC to znaczy że zapłon faktycznie występuje 1 stopień przed ZZ.
Prawidłowe ustawienie statycznego punktu zapłonu ma bardzo duży wpływ na pracę silnika. Rolę czujnik położenia wału spełnia czujnik Halla.