Strona 1 z 2
[B3 1.8s] problem z nierowna praca silnika
: 27 wrz 2008, 14:37
autor: ro0st3r
Witam serdecznie wszystkich milosnikow Audi ..
Niedawno mialem okazje sobie kupic audi B3 1.8S... Byla bardzo zaniedbana a w dodatku instalacja elektr. byla spalona ... Po wymianie kabli , rozrzadu, filtrow, kopulki wraz z palcem , wymianie oleju przyszla pora na odpalenie ....
1 odpalenie i auto zatrybilo fenomenalnie ale jest jeden problem
Nie rowno chodzi .... szybciej gazu oddam zalewa sie , przerywa a przy jezdzie na prostej drodze strasznie rwie i mam wrazenie niekiedy ze silnik chce wyskoczyc bo mu sie tam nie podoba .... Myslalem ze to wina swiec wiec wymienilem swiece na Boshe ale niestety nic nie pomoglo .. Dalej problem zostaje a ja nie wiem co to moze byc .. Moze ktos mial podobny problem ???
Autko chodzi tylko na benzynie i nie zamierzam go przerabiac na gaz
: 28 wrz 2008, 21:12
autor: gibalohio
Witam , mam ten sam problem i od 3 miesięcy męczę się z tym.Na razie udało mi się troszkę zmniejszyć objawy.Mi się udało zmniejszyć ,ale tobie może uda się wyeliminować je.Radziłbym zacząć od :
1.wyjmij przepływomierz i wypukaj go w benzynie ekstrakcyjnej
2.sprawdź ustawienie talerzyka w przepływomierzu, ma być tak ustawiony jak pokazuje naklejka na talerzyku (ustawiasz śrubką od spodu talerzyka). Potem sprawdź ruszając nim w górę i w dół czy nigdzie nie trze ,jeśli tak odkręć śrubkę od góry (tą na środku) i wycentruj tak żeby o nic nie tarł ,ma chodzić swobodnie.(jeśli jest dobrze nie ruszaj)
3.przejrzyj wszystkie węże gumowe w razie czego uszczelnij je
4.ustaw mieszankę paliwowo powietrzną śrubką na imbus 3mm która znajduje się między rozdzielaczem przepływu a tą wielką gumą ,która wchodzi na przepływomierz.Powinieneś mieć taką małą dziurkę (zakrytą bądź nie gumowym koreczkiem) w tej dziurce jest ta śrubka.Wszelkich regulacji dokonuj na rozgrzanym silniku.Mieszanka powinna być tak ustawiona że przy rozgrzanym silniku wyjęcie wtyczki z nastawnika ciśnienia nie zmieni obrotów silnika .Jeśli obroty spadną bądź silnik zgaśnie mieszanka jest za bogata.
5.Sprawdź również rozrząd (czy czasem nie przeskoczył)
6.sprawdź czujnik spalania stukowego ( tu ci nie pomogę bo sam nie wiem gdzie go mam
) To chyba wszystko co ja ci mogę poradzić .Jak coś to pisz.
: 29 wrz 2008, 18:58
autor: ro0st3r
Ok wstepnie to co wymieniles nic nie pomoglo ale zaciekawila mnie sonda i silnik krokowy ..
Czego sie dowiedzialem .....
Silnik krokowy nie reaguje wiec musi byc uszkodzony... i sonda wogole nie trybi .... Caly czas silnik dostaje informacje ze musi pracowac na pelnym ssaniu stad takie rwania , przerywania zalewania gasniecia i nie rowna praca silnika .....
Sprawdz te 2 elementy u siebie .......
Do tego doszedl mi czujnik temperatury ktory nie dziala jak mial ale juz go zrobilem
Jesli moge ci doradzic sprawdz sobie kopulke i palec ... Jak beda ok to wsadz spowrotem i zapal silnik ... Pokrec w prawo lub w lewo i spruboj sobie nastawic mniej wiecej obroty ....
