Strona 1 z 1

[B4 2.0ABK]Po wymianie uszczelniaczy ciężko pali i dużo spal

: 24 wrz 2008, 22:52
autor: bondi
Witam! Zacznę od tego że auto ma przejechane 201000km brało mi sporo oleju więc wymieniłem uszczelniacze zaworowe, uszcz. pod głowicą a i przy okazji samo regulatory bo klepały na zimnym silniku. Wydałem na to wszystko trochę kasy a tu okazało się że:
- wzrosło spalanie do około 11,5/100 wcześniej 9,5/100;
- auto ciężko pali muszę długo kręcić i ledwo zaskakuje ( zawsze na zimnym i często na ciepłym silniku).

Nie wiem co ma wspólnego obecny stan rzeczy z naprawami jakie wykonałem, dodam tylko że silnik był myty oraz, że diagnostyka komputerem wykazała słabą już padającą sondę lambda. Wykręcałem też świece, przy elektrodach są takie śiwawe ale poniżej ostro okopcone...

Wiem, że przyczyn może być sporo ale nie chciał bym wymieniać wszystkiego po kolei i obserwować :( Proszę o jakieś podpowiedzi od czego zacząć, jak zdiagnozować przyczynę.

Z góry wielkie dzięki za odpowiedzi!

: 25 wrz 2008, 06:27
autor: czarekj
Regulator ciśnienia paliwa, zapłon, przepływomierz, sonda Lambda.

: 25 wrz 2008, 08:03
autor: Kokolino
czarekj pisze:Regulator ciśnienia paliwa, zapłon, przepływomierz, sonda Lambda.
Czujnik temperatury, źle ustawiony rozrząd.

: 25 wrz 2008, 08:16
autor: WOJTEK26
Sprawdź rozzrąd czy jest dobrze ustawiony i koniecznie zapłon, przestawic wałek posredni jest bardzo łatwo co za tym idzie zapłon również.

: 25 wrz 2008, 14:08
autor: bondi
rozrząd jest na pewno dobrze ustawiony, było sprawdzane na kompie i na lampie stroboskopowej... zacznę chyba od sondy lampda tylko słyszałem że ona dziala dopiero przy 400° C więc na zapalanie na zimnym silniku raczej nie ma wpływu, z drugiej zas strony ona jest 3 przewodowa wiec ma niby jakies grzanie.. chyba czeka mnie stopniowe wymienianie podejrzanych elementów, mam nadzieje że szybko trafię na przyczynę usterki :/

: 25 wrz 2008, 14:22
autor: Kokolino
Weź kolego na początek, zanim zaczniesz się bawić w nietanie wymiany zrób reset.
Poprostu odłącz na noc kleme i zobacz jak rano zapali.

: 25 wrz 2008, 14:43
autor: bondi
ok spróbuje odłączyć - a to odnośnie tego czujnika temperatury ?

: 25 wrz 2008, 17:13
autor: czarekj
bondi pisze:rozrząd jest na pewno dobrze ustawiony, było sprawdzane na kompie i na lampie stroboskopowej...
:shock: A jak się udało koledze sprawdzić ustawienie paska rozrządu na "kompie"?
:shock: A jak się udało koledze sprawdzić ustawienie paska rozrządu na lampie stroboskopowej?

Kolega robił pomocnicze znaki na kole rozrządu?

: 25 wrz 2008, 19:41
autor: WOJTEK26
Kolega chyba miał na mysli zapłon tylko ciekawe czy ECU był zablokowany :?:

: 25 wrz 2008, 20:50
autor: bondi
tak, tak oczywiście miałem na myśli zapłon a nie rozrząd ( tak to jest jak sie w pracy na szybko odpisuje bo nie ma czasu...) Z tego co pamiętam jak mi mówił mechanik kąt wyprzedzenia zapłonu to 6°, w każdym razie jest ponoć dobrze..

P.S. Zalałem dzisiaj 98 do baku bo myślałem, że może paliwo kiepskie i dalej lipa, silnik gorący a zapalił mi dopiero za drugim "kopem" i to musiałem gazu dodać :(

: 25 wrz 2008, 23:08
autor: czarekj
bondi pisze:Z tego co pamiętam jak mi mówił mechanik kąt wyprzedzenia zapłonu to 6°, w każdym razie jest ponoć dobrze..
"Ponoć" to za mało dla tego silnika. Zapytaj mechanika, czy sterownik silnika był zablokowany podczas ustawiania zapłonu.
Na temat zapłonu w tym silniku było już wiele wątków, poszukaj i ustaw zapłon zgodnie z procedurą, bo w innym przypadku jakakolwiek dalsza doagnoza nie ma sensu.

: 27 wrz 2008, 17:40
autor: szantis
kokolino1 pisze:Weź kolego na początek, zanim zaczniesz się bawić w nietanie wymiany zrób reset.
Poprostu odłącz na noc kleme i zobacz jak rano zapali.
O ile pamiętam z forum to ten sposób przy ABK nic nie da.....