Jesli cos pomoze daj znac ... Ja narazie czekam az mi przyjdzie sonda i silnik krokowy ... POzniej napisze czy cos pomoglo
: 29 wrz 2008, 19:41
autor: gibalohio
sondę sprawdziłem jest ok ,czujnika stukania jeszcze nie znalazłem. Powiedz mi gdzie go masz ,może u mnie będzie w tym samym miejscu i opisz jak wygląda to draństwo.(wiem tyle że trzeba go dokręcić z odpowiednią siłą kluczem dynamometrycznym).Kopułkę , palec ,przewody ,czujnik temperatury,świece wymienione mam na nowe .Wymieniłem nawet czujnik hala i dalej lipa. Napisz czy wymiana tych elementów ci pomogła?.Co z tym czujnikiem temperatury na czym polegała naprawa?
: 29 wrz 2008, 21:04
autor: Danek
Ro0st3r, przede wszystkim to zdecyduj się jaki masz silnik. Z profilu wynika, że PM (monowtrysk), w którym nie ma żadnej przepływki ani czujnika spalania stukowego, a z postu można przypuszczać, że jednak przepływkę masz. Wtedy będziemy mogli zgadywać co dolega Twojemu autku. Druga sprawa to staraj się pisać poprawną polszczyzną używając polskich znaków diakrytycznych bo strasznie trudno zrozumieć co piszesz. Zdania kończy się pojedynczą kropką, a nie wielokropkiem.
: 30 wrz 2008, 22:43
autor: marcin bp
witam
mam problem silnik podczas pracy przerywa i ma obroty od 800- 1100 a podczas jazdy szarpie. Co może być powodem tego??
: 30 wrz 2008, 23:01
autor: Danek
marcin bp, Układ wysokiego napięcia na początek.
: 30 wrz 2008, 23:15
autor: marcin bp
być może, bo był silnik myty, ale woda już podczas jazdy odparowała...
: 01 paź 2008, 19:58
autor: ro0st3r
Danek pisze:Ro0st3r, przede wszystkim to zdecyduj się jaki masz silnik. Z profilu wynika, że PM (monowtrysk), w którym nie ma żadnej przepływki ani czujnika spalania stukowego, a z postu można przypuszczać, że jednak przepływkę masz. Wtedy będziemy mogli zgadywać co dolega Twojemu autku. Druga sprawa to staraj się pisać poprawną polszczyzną używając polskich znaków diakrytycznych bo strasznie trudno zrozumieć co piszesz. Zdania kończy się pojedynczą kropką, a nie wielokropkiem.
Wiec tak. Zastosuje sie do tego co powiedziałeś , choć nie wiem do końca co jest z tym silnikiem . PM wpisałem bo nie widziałem innego skrótu do wtrysku .Inne były na gaźniku a ja gaźnika nie mam. 1.8 S rocznik 91 na wtrysku . Napisz mi co to za model silnika bo ja z tego wszystkiego głupieje .
A co do czujnika temp. Wyczytałem że powinno autko po wyjęciu go zachowywać się inaczej . U mnie efektu nie było ponieważ masy nie było na tym czujniku. Zrobiłem to ale dalej nie widać efektów.
Silnik krokowy u mnie znajduje się między deklem zaworów a filtrem powietrza (a dokładnie pod filtrem powietrza). Nie jest trudno go znaleźć a wygląda hmmmm
http://www.allegro.pl/item443975227_sil ... 3455f.html
Przez przypadek kompletny dowiedziałem się ze kolejna przyczyną może być komputer . Jeśli tak u mnie jest to będzie nie ciekawie bo to już konkretny wydatek będzie. W dalszym ciągu nie usunąłem tej usterki choć zbliżam się powolnymi krokami . Szkoda tylko że brak funduszy
Pozdrawiam
: 01 paź 2008, 20:48
autor: Danek
Na pewno nie jest to silnik PM. Moim zdaniem może to być JN. Pełny mechaniczny wtrysk. Poszukaj numeru na bloku, pierwsze dwie litery numeru to typ silnika. Albo zrób kilka fotek. Jeśli to mechaniczny wtrysk to przede wszystkim musisz sprawdzić szczelność dolotu. Musi być idealnie szczelny, żadnej nawet najmniejszej nieszczelności i "lewego" powietrza. Następnie skoro jak pisałeś, że ktoś coś kombinował z instalacją elektryczną to dokładnie sprawdź czy wszystko jest podłączone tak jak trzeba. Potem sprawdź klapkę przepływomierza czy chodzi lekko, bez zacięć i nie ociera o ścianki. Przeszukaj również archiwum i poszukaj postów o mechanicznym wtrysku (regulacja).
: 01 paź 2008, 22:14
autor: Duch
W silniku Pm nie występował przepływomierz i silnik był zasilany jednopunktem
Jezeli sie myle porawcie mnie
: 03 paź 2008, 16:58
autor: gibalohio
Panowie czy ktoś może mi powiedzieć czy w moim silniku jest czujnik stukania ,jeśli tak to gdzie ? Nie mam pojęcia jak on wygląda ,ale podobno może być odpowiedzialny za moje problemy.Oczywiście jeśli go mam. :lol:
kolego ro0st3r z twojego opisu wynika że masz ten sam silnik co ja ,czyli JN wstaw fotkę to powiem ci na pewno.Choć musisz mieć to napisane na tabliczce znamionowej pod maską .
[ Dodano: 2008-10-03, 18:56 ]
Byłem właśnie przy samochodzie i nie mam w tym miejscu co piszesz silnika krokowego.To chyba jednak nie te same silniki.Ja chyba w ogóle nie mam silnika krokowego ani czujnika stukania.Nie umiem ich znaleźć to chyba ich tam nie ma,albo źle szukam :mrgreen:Jak ktoś wie to niech da znać.Pozdrawiam
: 04 paź 2008, 13:35
autor: ro0st3r
Doszedłem do tego co tak naprawde było nie halo
Ale najpierw zacznę od tego że mój silnik to JN ... Faktycznie mam mechaniczny wtrysk. Za wprowadzenie w błąd przepraszam ... Zdjęcie postaram się dzisiaj umieścić gdzie ten silniczek się u mnie znajduje .
Wracając do tego co było nie halo w moim wozie . Otóż zastanawiałem sie bardzo długo jak to możliwe żeby mi sonda i silnik nie działały no i wpadłem na pomysł żeby pojechać na warsztat z samochodzikiem żeby mi rozrząd sprawdzili jak to na poprzednim warsztacie mi wymienili . Okazało się że mój rozrząd był przestawiony o 4 ząbki i stad te zrywania , zbyt duże spalanie, kopcenie na czarno i nie równa praca silnika . Na warsztacie mnie skasowali przy okazji zrobili mi zimering którego niechciało mi sie robić i w sumie za ta wizytę zapłaciłem 150 zł
Od razu wam powiem ze mechanikom podwórkowym nie warto dawać samochodu bo nawet świecy nie potrafią wkręcić. Dali mi świece która była nowa i jak spojrzałem jak ma zaciśnięte z dołu te bolce to zgłupiałem.
Oczywiście poprzedni warsztat musiał zwrócić mi koszty ich robocizny więc w sumie 50zł do tego musiałem dołożyć
Teraz autko chodzi tak jak ma chodzić nie przerywa , ma normalne spalanie i nie kopci mi na czarno
Pozostał tylko jeden problem . Otóż dziwnie się zachowuje przy szybszym dodaniu gazu . Odcina mu tak jakby paliwo , a jak lekko odpuszczę to wchodzi momentalnie na obroty . Nie wiem czy to nie będzie związane z elektryka i właśnie w tym przypadku z sondą..
: 15 mar 2011, 21:16
autor: filipmiko
gibalohio pisze:sondę sprawdziłem jest ok ,czujnika stukania jeszcze nie znalazłem. Powiedz mi gdzie go masz ,może u mnie będzie w tym samym miejscu i opisz jak wygląda to draństwo.(wiem tyle że trzeba go dokręcić z odpowiednią siłą kluczem dynamometrycznym).Kopułkę , palec ,przewody ,czujnik temperatury,świece wymienione mam na nowe .Wymieniłem nawet czujnik hala i dalej lipa. Napisz czy wymiana tych elementów ci pomogła?.Co z tym czujnikiem temperatury na czym polegała naprawa?
KOlego masz taki sam silnik jak ja. Posiada on czujnik spalania stukowego po prawej stronie jest przykręcony do bloku silnika.
: 20 mar 2011, 20:16
autor: mikelle4
sorki podłacze sie pod temat ma problem z 1.8 DZ na benzynie nie ma wolnych obrotów odpalc trzeba ns ół wcisnietym pedale gazu :cry: Na lpg chodzi i trzyma obroty bez problemu !!!